Dagens bilde

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Dagens bilde

Legg inn av hakhap »

3 nye EMX125 bilder fra Uddevalla MXGP

Bilde
Bilde
Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Dagens bilde

Legg inn av BC45 »

Kule bilder- spesielt det første, med spruten etter bakhjulet :) Det er ikke s7 du har brukt her?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Dagens bilde

Legg inn av hakhap »

BC45 skrev:Kule bilder- spesielt det første, med spruten etter bakhjulet :) Det er ikke s7 du har brukt her?
Takk. Nei her er det speil refleksen som er brukt

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Dagens bilde

Legg inn av hakhap »

Mere fra EMX125 fra Uddevalla MXGP 2017

Bilde

Flere postet i bloggen min
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Dagens bilde

Legg inn av Skogstrollet »

Begynner definitivt å bli litt kaldt for lengre turer... men tror ikke jeg tatt den siste slike turen for i år allikevel. Må bare huske på å kle på meg litt bedre, og bruke de varme hanskene mine :roll
Turen i dag gikk til Austmarka :)

Ble ikke så mange stopp på veien faktisk, selv om jeg kjørte forbi speilblanke sjøer og gjennom skog som skifter til høstfarger :redface

Ved Rånåsfoss måtte jeg dog stoppe og få opp varmen litt, og få i meg litt energi før jeg kjørte den siste biten hjem.
Bilde

Bilde

Har et håp om å få tatt unna 10k service før jeg kjører sykkelen til Sverige der den vil stå i vinter, så slipper jeg stresse med det til våren.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Dagens bilde

Legg inn av FredrikE24 »

Kragerø Resort idag morges!
Kjørt drøyt 100 mil i Telemark i helga! Ypperlig vær og føre! Stabilt ca. 14 grader. Egentlig perfekt temp. For aktiv kjøring :)
IMG_4819.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av gsx750_80 »

mc.png
September har ikke bydd på særlig mye regn i trøndelag, men mange fine dager og kvelder for mc-kjøring. Været i sommer huskes ikke som mye å skryte av, men høsten har i alle fall vært fin. Bildet med Kawasakien er tatt i går, på Stjørdal, mens det andre er tatt på Gråmyra, Levanger, i kveld. Ninja 250R'en fikk avveksling av Hondaen. Håper på en del fine turer på mc fortsatt, og ser ikke akkurat fram til et halvt års tid med togpendling. Vintersykkel frister i grunnen mer og mer..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Dagens bilde

Legg inn av BC45 »

Skogstrollet skrev: 17 sep 2017, 22:15 Begynner definitivt å bli litt kaldt for lengre turer... men tror ikke jeg tatt den siste slike turen for i år allikevel. Må bare huske på å kle på meg litt bedre, og bruke de varme hanskene mine :roll
Turen i dag gikk til Austmarka :)

Ble ikke så mange stopp på veien faktisk, selv om jeg kjørte forbi speilblanke sjøer og gjennom skog som skifter til høstfarger :redface

Ved Rånåsfoss måtte jeg dog stoppe og få opp varmen litt, og få i meg litt energi før jeg kjørte den siste biten hjem.
Bilde

Bilde

Har et håp om å få tatt unna 10k service før jeg kjører sykkelen til Sverige der den vil stå i vinter, så slipper jeg stresse med det til våren.
Var det en runde du kan anbefale? Den bør vel ligge innenfor rekkevidden min for en god dagstur :)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Dagens bilde

Legg inn av Skogstrollet »

BC45 skrev: 20 sep 2017, 00:15
Var det en runde du kan anbefale? Den bør vel ligge innenfor rekkevidden min for en god dagstur :)
Ja, absolutt. Det var en flott runde, selv om veien bitvis kunne vært i litt bedre stand.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Dagens bilde

Legg inn av Grendel »

Nå merker jeg at min første sesong på MC går faretruende mot slutten. Dette liker jeg ikke! 8-(

I går bestemte jeg meg for å avspasere noen timer på jobben og la ut på en liten langtur. Det ble faktisk min første lange tur; 24 mil med ren kjøreglede!

For en del år siden la jeg opp en tur med MX5-klubben og vi kjørte RV4 oppover og over "fjellet på en kjent MC-vei" og ned til Mjøsa. Det var denne jeg prøvde meg på å finne tilbake til. I går bommet jeg og kom på en vei til Lena. Lena var noe mer krøllete og rynkete i sin fremferd. Til tross for dette så var det triveligere å kjøre der enn å kjøre på den nye RV4, som var mye motorvei.

Etter å ha besøkt Lena kjørte jeg mot Skreia og fulgte Mjøsa ned til Minnesund. Dette var en herlig tur hvor jeg også fikk vinke til andre hyggelige MC-kjørere! Er det rart MC-kjørere er i godt humør???

Som følge av at det hele nok noe lengre tid enn planlagt, og at det var kaldere enn juli, ble det E6 hjemover. 24 mil og jeg måtte hjem. Jeg hadde en avtale om å selge noen gamle bildeler...

Selvfølgelig måtte jeg få noe varmt påfyll til både meg og sykkel:

Bilde

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Dagens bilde

Legg inn av Skogstrollet »

Nå begynner det å bli mørkt litt for tidlig for å ta noen lenger turer etter jobb. Ble mørkt langt før jeg rukket å komme meg hjem.
IMG_20170925_191141-01-01.jpeg
Fikk meg i hvert fall litt sopp til kveldsmaten ;)
IMG_20170925_190431.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Dagens bilde

Legg inn av KevinmsR6 »

Fint parkert i kjelleren på jobb:) nydelig vær i beregne for tiden selvom bildet ikke avslører det :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av Bjerknez »

KevinmsR6 skrev: 26 sep 2017, 10:53 Fint parkert i kjelleren på jobb:) nydelig vær i beregne for tiden selvom bildet ikke avslører det :)
:lol

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Dagens bilde

Legg inn av KevinmsR6 »

Skulle stå Bergen :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av Bjerknez »

KevinmsR6 skrev: 26 sep 2017, 11:25 Skulle stå Bergen :)
Skjønte det, men artig at det ble Beregne :knegg

Svar