Jompa, en mann i slutten av 50årene
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Årets varmeste dag, så langt, med 26 grader i skyggen.
Perfekt for å sløve på verandaen og gjøre litt småpusk ute.
Helt til hobbybonden i nabolaget begynte å kjøre møkk, på en søndag.
Sånne tapere skal man sponse, ikke bare med høye matpriser, men med en god slump over skatteseddelen også.
Kan enten gå til direkte krig med idioten, som også er svigerbroren min, eller gå for en litt annen løsning,
stemme FRP til høsten.
Så blir vi vel etter hvert kvitt hobbybondeadelen.
Enda godt æ har sykkeln, for nå er det på med kjøreklær og hjelm
Perfekt for å sløve på verandaen og gjøre litt småpusk ute.
Helt til hobbybonden i nabolaget begynte å kjøre møkk, på en søndag.
Sånne tapere skal man sponse, ikke bare med høye matpriser, men med en god slump over skatteseddelen også.
Kan enten gå til direkte krig med idioten, som også er svigerbroren min, eller gå for en litt annen løsning,
stemme FRP til høsten.
Så blir vi vel etter hvert kvitt hobbybondeadelen.
Enda godt æ har sykkeln, for nå er det på med kjøreklær og hjelm
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Ikke årets varmeste dag, men ellers veldig likt det du beskriver.
Møkkaspredning i nabolaget - på en søndag.
Respektløst. Men man finner seg i det, år etter år.
Dog lettere for meg som er oppvokst på gård her i området vi bor. Verre for kjerringa, som aldri helt har greid å venne seg til ku, sau og hønemøkklukt som vi har i nærområdet i sommerhalvåret, om enn kun unntaksvis helt inntil huset siden vi bor rimelig godt skjermet til i forhold til "utslippene".
Men slipper altså ikke helt unna. Man bor tross alt midt på bondelandet... .
Og bøndene - ikke minst kua - var her førstog har alle "rettigheter", må vite...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Men du vet det finnes lover og regler for bøndene ang spredning av dritt også?Jompa skrev: ↑02 jul 2017, 14:20 Årets varmeste dag, så langt, med 26 grader i skyggen.
Perfekt for å sløve på verandaen og gjøre litt småpusk ute.
Helt til hobbybonden i nabolaget begynte å kjøre møkk, på en søndag.
Sånne tapere skal man sponse, ikke bare med høye matpriser, men med en god slump over skatteseddelen også.
Kan enten gå til direkte krig med idioten, som også er svigerbroren min, eller gå for en litt annen løsning,
stemme FRP til høsten.
Så blir vi vel etter hvert kvitt hobbybondeadelen.
Enda godt æ har sykkeln, for nå er det på med kjøreklær og hjelm
Ta en prat med det lokale landbrukskontoret. Har selv gått til krig med ett par bønder
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Søndagen endte godt for min del.
Fikk en 12 mils tur langs Altafjorden på svingete bygdeveier med bra asfalt og lite trafikk.
Mens hobbybonden kjørte møkk til langt utpå kvelden.
Nå vet jeg at han blir jævlig sur av å arbeide, så han hadde nok en dårlig dag i dag.
Som jeg skrev i går, var det varmt.
Ikke ofte jeg kaster jakka for en kort pause.
Kjørte innom Statoilbenken på hjemturen og traff på noen altaværinger og hammerfestinger som akkurat kom fra treff i Gællivarre.
De kunne rapportere om en fortreffelig helg.
Fikk en 12 mils tur langs Altafjorden på svingete bygdeveier med bra asfalt og lite trafikk.
Mens hobbybonden kjørte møkk til langt utpå kvelden.
Nå vet jeg at han blir jævlig sur av å arbeide, så han hadde nok en dårlig dag i dag.
Som jeg skrev i går, var det varmt.
Ikke ofte jeg kaster jakka for en kort pause.
Kjørte innom Statoilbenken på hjemturen og traff på noen altaværinger og hammerfestinger som akkurat kom fra treff i Gællivarre.
De kunne rapportere om en fortreffelig helg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Oi, det er lenge siden sist jeg skrev noe her. Har ikke noe særlig å fortelle om, heller.........
Mc-sesongen er vel så godt som over for min del, og bortsett fra treffet i Harstad og noen få kveldsturer har sesongen vært heller laber.
Interessen for motorsykkel er for tiden i fritt fall, så nå om dagene går jeg og lurer på om jeg skal forsøke å få solgt sykkelen før det blir for sent utpå høsten.
Får ta noen dagers betenkningstid enda
Mc-sesongen er vel så godt som over for min del, og bortsett fra treffet i Harstad og noen få kveldsturer har sesongen vært heller laber.
Interessen for motorsykkel er for tiden i fritt fall, så nå om dagene går jeg og lurer på om jeg skal forsøke å få solgt sykkelen før det blir for sent utpå høsten.
Får ta noen dagers betenkningstid enda
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Trur du er for seint ute allerede gitt.
Sikkert like greit, så slipper du å lure på om du skal kjøpe deg sykkel til våren igjen
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Sted: Karmøy
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Selv en eldre Kawa har muligheter Jompa.Jompa skrev: ↑23 aug 2017, 22:13 Oi, det er lenge siden sist jeg skrev noe her. Har ikke noe særlig å fortelle om, heller.........
Mc-sesongen er vel så godt som over for min del, og bortsett fra treffet i Harstad og noen få kveldsturer har sesongen vært heller laber.
Interessen for motorsykkel er for tiden i fritt fall, så nå om dagene går jeg og lurer på om jeg skal forsøke å få solgt sykkelen før det blir for sent utpå høsten.
Får ta noen dagers betenkningstid enda
http://www.bikeexif.com/gpz900r
Jeg har slitt med nakkesmerter i over 1.5 år nå men har 3 motorsykler.
Mulig jeg har et par diagnoser hvis en spør en sånn Lykolog men men
Syns ikke du skal kutte ut MC for godt hvertfall. Jeg personlig selger aldri unna Cafe Raceren min. Monster 900'en henger og høyt her om dagen!
Alt annet er expendable inkl hus og Mustang
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Det hender av og til i korte glimt at jeg blir lei MC, jeg også.
Det skjer gjerne når det er kaldt og den gode kjøreopplevelsen uteblir som følge av dette...
Når det regner og jeg kjenner jeg reserverer meg såpass mye at MC-kjøringen ikke lenger er noe artig...
Når ørepluggene ikke er satt i riktig og gjør at vindstøyen blir bortimot ulevelig...
Når sykkelen må vaskes og likevel aldri blir rein nok...
Når man allerede er svett før turen etter å ha fått på seg alt ATGATT-utstyret i brennhet sommertemperatur...
Når jeg oppdager at verkstedet på siste service har skrudd til tappepluggen for motorolja med altfor mye moment, som gjør det nesten umulig for meg å få løs skruen uten å ødelegge den nå jeg endelig skal ha en laaangsom og avkoblende oljebyttedag mellom de ordinære skiftintervallene...
(skjedde senest i dag... )
Kunne sikkert nevne flere grunner, men kommer ikke på dem akkurat nå...
Alternativet er å slenge seg inn i de dype setene i Alfa'en og gasse avgårde på en måte som fort kan gjøre MC'en overflødig.
Men det varer likevel ikke altfor lenge.
MC'en står der og lokker og jeg lar meg friste fortsatt.
For hvor lenge?
Det vet jeg ikke, men ser for meg at jeg har enda flere sesonger i salen :) .
En livsstil på mange måter.
Og siden jeg verken har hytte, båt eller bobil, så er det MC'en som gjelder. Til i all hovedsak stor glede fortsatt, slik det har vært siden 2006.
Til deg, Jompa:
Kanskje du bør sette av mer tid til litt lengre turer i eget selskap med et par-tre overnattinger og bare tenke på deg selv og nyte turene til fulle?
Jeg har i hvert fall stor glede av slike turer og kjenner på MC-gleden både underveis og når jeg slår meg til ro for kvelden, gjerne i en hytte på en rolig campingplass mens jeg nyter solnedgangen etter en bedre middag .
Det skjer gjerne når det er kaldt og den gode kjøreopplevelsen uteblir som følge av dette...
Når det regner og jeg kjenner jeg reserverer meg såpass mye at MC-kjøringen ikke lenger er noe artig...
Når ørepluggene ikke er satt i riktig og gjør at vindstøyen blir bortimot ulevelig...
Når sykkelen må vaskes og likevel aldri blir rein nok...
Når man allerede er svett før turen etter å ha fått på seg alt ATGATT-utstyret i brennhet sommertemperatur...
Når jeg oppdager at verkstedet på siste service har skrudd til tappepluggen for motorolja med altfor mye moment, som gjør det nesten umulig for meg å få løs skruen uten å ødelegge den nå jeg endelig skal ha en laaangsom og avkoblende oljebyttedag mellom de ordinære skiftintervallene...
(skjedde senest i dag... )
Kunne sikkert nevne flere grunner, men kommer ikke på dem akkurat nå...
Alternativet er å slenge seg inn i de dype setene i Alfa'en og gasse avgårde på en måte som fort kan gjøre MC'en overflødig.
Men det varer likevel ikke altfor lenge.
MC'en står der og lokker og jeg lar meg friste fortsatt.
For hvor lenge?
Det vet jeg ikke, men ser for meg at jeg har enda flere sesonger i salen :) .
En livsstil på mange måter.
Og siden jeg verken har hytte, båt eller bobil, så er det MC'en som gjelder. Til i all hovedsak stor glede fortsatt, slik det har vært siden 2006.
Til deg, Jompa:
Kanskje du bør sette av mer tid til litt lengre turer i eget selskap med et par-tre overnattinger og bare tenke på deg selv og nyte turene til fulle?
Jeg har i hvert fall stor glede av slike turer og kjenner på MC-gleden både underveis og når jeg slår meg til ro for kvelden, gjerne i en hytte på en rolig campingplass mens jeg nyter solnedgangen etter en bedre middag .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Jeg ble også plutselig lei av mc, for noen år siden. Det inntraff som et resultat av 5 totalt mislykkede ferieturer etter hverandre, og da konkluderte madammen med at dette gadd hun ikke mer. Og da kjente jeg jo på det sjøl også, at dette var ikke noe stas lenger. 39 år på to hjul, rundt omkring mellom Nordkapp og Gibraltar, det kjentes liksom greit. Ferdig. Sluttkjørt.
Så gikk det 5 år, før jeg begynte å bli litt usikker på konklusjonen. Og i det 6 året, så fikk jeg det for meg at jeg kanskje burde ha meg en mc igjen. Og der er jeg nå. Med en mc i tunet. Har ikke fått kjørt stort, pga prioriteringen av husrestaurering. Men det kjennes uansett godt å ha den, og jeg finner faktisk også glede i å bare se at den står der, og vite at jeg har en mc.
Så gjenstår det å se da, om det blir noe kjøring å snakke om. Ferieturer blir det neppe, men en og annen helgetur, ettermiddagsturer osv. Så kan det naturligvis hende, at jeg havner på samme konklusjon som tidligere, at nok er nok. Men da er det i det minste kvalitetssikret.
Så gikk det 5 år, før jeg begynte å bli litt usikker på konklusjonen. Og i det 6 året, så fikk jeg det for meg at jeg kanskje burde ha meg en mc igjen. Og der er jeg nå. Med en mc i tunet. Har ikke fått kjørt stort, pga prioriteringen av husrestaurering. Men det kjennes uansett godt å ha den, og jeg finner faktisk også glede i å bare se at den står der, og vite at jeg har en mc.
Så gjenstår det å se da, om det blir noe kjøring å snakke om. Ferieturer blir det neppe, men en og annen helgetur, ettermiddagsturer osv. Så kan det naturligvis hende, at jeg havner på samme konklusjon som tidligere, at nok er nok. Men da er det i det minste kvalitetssikret.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Enig, AJ. En lengere tur alene i fred og ro er bot for sjelen. Hva nå enn " bot for sjelen" betyr ?
Søndag ble det i alle fall en fin ettermiddagstur hvor jeg fikk 2 -3 timer for meg selv i passe fart på passe svingete veier i passelig fint vær.
Jeg tenkte litt over hvorfor jeg først kjøpte og enda kjører mc. Eller, begynte på nytt å kjøre mc. Jeg hadde et opphold på ca 25 år.
Det er noe med måten man kjører sykkelen på.
Ikke som en bil, der man stort sett styrer med rattet, men å styre sykkeln med hele kroppen, bare falle helt naturlig inn i en sving, gi gass ut av svingen, føle at man er ett med sykkelen.
Det er skikkelig artig når man føler at man får skikkelig flyt i kjøringa
Som i en gammel Suzuki-reklame: Man and machine, Works like a single moving part.
Ellers er nok viljen til å klore meg fast i en gammel drøm mye av årsaken til at jeg enda kjører sykkel, og min evige fascinasjon for teknikk, aller helst mekanikk. Og mc,en har mekanikken både synlig og lett tilgjengelig.
Tror nesten jeg fortsetter å klore meg fast i drømmen litt til.........
Fra søndagens tur. Kløfta langs RV 93
Søndag ble det i alle fall en fin ettermiddagstur hvor jeg fikk 2 -3 timer for meg selv i passe fart på passe svingete veier i passelig fint vær.
Jeg tenkte litt over hvorfor jeg først kjøpte og enda kjører mc. Eller, begynte på nytt å kjøre mc. Jeg hadde et opphold på ca 25 år.
Det er noe med måten man kjører sykkelen på.
Ikke som en bil, der man stort sett styrer med rattet, men å styre sykkeln med hele kroppen, bare falle helt naturlig inn i en sving, gi gass ut av svingen, føle at man er ett med sykkelen.
Det er skikkelig artig når man føler at man får skikkelig flyt i kjøringa
Som i en gammel Suzuki-reklame: Man and machine, Works like a single moving part.
Ellers er nok viljen til å klore meg fast i en gammel drøm mye av årsaken til at jeg enda kjører sykkel, og min evige fascinasjon for teknikk, aller helst mekanikk. Og mc,en har mekanikken både synlig og lett tilgjengelig.
Tror nesten jeg fortsetter å klore meg fast i drømmen litt til.........
Fra søndagens tur. Kløfta langs RV 93
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Du ser jo ou til å ha en svært velholdt Kawasaki, som du kjenner ut og inn. Å evt kvitte seg med den er jeg redd kan bli noe du ville angre senere.Jompa skrev: ↑31 aug 2017, 22:57 Enig, AJ. En lengere tur alene i fred og ro er bot for sjelen. Hva nå enn " bot for sjelen" betyr ?
Søndag ble det i alle fall en fin ettermiddagstur hvor jeg fikk 2 -3 timer for meg selv i passe fart på passe svingete veier i passelig fint vær.
Jeg tenkte litt over hvorfor jeg først kjøpte og enda kjører mc. Eller, begynte på nytt å kjøre mc. Jeg hadde et opphold på ca 25 år.
Det er noe med måten man kjører sykkelen på.
Ikke som en bil, der man stort sett styrer med rattet, men å styre sykkeln med hele kroppen, bare falle helt naturlig inn i en sving, gi gass ut av svingen, føle at man er ett med sykkelen.
Som i en gammel Suzuki-reklame: Man and machine, Works like a single moving part.
Ellers er nok viljen til å klore meg fast i en gammel drøm mye av årsaken til at jeg enda kjører sykkel, og min evige fascinasjon for teknikk, aller helst mekanikk. Og mc,en har mekanikken både synlig og lett tilgjengelig.
Tror nesten jeg fortsetter å klore meg fast i drømmen litt til.........
Fra søndagens tur. Kløfta langs RV 93
DSCF4073.JPG
Ellers traff følgende formulering meg, uten at jeg forstår hvorfor; "Ellers er nok viljen til å klore meg fast i en gammel drøm mye av årsaken til at jeg enda kjører sykkel".
Jeg lurer selv på hvilke drømmer jeg evt forfølger med motorsykkelkjøring. Det er muligens delvis en ubevisst jakt på en forgangen tid, da man var ung og nærmest trodde man skulle leve evig, og de vesentlige valgmulighetene i livet fortsatt syntes åpne.
I alle fall kjøper jeg stadig gamle sykler som jeg hverken har tid til å bruke, eller er kompetent til å ivareta, egentlig. En sykdom som ser ut til å ha rammet en god del middelaldrende menn i min omgangskrets. Kjenner flere som har 5-10 sykler, og da som regel veteransykler i ulike avskygninger.
Heldig om du klarer deg med 1 mc, men håper du beholder den og fortsatt vil få fine opplevelser med Kawasakien.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Kun meg og Loke .
Fine forhold på vidda, bra med ryper.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6982
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Nå kjenner jeg at jeg faktisk ble litt misunnelig
Jeg har for lengst innsett at rypejakt blir det aldri noe mer av for min del. Det vil kneet mitt aldri mer duge til. Men når jeg ser dette bildet dukker minnene fra tidligere år opp. Bedre enn dette tror jeg ikke det går an å ha det! Samspillet mellom hund og jeger har resultert i fugl, slike øyeblikk er ubetalelige
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
Jeg er veldig enig med det AJ skriver, men jeg kjenner meg også igjen i i det Jompa forteller. Jeg mistet jo førerkortet i sommerferien og når sant skal være sagt så var dette så klart en solid nedtur der og da. Men det tok ikke mange timene før jeg fikk ryddet tankene og "stabilisert" situasjonen i hodet mitt.
Etter 2-3 dager så hadde jeg nesten fortrengt hele hendelsen og faktisk savner jeg ikke å kjøre MC i det hele tatt i skrivende stund. Jeg ofrer den ikke engang en tanke. Kanskje fordi jeg ikke har mulighet til å kjøre uansett og at det da er lettere og legge det bort, men det er nå uansett slik ståa er akkurat nå.
Det samme skjedde i fjor. Når jeg paarkerte den i garasjen etter sommerturen/sommereferien så ble den nærmest ikke brukt i det hele tatt. Kjørte vel 1000km. fra midten av juli til sesongslutt.
For min del så er det nettopp denne turen til vestlandet og omegn som er årets høydepunkt. Resten av kjøringen består stort sett i jobb pendling. Så jeg skal gå noen runder med meg selv når førerkortet hentes igjen 20.desember i år om jeg i det hele tatt skal gidde og beholde den til neste sesong.
Ikke er jeg bitter på politiet/meg selv/samfunnet forøvrig på at jeg mistet førerkortet og jeg finner faktisk helt ærlig litt glede i å sykle til jobben (EL-sykkel) de dagene det ikke regner. Det har også blitt liten tid til andre ting som ferieturer samens med madammen etc. siden jeg tidligere har dratt ut på kjøretur så fort sjansene har bydd seg. Jeg merker at tiden ikke strekker til slik den gjorde før og da blir mc kjøring litt nedprioritert. Blir liksom mer stress og komme seg opp på sykkelen.
Jeg er også litt lei av å tre på meg kjøreutstyret bare for å kjøre på butikken eller en tur på det ukentlige MC treffet på Høk som bare er 2 mil unna her jeg bor.
Den eneste turen i året hvor jeg virkelig storkoser meg er når jeg starter sommerferie og kjører avgårde mot vestlandet inkludert overnatting, pils hvor jeg treffer andre MC folk etc. Altså EN tur i året. Da føler jeg nesten det blir litt bortkastet og eie lillebroren til kanskje verdens mest potente R-sykkel som attpåtil er klin ny og så vidt innkjørt.
Uansett så er jo ikke det jeg forteller her noe problem for meg. Er man lei så er man lei. Da savner man ikke å kjøre å sykkel og da vil et evt. salg gå helt smertefritt for seg. Mulig jeg bare er nede i en bølgedal, men jeg ser at det samme skjedde i fjor sommer. Etter sommerturen (og før forøvrig) ble det fint lite kjøring. I år har jeg kjørt totalt 2.500km. og jeg tror neppe det hadde blitt veldig mange flere kilometer på telleren om jeg ikke hadde mistet førerkortet.
De første 2-3 årene lå jeg på 20.000km. i året i snitt og det som dro opp kraftig var alle helgeturene jeg var med på hvor vi fort svidde av 1.500km. på en helg. Slike turer har jeg nok ikke lenger like stor mulighet til å bli med på.
Det eneste jeg evt. kommer til å kjøpe meg hvis jeg skulle bestemme meg for å selge bimmern er en eldre brukt sykkel til jobbpendling med beskjeden motorisering. Altså kun et fremkomstmiddel uten wow-faktor overhodet. Kanskje jeg til og med hadde kjøpt meg en EL-sykkel i steden. (tråsykkel).
Men jeg får se hva som skjer i løpet av vinteren og når neste sesong nærmer seg. Blir ingen forhastede valg her :)
Etter 2-3 dager så hadde jeg nesten fortrengt hele hendelsen og faktisk savner jeg ikke å kjøre MC i det hele tatt i skrivende stund. Jeg ofrer den ikke engang en tanke. Kanskje fordi jeg ikke har mulighet til å kjøre uansett og at det da er lettere og legge det bort, men det er nå uansett slik ståa er akkurat nå.
Det samme skjedde i fjor. Når jeg paarkerte den i garasjen etter sommerturen/sommereferien så ble den nærmest ikke brukt i det hele tatt. Kjørte vel 1000km. fra midten av juli til sesongslutt.
For min del så er det nettopp denne turen til vestlandet og omegn som er årets høydepunkt. Resten av kjøringen består stort sett i jobb pendling. Så jeg skal gå noen runder med meg selv når førerkortet hentes igjen 20.desember i år om jeg i det hele tatt skal gidde og beholde den til neste sesong.
Ikke er jeg bitter på politiet/meg selv/samfunnet forøvrig på at jeg mistet førerkortet og jeg finner faktisk helt ærlig litt glede i å sykle til jobben (EL-sykkel) de dagene det ikke regner. Det har også blitt liten tid til andre ting som ferieturer samens med madammen etc. siden jeg tidligere har dratt ut på kjøretur så fort sjansene har bydd seg. Jeg merker at tiden ikke strekker til slik den gjorde før og da blir mc kjøring litt nedprioritert. Blir liksom mer stress og komme seg opp på sykkelen.
Jeg er også litt lei av å tre på meg kjøreutstyret bare for å kjøre på butikken eller en tur på det ukentlige MC treffet på Høk som bare er 2 mil unna her jeg bor.
Den eneste turen i året hvor jeg virkelig storkoser meg er når jeg starter sommerferie og kjører avgårde mot vestlandet inkludert overnatting, pils hvor jeg treffer andre MC folk etc. Altså EN tur i året. Da føler jeg nesten det blir litt bortkastet og eie lillebroren til kanskje verdens mest potente R-sykkel som attpåtil er klin ny og så vidt innkjørt.
Uansett så er jo ikke det jeg forteller her noe problem for meg. Er man lei så er man lei. Da savner man ikke å kjøre å sykkel og da vil et evt. salg gå helt smertefritt for seg. Mulig jeg bare er nede i en bølgedal, men jeg ser at det samme skjedde i fjor sommer. Etter sommerturen (og før forøvrig) ble det fint lite kjøring. I år har jeg kjørt totalt 2.500km. og jeg tror neppe det hadde blitt veldig mange flere kilometer på telleren om jeg ikke hadde mistet førerkortet.
De første 2-3 årene lå jeg på 20.000km. i året i snitt og det som dro opp kraftig var alle helgeturene jeg var med på hvor vi fort svidde av 1.500km. på en helg. Slike turer har jeg nok ikke lenger like stor mulighet til å bli med på.
Det eneste jeg evt. kommer til å kjøpe meg hvis jeg skulle bestemme meg for å selge bimmern er en eldre brukt sykkel til jobbpendling med beskjeden motorisering. Altså kun et fremkomstmiddel uten wow-faktor overhodet. Kanskje jeg til og med hadde kjøpt meg en EL-sykkel i steden. (tråsykkel).
Men jeg får se hva som skjer i løpet av vinteren og når neste sesong nærmer seg. Blir ingen forhastede valg her :)
Re: Jompa, en mann i 50-årene.
...jeg har forsøkt etter beste evne å være uten mc...det gikk fra februar til august
Men, jeg har alltid likt å gjøre mange ting. Jeg tror de som "bare" kjører mc, brått går veldig lei.
Rypejakt, Finnmark!!! Der har du jo en kjempehobby!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Perfekt å kombinere med mc!
Også har du helt sikkert fett med nordlys i ny og ne!!!! =foto!
Vidvinkel, full åpning, stativ og selvutløser=kjør på og legg ut!!!!!
Men, jeg har alltid likt å gjøre mange ting. Jeg tror de som "bare" kjører mc, brått går veldig lei.
Rypejakt, Finnmark!!! Der har du jo en kjempehobby!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Perfekt å kombinere med mc!
Også har du helt sikkert fett med nordlys i ny og ne!!!! =foto!
Vidvinkel, full åpning, stativ og selvutløser=kjør på og legg ut!!!!!