Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart kommer Bimmer'n hjem!

Legg inn av Bjerknez »

Tok meg fri fra jobben i dag, for å hente sykkelen. Ikke spesielt heldig med været, men det skal bli nydelig og få hjem sykkelen igjen. Førerkortbeslaget i fjor sommer har gitt meg en del hodebry og en langt slankere lommebok, men nå er det snart på tide og komme seg opp på sykkelen igjen.

Nesten 10 måneder med motorsykkel tørke har nok gjort sitt og selv om jeg til tider har putret rundt på en Tempo så må nok kjøreferdighetene trenes litt igjen. Slikt må jo holdes vedlike :thumleft

Jeg har mer eller mindre avtalt med Stian87 og FredrikN24 omå møtes på Langhus ca. kl. 11:00 i dag. Dem har ikke hardnakket lovet noe oppmøte, men jeg har fått bekreftet at jeg får hjelp til å pakke ut sykkelen på lageret i Langhus av de som jobber der, så da klarer jeg meg nok uansett. Men dukker det opp noen, så er jo det bare hyggelig uansett :)

Adressen er Snipetjernveien 2 i Langhus. Regnbuen industrifelt og firmaet heter Ramberg Transport AS. Altså for dere som vil ta en tur i siste liten for å hilse på.

Jeg setter på LocaToWeb sporing når jeg kjører fra Fredrikstad (med bil) slik at dere ser hvor i løypa jeg befinner meg og limer inn linken her i denne tråden.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av Bjerknez »

Sjekk i bloggen min (linken i signaturen) eller klikk på denne linken for å gå rett til sporingen:
https://locatoweb.com/map/single/0326134234

Sporingen startes ca. kl. 10:00.


Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av kgjersda »

Og nå var han igang :D
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av Bjerknez »

Takk for følget :twothumbs:

Turen hjem gikk strålende. Riktignok drittvær og kun på E6, men målet var bare å komme seg hjem i dag. I morgen blir det litt dulling med sykkelen igjen :)

Men jeg fikk beskjed fra kjellv at det var en slags smelteskade i den ene fremlykten. jeg fikk se skaden i dag og dette er en skade som synes såpass godt at jeg med sikkerhet kan si at den ikke var der når sykkelen ble satt bort i Molde. Det ser nesten ut som om lykten har smeltet innenifra.

Den har stått lagret i uoppvarmet men tørr garasje og det eneste som har blitt gjort med sykkelen er at kjellv har vedlikeholdsladet den samt startet den opp og latt den gått litt. Den siste dagen kjørte han ca. 2 mil hjem til seg før han tok den med seg på jobb. Dette er en skade kjellv selv så før den ble transportert fra dem.

Det eneste jeg kan komme på er at lykten har fått et slags varmesjokk eller noe?

Se bilder her:
Bilde2.JPG
Bilde 1.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av Rune75 »

Hvis det har ligget noe over lykten (laken/tøystykke) imens sykkelen har stått og gått på tomgang så vil "glasset" smelte på det viset der. Det er uansett varmen fra pæra som er årsaken til den type skade. Kombinert med manglende kjøling. Hvis det er fjernlyset så kan det der skje selv om det ikke ligger noe over "glasset". Det blir for mye varme inni lykta når sykkelen står stille.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av kjellv »

Jeg kan bekrefte at presenningen som har ligget over sykkelen ble tatt av før jeg startet den.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av Bjerknez »

Så vi snakker reklamasjon/garanti her?

Må jo tåle å stå stille på tomgang uten at det smelter hull i løkta...?

Dette er forlvrig nærlyset.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 24 apr 2018, 14:06 Så vi snakker reklamasjon/garanti her?

Må jo tåle å stå stille på tomgang uten at det smelter hull i løkta...?

Dette er forlvrig nærlyset.
Tja ville forhørt meg med forhandler ihvertfall. Men det er ikke et ukjent fenomen det der. Har lest at dette kan forekomme under mapping/service hvis tenningen og lyset blir stående på over lengere tid (30-60min).

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av xyvind »

Burde jo være en grei garantisak dette. Kjørelyset er kun på imens motoren er i gang også på S1000R. Jeg har aldri stått lenge i ro på tomgang med min S1000R, men kjører mest i tett trafikk til og fra jobb i Oslo. Da burde jo dette kunne skje i lav fart og bytrafikk også da? Virker som det er en svakhet noe sted der, spør du meg.

popeye
Innlegg: 45
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: BMW K 1600 Grand America - 2021

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av popeye »

Har sett tilsvarende på et forum for S1000XR. Eier skulle ta det med forhandler, men resultatet av dette er ikke lagt ut ennå.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av Bjerknez »

Okay. Hører med Leeres i morgen :)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av gsx750_80 »

Rune75 skrev: 24 apr 2018, 14:14
Bjerknez skrev: 24 apr 2018, 14:06 Så vi snakker reklamasjon/garanti her?

Må jo tåle å stå stille på tomgang uten at det smelter hull i løkta...?

Dette er forlvrig nærlyset.
Tja ville forhørt meg med forhandler ihvertfall. Men det er ikke et ukjent fenomen det der. Har lest at dette kan forekomme under mapping/service hvis tenningen og lyset blir stående på over lengere tid (30-60min).
Googling viser raskt at dette er et ikke ukjent fenomen på enkelte BMW-sykler.

"Winters here i think to myself so i get my bike on stands and clean it to within an inch of its life. Roads are dirty so i thought i would leave it to run on the stands and dry it off. I watch the temp go up then fans cut in and off and back on. I smell something funny but put it down to the gt85 i sprayed on. Smell gets worse. I turn off the bike and have a proper look round. Nothing . . . Except a bubbled mess in the middle of my dip beam headlight unit. Standard bulbs, fitted when the bike was new from the factory. No worries i thought its less than a year old so warrentee job. I phoned local dealer who said bring it down. They had a look and said they could do the gear linkage recall too if i waited. Fairplay the gear recall was done but according to their head technician the wiring plug to the bulb was the wrong way round ??????? And a security tag had been disturbed ????? I was told that catagorically a different bulb had been put in and it was my fault . . . Nice
Bulletin from bmw was on desk regarging a +10 deg c operating temp would melt lens. Needless to say i wont be going back there again. Nice to have someone call you a liar in front of a showroom of people when i had done nothing!"
https://s1000rrforum.co.uk/showthread.p ... dlamp-lens

Nok en tråd:
http://www.s1000rrforum.com/forum/bmw-s ... elted.html

Det er mulig normal tomgangskjøring over litt tid er nok. Kjedelig, og neppe noe man ville gjette ville skje..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av Bjerknez »

Dette skal jeg nok få tatt på garantien ja. Hvis ikke så skal dem få oppleve en meget vrang kunde :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Henting av motorsykkel i dag! Følg meg LIVE!

Legg inn av Bjerknez »

Har sendt mail til Speed MC nå, for å høre hva dem mener om saken, så får jeg vente og se. Ikke akkurat noen kjempestor krise, men greit å få det fikset. Det ser jo ikke veldig pent ut...

Uansett, det gikk nok ikke så glatt som jeg håpte i dag når jeg skulle hente sykkelen på Ramberg Transport. Den sto jo stroppet på pall inne på lageret og selv om dem viste jeg skulle komme (sendte så klart mail først og fikk bekreftelse på at jeg kunne komme i dag samt at jeg skulle få hjelp til å stroppe den av pallen) så sto dem der som noen juletre og klødde seg i hodet når jeg kom.

Når jeg sa at jeg skulle hente sykkelen og kjøre den hjem så himlet dem nesten med øynene. For sykkelen måtte jo først ryddes ut av lageret for så og kjøres på utsiden og heises ned på bakkenivå, før jeg fikk begynt på utpakkingen.

Så klart var det matpause, så alt jeg fikk var en hammer, en drill og en avbiter. Jeg fikk beskjed om å starte så skulle dem sende ut en etter pausen hvis jeg ikke var ferdig.

Jeg fikk av rammen uten problemer selv og jeg løsnet stroppene forran (etter råd fra kjellv) og sykkelen sto fortsatt, men nå begynte jeg å bli litt het i trusa, for hvordan i heiteste skulle jeg få av sykkelen på pallen uten å velte hele sulamitten?

Jeg gikk inn igjen å røsket tak i en ung fole som så opptatt ut og spurte om han kunne hjelpe meg med å få sykkelen av pallen. I samme slengen sendte jeg en melding til kjellv hvor han sa man bare kunne rulle sykkelen av pallen baklengs. Ok, tenkte jeg... det hørtes og så logisk ut, men ikke faen om jeg gjør dette alene.

Han fra lageret kom ut og jeg stroppet av sykkelen bak, mens han holdt den. Jeg prøvde og dra en spøk med at hvis du ikke holder den så koster en velt mye penger. Plutselig ble han litt mer ivrig og holdt sykkelen med et langt taigtere grep. Han konsentrerte seg faktisk... :)

Jeg løsnet stroppene bak, jeg grep tak i sykkelen sammens med han og vi trillet den litt nervepirrende av bakover som kjellv mente vi skulle. Det gikk helt utmerket og jeg tror faktisk han som hjalp meg var mer lettet enn meg....

Jeg takket for hjelpen, slang restene av kassen i kontaineren, salet opp og kjørte hjemmover. Det gikk helt fint til slutt, men trodde strengt tatt at jeg skulle få litt mer hjelp der inne. Han som hjalp meg hadde tydeligvis aldri stroppet på/av en motorsykkel før vertfall...

Nå er jeg uansett hjemme og turen hjem er nok ikke den jeg kommer til å huske best i år. Vått og trist hele veien, og med litt ekstra stivhet i kroppen etter 9 måneder med kjøretørke så hadde jeg mer enn nok med å følge med på veien. Men GUD så hærlig å kjøre sykkel igjen!! :)
bimmern.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar