Hva gjør du med hjelmen når du forlater sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar

Hva gjør du med hjelmen når du forlater sykkelen?

Jeg tar alltid med meg hjelmen!
4
33%
Jeg låser fast hjelmen med sykkelen's hjelmlås!
3
25%
Jeg henger hjelmen over speilet!
5
42%
Jeg forlater aldri sykkelen!
0
Ingen stemmer
 
Stemmer totalt: 12

GSXR

Hva gjør du med hjelmen når du forlater sykkelen?

Legg inn av GSXR »

Hvem har vel ikke vurdert hva man skal gjøre med hjelmen når man setter fra seg sykkelen.
Det er ikke alltid like fristende å eventuelt drasse rundt på den hele dagen.
Hva gjør du?

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

Det kommer litt an hvor jeg er. Hvis det er et sted der jeg føler at hjelmen henger trygt i hjelmlåsen, så er det godt nok for meg. Det hender at jeg tar med meg hjelmen - spesielt på kvelden i helgene hvis jeg er i Oslo sentrum.

Hjemme tar jeg selvsagt alltid med meg hjelmen inn. På bensinstasjonen/tilsvarende steder henger jeg den på speilet, eller legger den på bakken.
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Jeg pleier å henge den i hjelmlåsen, så sant jeg er sikker på at den får henge i fred. Speil/sete/styre slutta jeg med så fort hjelmen til en kamerat på en eller anna måte klarte å gli av speilet, og traff asfalt. Dermed måtte han handle ny hjelm.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håyy..
Ingen alternativer passet for meg...men jeg legger hjelmen på setet eller henger den over sissibaren. Dette når jeg er i nærheten av sykkelen, eller føler meg trygg på at den ikke blir stjelt. I byer, ved kjøpesenter eller der jeg er langt unna sykkelen tar jeg den alltid med.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Håyy..
Ingen alternativer passet for meg.
Beklager, beklager hadde ikke flere eksempler på lager :wink: .
Et dårlig forsøk på å være vittig, men dog.....

Svar