Nytt fra Yamaha
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Ok.
Men hvis man må ha MC lappen for å kjøre en slik, samtidig som man ikke kan kjøre gratis i bom og kollektivfelt og mister fordelen med tanke på lane splitting (siden den trolig er for bred) så ser jeg rett og slett ikke poenget. Jeg skal inrømme at utseende isolert sett er vellykket, men jeg tipper den blir for dyr/sær for lille Norge og godene med å ha en slik med MC lappen blir borte.
Hva er egentlig argumentet med tre hjul? Føler at det tredje hjulet er der fordi man må stå mer i kø og at man da slippper og holde balansen. Jeg ser rett og slett ikke noe som helst grunn til å kjøpe en slik.
Har noen sett rykter om pris på en denne? Jeg kan ikke tenke meg at man får en slik for under 250.000 vertfall....?
Men hvis man må ha MC lappen for å kjøre en slik, samtidig som man ikke kan kjøre gratis i bom og kollektivfelt og mister fordelen med tanke på lane splitting (siden den trolig er for bred) så ser jeg rett og slett ikke poenget. Jeg skal inrømme at utseende isolert sett er vellykket, men jeg tipper den blir for dyr/sær for lille Norge og godene med å ha en slik med MC lappen blir borte.
Hva er egentlig argumentet med tre hjul? Føler at det tredje hjulet er der fordi man må stå mer i kø og at man da slippper og holde balansen. Jeg ser rett og slett ikke noe som helst grunn til å kjøpe en slik.
Har noen sett rykter om pris på en denne? Jeg kan ikke tenke meg at man får en slik for under 250.000 vertfall....?
Re: Nytt fra Yamaha
Med to forhjul har du jo dobbelt så mye grep under alle forhold...
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
- haakeik
- Innlegg: 717
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: Nytt fra Yamaha
De som har tatt klasse B sertifikat etter januar 2013, må kjøre opp for mellomtung klasse A.
Alle med klasse B sertifikat før januar 2013 kan fortsatt kjøre disse trehjulingene.
Alle med klasse B sertifikat før januar 2013 kan fortsatt kjøre disse trehjulingene.
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Det gir jo de fleste av oss mulighet til å kjøpe en slik i det minste. Bedre grep fremme og kan kjøres med billappen (hvis man tok lappen på B før 2013) dette blir da altså et kjøretøy for dem som vil teste ut mc tilværelsen før dem tar tung lappen og for dem som skal kjøre såpass aktivt at grepet på vanlig motorsykkel blir for dårlig, samt at man slipper og holde balansen under krypkjøring etc.
I mine øyne en sykkel for folk med bevegelseshemming som absolutt vil på mc ryggen. Man mister i tillegg alle goder som fri bom og kollektivfelt og muligheten til å lanesplitte. Forstår det bare ikke...
Men ja, den er ikke så værst og se på. Men hvilken kundegruppe mener dere den i hovedsak er beregnet til?
Den er designet slik at den appelerer til yngre garde, men koster trolig såpass at den yngre garde melder pass. Dessuten tror jeg ikke en 20 åring velger bort en r-sykkel i forhold til denne.
Den eldre garde er nok kanskje kjøpegruppen her. Folk med penger og som vil late som om dem kjører motorsykkel før dem dør uten å ta rørerkort på A. Eller?
I mine øyne en sykkel for folk med bevegelseshemming som absolutt vil på mc ryggen. Man mister i tillegg alle goder som fri bom og kollektivfelt og muligheten til å lanesplitte. Forstår det bare ikke...
Men ja, den er ikke så værst og se på. Men hvilken kundegruppe mener dere den i hovedsak er beregnet til?
Den er designet slik at den appelerer til yngre garde, men koster trolig såpass at den yngre garde melder pass. Dessuten tror jeg ikke en 20 åring velger bort en r-sykkel i forhold til denne.
Den eldre garde er nok kanskje kjøpegruppen her. Folk med penger og som vil late som om dem kjører motorsykkel før dem dør uten å ta rørerkort på A. Eller?
Re: Nytt fra Yamaha
|Akkurat dette tror jeg ikke noe på.
En vanlig sykkel vil parkere denne i svinger uansett, og hvor ofte har du opplevd at de må ha bedre grep på din sykkel?
Den blir mye tyngre enn en vanlig sykkel og vekt er ett problem i svinger.
Tipper denne er ganske moderat når det gjelder aktiv svingkjøring.
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Egentlig ikke jeg heller. Det var en litt ironisk setning. Greit at grepet blir bedre, men som du sier, trenger man mer grep når sykkelen ikke krever det for å holde seg oppreist?
Dermed så sliter jeg litt med å finne noen gode argumenter for å velge en slik trehjuling. Kanskje den blir mer populær i andre land muligens?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37980
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Mer om Niken...:
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Nytt fra Yamaha
Jeg synes Niken ser skikkelig spennende ut. Håper den kommer hit til lands så jeg kan få prøvekjørt. Har den samme trippel som mt-09 mon tro?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37980
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Ut fra det jeg har funnet ut på nettet så ser det ut til at den er utstyrt med MT-09 motoren, ja.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Nytt fra Yamaha
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Hadde man kunt brukt den som et arbeidsverktøy på noe måte så hadde jeg skjønt det. Men der har vi jo firehjulingene som er mer egnet som Polar etc. Disse kan man feste hengere på samt måke snø med etc. I tillegg har dem trekk på fire hjul. Dessuten koster dem langt mindre vil jeg tro.
Mulig noen få kommer til å kjøpe den fordi den er tøff og at dem har penger nok, men jeg tror aldri denne kommer til å selge bra i Norge.
For at noe skal selge så må den jo treffe markedet eller en kundegruppe. Spørsmålet er hvilken kundegruppe?
Det eneste jeg kan komme på er eldre mennesker med mye penger som vil ha et snev av mc følelse før dem dør.
Er det noen her som kan finne en passende kundegruppe for denne?
Mulig noen få kommer til å kjøpe den fordi den er tøff og at dem har penger nok, men jeg tror aldri denne kommer til å selge bra i Norge.
For at noe skal selge så må den jo treffe markedet eller en kundegruppe. Spørsmålet er hvilken kundegruppe?
Det eneste jeg kan komme på er eldre mennesker med mye penger som vil ha et snev av mc følelse før dem dør.
Er det noen her som kan finne en passende kundegruppe for denne?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37980
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Samme her Artig med noe nytt, spennende og annerledes. Rett og slett !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Nytt fra Yamaha
Mt09 er jo en wheeliemaskin. Er det gøy med denne varemopeden da????
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37980
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Wheelies bryr jeg meg ikke så mye om.
Men kom til å tenke på en ting; Niken kan fort bli en vinterfavoritt blant de som holder på med MC-kjøring på den tiden av året .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering