KTM 690 SMC-R 2014

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
primus
Innlegg: 3
Registrert: 18 sep 2017, 21:38
Motorsykkelen din: KTM 690 SMC R 2014

KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av primus »

Har kjøpt meg en KTM 690 SMC-R 2014 mod. Veldig fornøy. Utmerket sykkel til bykjøring og små turer.
Toppfarten på sykkelen er vell rett under 200? Personlig syns jeg det er litt i det drøyeste laget med tanke på at det er en supermoto.
Jeg vil at den skal få litt bedre aks. Hva kan jeg gjøre med sykkelen for og få litt mer hk/akselerasjon.
Jeg vil ha litt mindre topfart og litt bedre akselerasjon (veldig glad i akselerasjon :twothumbs: ) . Ligger jeg i 2 gir og vrir som en galning så går den opp på hjulet, men det gjør den ikke i 3. Ser folk skriver at de bare gir gass så går den opp i 3 også. Er dette
med mods eller skal den gjøre det helt orginalt?

Noen som vet hva jeg kan gjøre med sykkelen sånn at den får litt bedre akselerasjon? Er 16/40 tannhjul på den nå, eneste som er uorginalt er endestykket.

PS er ganske fersk innen tung MC. :knegg

Her er bilde av sykkelen.


Mvh
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av KevinmsR6 »

1 tann opp bak og en tann mindre foran :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av John92 »

For min egen del pleier det å holde med en tann mindre på drevet foran. Det vil drepe toppfarten din noe, men samtidig gi deg en bedre akselerasjon. Jeg har drevet om min Honda CBR 500R så kan gi deg et lite eksempel der. Gikk ned en tann på drevet foran. Toppfart datt i fra ca 204 km/t til 188 km/t. Det høres kanskje ikke mye ut, men forskjellen er som natt og dag på akselerasjon :)
"When life throws you a curve, lean into it."

primus
Innlegg: 3
Registrert: 18 sep 2017, 21:38
Motorsykkelen din: KTM 690 SMC R 2014

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av primus »

Takk for svar :thumleft

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av overlay »

John92 skrev: 18 sep 2017, 23:52 For min egen del pleier det å holde med en tann mindre på drevet foran. Det vil drepe toppfarten din noe, men samtidig gi deg en bedre akselerasjon. Jeg har drevet om min Honda CBR 500R så kan gi deg et lite eksempel der. Gikk ned en tann på drevet foran. Toppfart datt i fra ca 204 km/t til 188 km/t. Det høres kanskje ikke mye ut, men forskjellen er som natt og dag på akselerasjon :)
Må man begynne å regne ut % i avvik når man skal finne ut hvor fort man kjører da?

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av kgjersda »

Om du drever om har ingenting å si på speedometer. Det sitter sensor i hjul(ene).
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av overlay »

kgjersda skrev: 19 sep 2017, 14:27 Om du drever om har ingenting å si på speedometer. Det sitter sensor i hjul(ene).
Synes jeg har hørt om sykler som har dette på girkassa også, mulig jeg husker feil

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av John92 »

kgjersda skrev: 19 sep 2017, 14:27 Om du drever om har ingenting å si på speedometer. Det sitter sensor i hjul(ene).
Sist redigert av John92 den 19 sep 2017, 16:35, redigert 1 gang totalt.
"When life throws you a curve, lean into it."

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av John92 »

John92 skrev: 19 sep 2017, 14:59
kgjersda skrev: 19 sep 2017, 14:27 Om du drever om har ingenting å si på speedometer. Det sitter sensor i hjul(ene).
Forskjellig fra sykkel til sykkel det. Ikke alle sykler som har sensoren på forhjulet. Ofte sitter den i motoren, girkassa eller på ABS-sensoren.
"When life throws you a curve, lean into it."

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av John92 »

John92 skrev: 19 sep 2017, 14:59
kgjersda skrev: 19 sep 2017, 14:27 Om du drever om har ingenting å si på speedometer. Det sitter sensor i hjul(ene).
KTM skal ha sensor på framhjul så vidt jeg.
"When life throws you a curve, lean into it."

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av LarsE »

Finnes sykler som har speedometer sensor i girkassa ja, spesielt noen Hondaer har det. 2014 mod har ABS, og får da farten fra ABS-systemet, om det er fra forhjul eller bakhjul vet jeg ikke men har ikke noe å si med drevinga.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: KTM 690 SMC-R 2014

Legg inn av Kawagutten »

Har hørt flere anbefale et par tenner opp på bakdrev som god løsning.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar