Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Fin innsats Anders!
156n er friskmeldt og ny eier kommer å henter den i morgen.
156n er friskmeldt og ny eier kommer å henter den i morgen.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Takk for det :) .
Når kommer ny eier?
Kan fort hende jeg stikker innom en tur...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Ny eier hentet den nå kl12 Anders. Så meldingen din litt for sent
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Ok.
Og han er kommet vel hjem med bilen denne gangen, vil jeg tro?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Joda, helt hjem og kona har også prøvd bilen. Og alt er Ok.
Han blir med på høsttreffet neste lørdag. Møtes på HG kl 14:00. Det gjør vel du også Anders?
Han blir med på høsttreffet neste lørdag. Møtes på HG kl 14:00. Det gjør vel du også Anders?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Jeg kommer :) !
Tenker det blir en sak om treffet i avisen også, påfølgende onsdag på I Farta sidene... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Det hadde vært stas Anders
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
"Forstillingsdeler er forbruksvare", fikk jeg vite kort tid etter at jeg ble Alfa Romeo GT eier.
Helt uforberedt på dette var jeg ikke siden forrige eier noen få måneder tidligere hadde byttet øvre bærearmer foran på bilen.
Noen måneder etter at jeg overtok bilen, som kun hadde kjørt snaue 63000 dokumenterte (servicehefte)km., dukket det opp en ikke akkurat delikat klonkelyd i forstillingen.
Kilden til dette kan være flere ting.
I mitt tilfelle var det heldigvis noe så enkelt og billig som droplink/stab.stagene på hver side ved forhjulene. I verste fall kunne det vært fóringene på hovedstab.staget (Anti-Roll Bar) mellom forhjulene. I så fall masse jobb for å få byttet...
Etter å ha lest meg opp og kikket på Youtube videoer kom jeg til at sannsynligheten var størst for at det var droplink stagene på GT'en, som var i ferd med å takke for seg.
Så nye ble innkjøpt for helgegodteripenger. Ja,disse koster ikke allverdens, så det var ingen grunn til å drøye med innkjøpet.
I dag byttet jeg stagene og klonkelyden forsvant. Analysen av hva som mest sannsynlig var årsaken, slo til.
Dermed sparte jeg en god del verkstedkroner og er veldig fornøyd med det og at jeg selv tok sjansen på å fikse problemet, selv om jeg ikke liker spesielt å skru på bil...
Etter å ha sprayet på Fluid Film spray på festepunktene til stab.staget noen dager i forveien og før jeg gjøv løs på jobben i dag, løsnet faktisk mutterne uten nødvendig bruk av langt mer brutale metoder.
Nye stag ble montert uten problemer.
Her et par bilder fra operasjonen:
Gammel droplink demontert
Ny droplink i ferd med å bli montert
Helt uforberedt på dette var jeg ikke siden forrige eier noen få måneder tidligere hadde byttet øvre bærearmer foran på bilen.
Noen måneder etter at jeg overtok bilen, som kun hadde kjørt snaue 63000 dokumenterte (servicehefte)km., dukket det opp en ikke akkurat delikat klonkelyd i forstillingen.
Kilden til dette kan være flere ting.
I mitt tilfelle var det heldigvis noe så enkelt og billig som droplink/stab.stagene på hver side ved forhjulene. I verste fall kunne det vært fóringene på hovedstab.staget (Anti-Roll Bar) mellom forhjulene. I så fall masse jobb for å få byttet...
Etter å ha lest meg opp og kikket på Youtube videoer kom jeg til at sannsynligheten var størst for at det var droplink stagene på GT'en, som var i ferd med å takke for seg.
Så nye ble innkjøpt for helgegodteripenger. Ja,disse koster ikke allverdens, så det var ingen grunn til å drøye med innkjøpet.
I dag byttet jeg stagene og klonkelyden forsvant. Analysen av hva som mest sannsynlig var årsaken, slo til.
Dermed sparte jeg en god del verkstedkroner og er veldig fornøyd med det og at jeg selv tok sjansen på å fikse problemet, selv om jeg ikke liker spesielt å skru på bil...
Etter å ha sprayet på Fluid Film spray på festepunktene til stab.staget noen dager i forveien og før jeg gjøv løs på jobben i dag, løsnet faktisk mutterne uten nødvendig bruk av langt mer brutale metoder.
Nye stag ble montert uten problemer.
Her et par bilder fra operasjonen:
Gammel droplink demontert
Ny droplink i ferd med å bli montert
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Her om dagen kom jeg plutselig på, uvisst av hvilken grunn, at jeg ville se nærmere på dynamoreima/multireima på Alfaen.
Fram med lommelykta for å sjekke. Og hva ser jeg! Jo, ei reim som tilsynelatende har hoppet over et av de seks sporene den skal snurre rundt på ! Reima lå altså ikke i sporet sitt. Dette kunne umulig være riktig...
Tenkte jeg, og dro til bildoktoren og bestilte time for sjekk av reim og for å få den korrekt plassert.
Alfaen hadde vært på service med reg.reim bytte og det hele, i fjor sommer. I forbindelse med reg.reim bytte må multireima fjernes for å komme til reg.reima. Deretter settes den evt. på på plass igjen. Det normale er dog at den byttes samtidig med reg.reima.
Uansett så skal ny eller gammel multireim settes på korrekt. Det var altså ikke gjort i dette tilfellet.
Heldigvis oppdaget jeg dette før reima var blitt så skadet at den sto i fare for å ryke.
Ja, reima var såpass skadet av feilmonteriingen at en ny måtte på plass.
Ingen stor kostnad, men burde vært helt unødvendig siden Alfaen har vært på service hos anerkjent Alfaverksted siden bilen var ny.
Et slikt verkested burde vite hva de holder på med .
Godt at dette ble oppdaget for det skjedde et reimbrudd.
Etter byttet hører jeg at motorgangen er blitt bedre. Det er rimelig åpenbart at den feilmonterte reima har laget en ulyd som jeg, imin uvitenhet, har trodd var en del av den "karakteristiske" Alfa motorlyden...
Her. før og etter bilder, til skræk & advarsel, for andre med samme reimsystem på sine biler. Verd å sjekke om, verkstedet har gjort jobben sin. Det er nok ikke alltid det er tilfelle :
Fram med lommelykta for å sjekke. Og hva ser jeg! Jo, ei reim som tilsynelatende har hoppet over et av de seks sporene den skal snurre rundt på ! Reima lå altså ikke i sporet sitt. Dette kunne umulig være riktig...
Tenkte jeg, og dro til bildoktoren og bestilte time for sjekk av reim og for å få den korrekt plassert.
Alfaen hadde vært på service med reg.reim bytte og det hele, i fjor sommer. I forbindelse med reg.reim bytte må multireima fjernes for å komme til reg.reima. Deretter settes den evt. på på plass igjen. Det normale er dog at den byttes samtidig med reg.reima.
Uansett så skal ny eller gammel multireim settes på korrekt. Det var altså ikke gjort i dette tilfellet.
Heldigvis oppdaget jeg dette før reima var blitt så skadet at den sto i fare for å ryke.
Ja, reima var såpass skadet av feilmonteriingen at en ny måtte på plass.
Ingen stor kostnad, men burde vært helt unødvendig siden Alfaen har vært på service hos anerkjent Alfaverksted siden bilen var ny.
Et slikt verkested burde vite hva de holder på med .
Godt at dette ble oppdaget for det skjedde et reimbrudd.
Etter byttet hører jeg at motorgangen er blitt bedre. Det er rimelig åpenbart at den feilmonterte reima har laget en ulyd som jeg, imin uvitenhet, har trodd var en del av den "karakteristiske" Alfa motorlyden...
Her. før og etter bilder, til skræk & advarsel, for andre med samme reimsystem på sine biler. Verd å sjekke om, verkstedet har gjort jobben sin. Det er nok ikke alltid det er tilfelle :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Tørt, kaldt og fine kjøreforhold idag gjorde at jeg tok en spontan tur med den vinterlagrede GT'en idag etter at den har fått stått i ro en måneds tid.
Og du verden for en god opplevelse det var!
Denne bilen er fantastisk å kjøre og den startet selvfølgelig på første slaget .
Det blir helt klart flere lengre turer med denne til sommeren. Endelig er det morsomt å kjøre bil igjen .
Og du verden for en god opplevelse det var!
Denne bilen er fantastisk å kjøre og den startet selvfølgelig på første slaget .
Det blir helt klart flere lengre turer med denne til sommeren. Endelig er det morsomt å kjøre bil igjen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Jeg har sommerhjulene til GT'en på dekkhotell og er i tenkeboksen på hva slags nye sommerdekk jeg skal har. De som har gjort tjeneste på bilen de siste årene har gjort sitt og nye må på plass.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
På min Z4 2.5SI bruker jeg Michelin Pilot Sport 4. Vil anbefale de. De sitter også i vått og kaldt!AJ skrev: ↑12 des 2017, 23:19 Jeg har sommerhjulene til GT'en på dekkhotell og er i tenkeboksen på hva slags nye sommerdekk jeg skal har. De som har gjort tjeneste på bilen de siste årene har gjort sitt og nye må på plass.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Takker for tips. Notert.ZZR-Erling skrev: ↑13 des 2017, 18:36På min Z4 2.5SI bruker jeg Michelin Pilot Sport 4. Vil anbefale de. De sitter også i vått og kaldt!AJ skrev: ↑12 des 2017, 23:19 Jeg har sommerhjulene til GT'en på dekkhotell og er i tenkeboksen på hva slags nye sommerdekk jeg skal har. De som har gjort tjeneste på bilen de siste årene har gjort sitt og nye må på plass.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
En god del forskjell i pris, ser jeg... .
Så spørsmålet er om de er såpass mye bedre at prisforskjellen kan forsvares...
Lot meg ikke imponere spesielt av Michelindekkene jeg hadde på en av motorsyklene mine. Husker i farten ikke hvilken. Men det endte i hvert all med at det ble med det ene Michelinsettet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Nexen er midt på treet. Di er ikke verdig en bil med Alfa'n sine kjøreegenskaper. Blir som om Bolt skulle løpt 100m på tresko.AJ skrev: ↑13 des 2017, 18:46Takker for tips. Notert.ZZR-Erling skrev: ↑13 des 2017, 18:36På min Z4 2.5SI bruker jeg Michelin Pilot Sport 4. Vil anbefale de. De sitter også i vått og kaldt!AJ skrev: ↑12 des 2017, 23:19 Jeg har sommerhjulene til GT'en på dekkhotell og er i tenkeboksen på hva slags nye sommerdekk jeg skal har. De som har gjort tjeneste på bilen de siste årene har gjort sitt og nye må på plass.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
En god del forskjell i pris, ser jeg... .
Så spørsmålet er om de er såpass mye bedre at prisforskjellen kan forsvares...
Lot meg ikke imponere spesielt av Michelindekkene jeg hadde på en av motorsyklene mine. Husker i farten ikke hvilken. Men det endte i hvert all med at det ble med det ene Michelinsettet.