BC45 BMW R1200RS logg
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Fant en sammenligningstest mellom BMW S1000RR og S1000XR på bane. XR`n var kun 1 sekund etter RR`n på rundetiden
XR med elektronisk styrte dempere hadde i følge testen ingen problemer med dykking ved nedbremsing.
Det lover bra og jeg håper jeg får til en prøvetur i løpet av uka
https://www.youtube.com/watch?v=iKLCDOIQi5o
XR med elektronisk styrte dempere hadde i følge testen ingen problemer med dykking ved nedbremsing.
Det lover bra og jeg håper jeg får til en prøvetur i løpet av uka
https://www.youtube.com/watch?v=iKLCDOIQi5o
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Får ikke lenken din til å fungere jeg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Kjørelæreren min kjøpte seg en Slik XR. Han mente det var den beste sykkelen han har kjørt på flere år. Utssendet er også pent til å være touringsykkel og BMW. Synd det er kjedegang, men med tanke på at det er en racinginspirert motor så er det bare naturlig.BC45 skrev: ↑24 sep 2017, 23:59 Fant en sammenligningstest mellom BMW S1000RR og S1000XR på bane. XR`n var kun 1 sekund etter RR`n på rundetiden
XR med elektronisk styrte dempere hadde i følge testen ingen problemer med dykking ved nedbremsing.
Det lover bra og jeg håper jeg får til en prøvetur i løpet av uka
https://www.youtube.com/watch?v=iKLCDOIQi5o
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Var bare på iPhone den ikke fungerte. Utrolig kult å se, S1000RR ser jo bedre ut spør du meg, men bortsett fra det fremstår S1000XR som et bedre valg. Slik det fremstilles her er det jo noe overraskende at du hadde den opplevelsen du hadde da Fredrik. Kanskje det går på førerene
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Utseendemessing er det kanskje ikke den sykkelen som gir meg mest "må ha" følelsen, men den er ikke stygg heller synes jeg. Det kan jo virke som det er en "alt mulig-sykkel" og det er jo egentlig ganske fristende. Sykler som passer like godt til bane som touring, finnes det ikke så mange av tror jeg.Stian87 skrev: ↑25 sep 2017, 11:41 Var bare på iPhone den ikke fungerte. Utrolig kult å se, S1000RR ser jo bedre ut spør du meg, men bortsett fra det fremstår S1000XR som et bedre valg. Slik det fremstilles her er det jo noe overraskende at du hadde den opplevelsen du hadde da Fredrik. Kanskje det går på førerene
Lenge siden jeg har gledet meg såpass før en prøvekjøring, håper at jeg endelig har funnet den sykkelen jeg er på jakt etter :)
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Det har mye med fører å gjøre, men det jeg vil frem til(tror jeg) er at for den vanlige mann i gata er sykkelen et temmelig bra kompromiss mellom alle grener i motorsykkelverdenen.
I mitt tilfelle blir fører som er vant med telelever urolig når gaffelen dykker(alle slike gafler dykker mer eller mindre) ved kraftig nedbremsning og inngang i sving. Det er ødeleggende for helheten, turte ikke gå på gassen skikkelig før svingen var fullført mer eller mindre.
Fjæringsveien på en XR er langt større enn på R1200RS til tross for i bunn og grunn samme forstilling, noe som for oss amatører betyr at man heller vil foretrekke en RS når det skal kjøres det remmer og tøy holder gjennom svingene. Vanesak, helt klart, men det ligger nå litt begrensninger der.
Sist redigert av FredrikE24 den 25 sep 2017, 12:29, redigert 1 gang totalt.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Du har ikke vurdert R1200RS da BC45? Synes den fremstår som et vel så godt alternativ. Bør være muskler nok i massevis selv om den vanskelig kan sammenliknes med S1000XR så er den jo en helt annen prisklasse også.
Enig i det Fredrik. Skulle likt å prøve begge for å sammenlikne. S1000XR fremstår som en mer brukanes sykkel til å kjøre over alt, noe jeg må si appelerer til meg. Samtidig har jeg kjørt godt på grus med min S1000R og det blir neppe noe mer ut i skauen for min del enn det tenker jeg. Sånnsett er muligens R1200RS det beste valget.
Enig i det Fredrik. Skulle likt å prøve begge for å sammenlikne. S1000XR fremstår som en mer brukanes sykkel til å kjøre over alt, noe jeg må si appelerer til meg. Samtidig har jeg kjørt godt på grus med min S1000R og det blir neppe noe mer ut i skauen for min del enn det tenker jeg. Sånnsett er muligens R1200RS det beste valget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Han jeg kjenner som kjører R1200RS er godt fornøyd, er godt med trøkk i den nye LC-boxeren(man ikke finner i RNineT). I tillegg har den kardang, noe jeg som sikkert mange har fått med seg, setter pris på. Det er litt R1200GS-driv over det hele når han setter på cruisekontrollen og bare legger i vei.
Jeg ville prøvd begge. For meg ville motorene hatt mye å si, første generasjon boxer i R1200GS var grei den, men ingen høydare. Men føltes veldig "trygg" og til å stole på. Det verste var vibrasjonene. Etter hva jeg ser er ikke R1200RS med LC-motoren like utsatt for dette, og virker å være et helt annet "lynne" i denne. Jeg foretrekker som nevnt tidligere rekkefire, og jeg kunne nok valgt bort kardang for å få det i dette tilfellet.
En annet ting er tyngdepunkt og vekt. Fører av R1200RS sier den er "tungstyrt". Å kjøre slalom i la oss si 50-60 km/h, gjennom noen tenkte kjegler på veien er visstnok ganske tungt og krevende. For mitt vedkommende går dette som en lek med rekkefire, hvertfall K1300 jeg har kjørt, samt min egen. Fikk høre at også XR var veldig fin og manøvrerbar på den måten. Selv er det en hånd på styret og noen svake styrekommandoer som skal til. Går så midtstøtta skraper når man går fra side til side.
Jeg ville prøvd begge. For meg ville motorene hatt mye å si, første generasjon boxer i R1200GS var grei den, men ingen høydare. Men føltes veldig "trygg" og til å stole på. Det verste var vibrasjonene. Etter hva jeg ser er ikke R1200RS med LC-motoren like utsatt for dette, og virker å være et helt annet "lynne" i denne. Jeg foretrekker som nevnt tidligere rekkefire, og jeg kunne nok valgt bort kardang for å få det i dette tilfellet.
En annet ting er tyngdepunkt og vekt. Fører av R1200RS sier den er "tungstyrt". Å kjøre slalom i la oss si 50-60 km/h, gjennom noen tenkte kjegler på veien er visstnok ganske tungt og krevende. For mitt vedkommende går dette som en lek med rekkefire, hvertfall K1300 jeg har kjørt, samt min egen. Fikk høre at også XR var veldig fin og manøvrerbar på den måten. Selv er det en hånd på styret og noen svake styrekommandoer som skal til. Går så midtstøtta skraper når man går fra side til side.
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
R1200RS var jo en penere sykkel. Har bare 125 hk, men prisen er jo en helt annen selvfølgelig. Hmm, kanskje den også må sjekkes ut Speed Motorcenter i Sandefjord hadde både s1000xr og r1200rs klare til prøvekjøring i morgen, så da er morgendagen fullbooket med moro
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Har R1200RS kardang Fredrik? Jeg trodde det bare var de med K foran som hadde det. Dette navngivningssystemet til BMW kan du få billig av meg.
Jeg kjører jo mye i Oslotrafikken, en tungstyrt sykkel vil kunne være litt krevende i så måte, men mye av det er vanesak. Jeg hadde ikke problemer med multistradaen da jeg kjørte den.
Enig i at R1200RS er en veldig pen sykkel, spesielt den sorte fargen er nydelig, i tillegg får du vel alt det samme ekstrautstyret som på XR. Men som du sier, den har bare 125 hk Men den koster ca 40 lapper mindre også da Så får man spørre seg selv, ved vanlig kjøring, hvor mye får du glede av 165 hk. Selv om det er veldig gøy å dra fra absolutt alt i lyskryss da.
Jeg kjører jo mye i Oslotrafikken, en tungstyrt sykkel vil kunne være litt krevende i så måte, men mye av det er vanesak. Jeg hadde ikke problemer med multistradaen da jeg kjørte den.
Enig i at R1200RS er en veldig pen sykkel, spesielt den sorte fargen er nydelig, i tillegg får du vel alt det samme ekstrautstyret som på XR. Men som du sier, den har bare 125 hk Men den koster ca 40 lapper mindre også da Så får man spørre seg selv, ved vanlig kjøring, hvor mye får du glede av 165 hk. Selv om det er veldig gøy å dra fra absolutt alt i lyskryss da.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Ser at Speed Motorcenter har en svart s1000r 2015 modell også. Da får jeg kanskje testet den også i samme slengen. Etter prøvekjøring av tre sykler slipper jeg antakelig ikke ut av butikken før jeg har signert en kontrakt
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Sted: Oslo
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Navnesystemet til BMW er logisk.
R - boxer m/Kardang
K - Rekkefire/rekkeseks m/ Kardang
F - Rotax med kjede eller reim
S - Platformen med S1000RR motor og kjede
Kubikk selvfølgelig og etterfulgt av R, RR, GT, RS, ST, C osv. Avhengig av utforming.
Unntaket for "regelen" er RNineT, som er en moderne R90( "" R ninety"", derav stor T for å legge trykk på rett sted).
125hk høres kanskje lite ut, men du vil nok merke deg at det er bra drag i den allikevel. Etter min mening en mye kulere sykkel som typisk er klassisk BMW. S-syklene synes jeg er langt utenfor. Merker dog at dette er på godt og vondt. Det gode er at det for BMW selger veldig bra og veldig standardisert.
R - boxer m/Kardang
K - Rekkefire/rekkeseks m/ Kardang
F - Rotax med kjede eller reim
S - Platformen med S1000RR motor og kjede
Kubikk selvfølgelig og etterfulgt av R, RR, GT, RS, ST, C osv. Avhengig av utforming.
Unntaket for "regelen" er RNineT, som er en moderne R90( "" R ninety"", derav stor T for å legge trykk på rett sted).
125hk høres kanskje lite ut, men du vil nok merke deg at det er bra drag i den allikevel. Etter min mening en mye kulere sykkel som typisk er klassisk BMW. S-syklene synes jeg er langt utenfor. Merker dog at dette er på godt og vondt. Det gode er at det for BMW selger veldig bra og veldig standardisert.
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: BC45 på jakt etter neste sykkel
Jeg har ikke prøvd R1200Rs selv, hva han tenker om tungstyrt vet jeg ikke. Men jeg reagerer litt på det, da min tyngre sykkel føles leken og temmelig lett å flikke på under kjøring. Jeg klarer meg bra i Oslo-trafikken jeg, bedre enn langt mindre sykler jeg møter innimellom.