BC45 BMW R1200RS logg
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Ellers synes jeg sykkelen ser veldig bra ut i hvitt.
Skulle jeg valgt en slik som min neste sykkel ville nok det blitt mitt fargevalg.
Som min forrige og den jeg har nå .
Skulle jeg valgt en slik som min neste sykkel ville nok det blitt mitt fargevalg.
Som min forrige og den jeg har nå .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Testen var veldig sammenfallende med min egen opplevelse av sykkelen, på nesten alle punkter bortsett fra motoren. Han sa ingenting om for lite krefter. Følelsen jeg satt igjen med etter prøvekjøringen i går var veldig god, tenkte at den ville jeg kjøre mer og langt :)
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Sted: Oslo
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Uj, det gikk kjapt det Gratulerer så mye med ny sykkel!
...og jeg må si at jeg faktisk liker den fargekomboen svært godt
...og jeg må si at jeg faktisk liker den fargekomboen svært godt
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Har hvit sykkel selv, og liker det veldig godt. Nydelig farge. Skal definitivt prøvekjøre den en gang
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Takk :) Ja, det hender det går litt fort i svingene når jeg først har bestemt meg for hva jeg vil haSkogstrollet skrev: ↑01 okt 2017, 20:53 Uj, det gikk kjapt det Gratulerer så mye med ny sykkel!
...og jeg må si at jeg faktisk liker den fargekomboen svært godt
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Har du planer om ny sykkel etterhvert? Hvis jeg leser intervallene dine riktig så har du èn sesong igjen med ktm`n? Eller.... du har ingen??
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Vi får se hva som skjer.
1290'en står nå i hvert fall i garasjen fortsatt.
Og jeg er slett ikke ferdig med å kjøre MC.
Dog kanskje for i år...
Men definitivt ikke neste år, 60 år siden jeg så dagens lys...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: BC45 BMW R1200RS logg
60 år er vel ingen alder lenger, er ikke det de nye 40-åra? Jeg tror det er viktig å gjøre noe man liker så lenge man kan
Re: BC45 BMW R1200RS logg
ja det stemmer!
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Jøss...!!
Grattis med ny sykkel!
Motoren er nok ikke helt på MT09 nivå, men resten av sykkelen tror jeg er bedre over hele linja
Du får vel kanskje ikke kjørt så veldig mye mer i år, men kom gjerne med en oppsummering etter noen flere mil i salen.
Grattis med ny sykkel!
Motoren er nok ikke helt på MT09 nivå, men resten av sykkelen tror jeg er bedre over hele linja
Du får vel kanskje ikke kjørt så veldig mye mer i år, men kom gjerne med en oppsummering etter noen flere mil i salen.
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Takk for det Bjerknez :) Sykkelen skal ikke hentes før i mars, så den skal stå trygt lagret hos BMW forhandler på vestlandet frem til da. Der skal den få service før den er klar for en ny sesong til våren. RS`n er nok en helt annen type sykkel enn mt 09`n som er en utpreget rampesykkel man bare vil gi gass med. RS`n vekket turfølelsen i større grad. Etter prøvekjøringen kjente jeg lysten på å pakke opp sykkelen og bare stikke avgårde.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Ser den. Det er en av grunnene til at jeg snuser litt på cruiser segmentet igjen. Om det blir noe av vet jeg ikke, men tar en vurdering til neste år regner jeg med.BC45 skrev: ↑02 okt 2017, 09:51 Takk for det Bjerknez :) Sykkelen skal ikke hentes før i mars, så den skal stå trygt lagret hos BMW forhandler på vestlandet frem til da. Der skal den få service før den er klar for en ny sesong til våren. RS`n er nok en helt annen type sykkel enn mt 09`n som er en utpreget rampesykkel man bare vil gi gass med. RS`n vekket turfølelsen i større grad. Etter prøvekjøringen kjente jeg lysten på å pakke opp sykkelen og bare stikke avgårde.
Har jo hatt cruiser tidligere og det er noe med den layback stilen jeg føler tiltaler meg. Dog er det ikke mange cruisere som vekker kjøpelysten i meg. HD vil jeg ikke ha og en japsecruiser blir for kjipern. Jeg vil heller ikke ha noe som er for stort. Samtidig vil jeg ikke ha en 50HK'ers "billigcruiser"
Må bli noe midt i mellom som ser bra ut og som har greit med motor. Så langt er det kun den nye Indian Scout som tiltaler meg.
- FredrikE24
- Innlegg: 4730
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Hvorfor velge ytterpunkter når man kan velge noe potetaktig midt i mellom?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: BC45 BMW R1200RS logg
Fordi jeg synes det er mer sjarm å kjøre en cruiser enn en "potetaktig" sykkel midt i mellom. Cruiser er liksom en egen stil og dessuten så ser (vertfall i mine øyne) Indian Scout meget bra ut. Jeg har ikke bestemt meg ennå og det kan godt hende jeg beholder S1000R'en en stund til, men jeg føler nok den blir litt overkill i forhold til kjøringen jeg kommer til å foreta meg fra nå av.FredrikE24 skrev: ↑02 okt 2017, 10:56 Hvorfor velge ytterpunkter når man kan velge noe potetaktig midt i mellom?
Jeg ser at kjørelengden pr. år er synkende. Føler jeg er litt halveis ferdig med kneskrap i sving på fellesturer. Det er noe med cruiser som tilltaler meg. Jeg føler jeg er mer "på tur".
Men mye kan skje innen den tid. Det eneste jeg vet med 100% sikkerhet er at det ikke blir traktor. Da legger jeg heller MC livet på hylla