Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av xyvind »

Det jeg liker med Speed er at de har timeavtaler på verkstedet. Ihvertfall for standard servicer. Du leverer sykkelen til time klokken 14, og det skal ta 45 minutter. Sånt liker jeg. MCOslo har, meg bekjent, fortsatt den ordningen at du må levere sykkelen om morgenen og hente den før de stenger eller når servicen er ferdig. Litt mindre smidig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Prøvekjørt MV Agusta Dragster 800RR!

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er sikkert. Det fungerer bra hvis verkestedet befinner seg i umiddelbar nærhet, men timeavtaler fungerer bedre ja :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

Da er det blitt tatt en ny detailing runde av bimmern. Må jo gjøre litt stas på den, siden den skal få en liten annsiktsløfting i morgen med ny lykt fremme. Dessuten er det viktig å se bra ut når man skal ut på tur.

Nå vet jeg også at sykkelen er helt plettfri, så hvis det skulle dukke opp skader på sykkelen etter verkstedbesøket i morgen, så vet jeg vertfall at ikke skadene var der før besøket. Bilder skal så klart tas før levering.

Dem skal også nullstille service indikatoren som har begynt å lyse opp. Har bestillt 10.000km. service mandag 2. juli :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Stian87 »

En litt urelatert ting, du byttet vel dekk etter rundt 4000 km? Var de slitt da? Jeg har fortsatt dekkene som kom med sykkelen og runder snart 7000, ser ut som de fint kan brukes en god stund til. Hva har du på nå?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 17 mai 2018, 21:19 En litt urelatert ting, du byttet vel dekk etter rundt 4000 km? Var de slitt da? Jeg har fortsatt dekkene som kom med sykkelen og runder snart 7000, ser ut som de fint kan brukes en god stund til. Hva har du på nå?
Jeg bytttet dekkene i førsten av juli i fjor og brukte dem på turen til Molde rundt 10.juli. Turen ble brutalt avsluttet 19.juli grunnet førerkortbeslaget. Sykkelen ble sendt til Oslo med bil og den hadde gått 4.900 km når jeg hentet den. Jeg tipper jeg hadde kjørt rundt 1000km. Før beslaget. Så jeg byttet nok på rundt 3.900km. I dag har den gått ganske nøyaktig 6.000 km. Så da regner jeg med dekkene jeg har nå har gått 2.000km.

Jeg kjører Pirelli Angel GT.

Dekkene ser nye ut og ikke synlig slitte. :)

De dekkene som sto på fra den var ny hadde ikke klart sommerturen nei, så dem ble byttet. Jeg hadde nok muligesn fått tynet turen ut av de, men tok ikke sjansen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

I går opplevde jeg noe som slett ikke var ønskelig. Man sitter igjen med en blanding av sommerfugler i magan kombinert med hjertebank i slike tilfeller for å si det pent. I ettertid er jeg sjeleglad for at jeg vurderte situasjonen riktig i siste øyeblikk. Faktisk så overrasket det meg litt da jeg ikke husker at jeg tenkte så mye.

Det som skjedde var at jeg på min lille MC runde i går i lokalområdet lå bak tre biler i en 80km/t sone og siden dette er en ganske øde, men fin vei så lå nok bilene forran meg rundt 90km/t. Det gikk såpass fint for seg at jeg kjørte med cruise control påslått. Jeg hadde også en varebil og en liten lastebil bak meg.

Plutselig får den fremste bilen foran meg for seg at han skal svinge til høyre i et kryss og bråbremser. De to bilene bak han bråbremset så klart også. Det gikk så sinnsykt fort for seg at jeg ikke engang husker at jeg tenkte det jeg gjorde. Veldig merkelig. Jeg kan rett og slett ikke gjenskape tankene mine akkurat da. Men det eneste jeg husker er at jeg stoppet på veiskulderen lenger frem forran bilene.

Jeg hadde altså tydeligvis brekt ut og kjørt forbi og ikke bråbremset. Veldig flaks da det også kjørte en varebil og en lastebil bak meg som også hadde store problemer med å stoppe. Den varebilen (og kanskje lastebilen) hadde muligens rent i meg bakfra hvis jeg ikke hadde gjort som jeg gjorde.

Jeg så tilbake og så at dem sto i veien stille alle sammen og kjørte litt forfjamset tilbake. Det var ingen kolisjon som jeg kunne se, men en av bilene sto i grøfta... Dem bare vinket og det tok jeg som et tegn på at alt var greit, så jeg kjørte videre for å stoppe ett sted og få satt meg ned litt.

Dette var virkelig ganske nære en relativt alvorlig situasjon for min del, og det gleder meg stort at jeg tenkte som jeg gjorde, uten at jeg kan si at dette var noen planlagt handling. Veldig betryggende og vite at jeg har sunne instinkter. Vertfall i dette tillfellet. Dette kunne rett og slett endt ganske alvorlig for min del...

Så på en måte er jeg litt "stolt" og lettet, men på den annen side får man nok en gang et bevis på at man ikke er udødelig i trafikken. En meget spesiell opplevelse...

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av xyvind »

Ouch! Viktig å kjøre forsiktig og ta det med ro ja. Og være fokusert hele tiden. Det kan jeg slite litt med spesielt når jeg kjører hjem fra jobb om ettermiddagene. Noen dager er jeg «plutselig» hjemme. Har da sittet i mine egne tanker, og det føles litt rart, selv om jeg vet at jeg alltid er fokusert på trafikken rundt meg.
Men bra det gikk fint med deg! Alltid forsiktig og aktsom.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

Ja, dette var en spesiell opplevelse og det nærmeste jeg kommer en trolig alvorlig ulykke så langt. Helt utrolig at jeg reagerte som jeg gjorde. Håper jeg gjør det neste gang også. Jeg liker generelt ikke å være sistemann i kø, så jeg prøver og f åetter par biler mellom meg som "buffer"...

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Stian87 »

Shit, ekkel opplevelse, men bra reflekser! Viser viktighet av å ha god avstand
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av kjellv »

Godt utført Ove! Veldig bra!
Ryggmargsrefleksen din er på plass, det vitner egentlig bare om at du har kjørt mange mil disse årene og har overlevelsesinstinktene i orden.
En og annen nestenulykke nå og da er bare sunt så lenge det går bra. Denne situasjonen kommer du neppe til å sette deg i flere ganger.
Køtrafikk med biler tett på bak er veldig skummelt, særlig store og tunge biler med lang stopplengde. Det sørger jeg for å unngå. Enten ved å øke avstanden til bilen foran for å bedre handlingsrommet, eller kjøre forbi bilene foran. Er det ingen annen råd så kjører jeg til siden og slipper forbi, for denne situasjonen er farlig og jeg føler med uvel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

Det som gledet meg mest (i ettertid) var at jeg gjorde som gjorde ut fra instinkt. Hva jeg tenkte husker jeg ikke en gang. Jeg husker overhodet ingenting av selve unnamanøveren. Jeg husket bare at jeg stoppet lenger fremme på veiskulderen. Veldig spesielt og ved siden av førerkortbeslaget i fjor så begynner jeg å råke opp for flaks nå...

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Jompa »

Vi er tildelt en viss porson med flaks. Hvor stor den er, vet vi ikke før flaksen er brukt opp.
Akkurat den unnamnøveren din skyldes nok ikke flaks, men erfaring og kanskje at du er vant til å ubevisst se etter utveier.
Bra du berga deg, i alle fall.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av lasse_hansen »

Såpass Bjerknez, inderlig godt det gikk så bra som det gjorde da. Det der kunne gått mye værre. :O Godt du var så snartenkt og utførte noen ubeviste manøverer.
Vi som kjører på 2-hjul er veldig utsatt, så vi får passe oss selv :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

I dag klinket jeg til!

Jeg må komme meg bort litt, og bestillte hotell i Arvika og billett til Kaliff som er en eller annen B-kjendis som kan noe med Raggae. Været er meldt strålende og hotell er bestillt.

Ikke vet jeg om noen blir med heller, men jeg kjører okke som :twothumbs:

Er jo ikke langt bort dit, men blir vel noen svenske skogsveier på vei bort. :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Ny sesong, nye muligheter...

Legg inn av Bjerknez »

Hvis noen skulle finne på og dukke opp for å si hei, så befinner jeg meg på Olssons Brygge i Arvika fra ca. kl. 18:00.

Jeg pleier å ta slike singelturer i blandt og det har vært en suksess hver gang. Det kan hende at det er en til som blir med, men trolig blir det nok bare meg.

Bare koble helt ut, drikke pils, bli kjent med nye mennesker putre rundt i svenske skoger, kanskje kjøre innom Triumph Forhandleren i Glava for en kopp kaffe og en prat på vei bort, ta en nistepakke ved en av de svenske tjernene man finner på veien etc.

Dette tror jeg blir veldig bra! :)

Svar