xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 04 aug 2017, 13:41 Av de tre syklene du nevner tidligere ville jeg i utgangspunktet gått for Ducatien, men med tanke på den rufsete driftsikkerheten JEG har opplevd andre har hatt i når omkrets med Ducati ville jeg holdt meg langt unna. Jeg kjørte en KTM 690SMC i fjor (tror det var i fjor) og den var uhyre leken og artig. Fikk nesten lyst til å dra rett til skogs med en gang.

XSR900 skal ikke undervurderes. Den går faktisk veldig bra og selv denne er nok "overkill" i forhold til hva du har i tankene tror jeg. Hjulet kommer lett opp i vertfall de første 2-3 girene helt uanstrengt. Den går som S1000R faktisk. Den den kommer til kort er toppeffekten, men den bruker man jo sjelden/aldri uansett. Faktisk en ganske flott sykkel :)

Jeg merker at etter hendelsen i sommer så går det noen tanker rundt oppe i hodet mitt rundt sykkelvalg. S1000R er rett og slett litt for rått til at man kan ha det morro vedrørende utnyttelse av kreftene, så der er jeg enig med deg. Hva min evt. neste sykkel blir vet jeg ikke, men det kan være at jeg begynner å snuse litt på cruiser segmentet igjen...faktisk.. Man er mer "på tur" med en cruiser.

Den følelsen når blålysene blir slått på bak deg og man bare vet at man har driti seg ut under jeg ingen. Men nå får jeg jo rundt ett halvår på og reflektere litt rundt dette :lol
Ikke du også!! Man kan bli konspiratorisk av mindre! :sk?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Fikk en sjelden sjanse til å vaske motorsykkelen i dag (hjemme alene i et par timer!!). Det var nødvendig, for å si det mildt.

Bilde

Bilde

Har hatt en flaske Scholl NEO stående hele sommeren, og i dag var det på tide å teste denne. Det funka bra over hele sykkelen, bortsett fra på ramma og på styrevektene. De ble skjoldete. Ble ikke så happy for det, akkurat. Jaja. Skit samma. Er det mulig å få det bort? Kanskje bare vente et par dager så er alt fint igjen??

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Hvordan har det gått her?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Hvordan har det gått her?
Meh.. sykkelen er skitten igjen. Rekker ikke vaske. Tidsklemma. Stress. Pendlekjører hver dag, rain or shine. Får se om jeg rekker en vask i helgen. 10K-service neste uke. Hoi!

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 05 sep 2017, 09:15
Bjerknez skrev:Hvordan har det gått her?
Meh.. sykkelen er skitten igjen. Rekker ikke vaske. Tidsklemma. Stress. Pendlekjører hver dag, rain or shine. Får se om jeg rekker en vask i helgen. 10K-service neste uke. Hoi!
Syntes du den sprutegreia di funket bra?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:
xyvind skrev: 05 sep 2017, 09:15
Bjerknez skrev:Hvordan har det gått her?
Meh.. sykkelen er skitten igjen. Rekker ikke vaske. Tidsklemma. Stress. Pendlekjører hver dag, rain or shine. Får se om jeg rekker en vask i helgen. 10K-service neste uke. Hoi!
Syntes du den sprutegreia di funket bra?
Nei, for å si det enkelt. Skjønte ikke helt poenget med denne. Men nå har ikke jeg tid til å holde på og flikke og pusle så mye med sånne greier. Ser jo at vannet perler seg og preller mer av her og der, men jeg må liksom prøve å vaske den igjen for å se om den er enklere å vaske, nå som den er satt inn med Scholl NEO. Men det var de skjoldene da.. Er meldt bare drittvær fremover, så det blir ikke noe mer vasking før sola skinner. Jeg er sånn som kjører samma åssen vær det er, så jeg blir ikke så lei meg av at sykkelen er skitten. Den skal brukes og kjøres! Går som en drøm i regnvær også. Gjør meg ingenting.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 06 sep 2017, 11:48
Stian87 skrev: Syntes du den sprutegreia di funket bra?
Nei, for å si det enkelt. Skjønte ikke helt poenget med denne. Men nå har ikke jeg tid til å holde på og flikke og pusle så mye med sånne greier. Ser jo at vannet perler seg og preller mer av her og der, men jeg må liksom prøve å vaske den igjen for å se om den er enklere å vaske, nå som den er satt inn med Scholl NEO. Men det var de skjoldene da.. Er meldt bare drittvær fremover, så det blir ikke noe mer vasking før sola skinner. Jeg er sånn som kjører samma åssen vær det er, så jeg blir ikke så lei meg av at sykkelen er skitten. Den skal brukes og kjøres! Går som en drøm i regnvær også. Gjør meg ingenting.
Sjæl Kjører uansett vær selv, selv om det var skikkelig møkkavær i dag. Skal pakke med meg regndressen og noen ekstra par sokker når jeg skal på langtur til Bergen på fredag tenker jeg.

Vasker en gang i uka ca, men bruker ikke noe mer enn to timer vanligvis. Er jo en tapende kamp, for den blir skitten igjen uansett, men ser ren ut i noen timer da :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:
xyvind skrev: 06 sep 2017, 11:48
Stian87 skrev: Syntes du den sprutegreia di funket bra?
Nei, for å si det enkelt. Skjønte ikke helt poenget med denne. Men nå har ikke jeg tid til å holde på og flikke og pusle så mye med sånne greier. Ser jo at vannet perler seg og preller mer av her og der, men jeg må liksom prøve å vaske den igjen for å se om den er enklere å vaske, nå som den er satt inn med Scholl NEO. Men det var de skjoldene da.. Er meldt bare drittvær fremover, så det blir ikke noe mer vasking før sola skinner. Jeg er sånn som kjører samma åssen vær det er, så jeg blir ikke så lei meg av at sykkelen er skitten. Den skal brukes og kjøres! Går som en drøm i regnvær også. Gjør meg ingenting.
Sjæl Kjører uansett vær selv, selv om det var skikkelig møkkavær i dag. Skal pakke med meg regndressen og noen ekstra par sokker når jeg skal på langtur til Bergen på fredag tenker jeg.

Vasker en gang i uka ca, men bruker ikke noe mer enn to timer vanligvis. Er jo en tapende kamp, for den blir skitten igjen uansett, men ser ren ut i noen timer da :lol
To timer i uka til sykkelvask hørtes bra ut. Jeg liker å vaske, misforstå meg ikke. Det er veldig avslappende arbeid, nesten litt zen og terapi i det. Nei jeg får vel skaffe meg en traktor eller noe enduro-greier. For de trenger man ikke vaske, ser jeg :-D

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Da var dagen her. Sykkelen er på 10.000km-service. Vi passerte 10.000km forrige uke, så det var god timing. Den er også ett år gammel nå, så de bytter også bremsevæske.

Det var noe mobbing her, fordi man får jo låne/leie denne fantastiske verksted-scooteren på MC Oslo imens man har service. Jeg har gjort det en gang før. Grøss og gru. Men nå er jeg på vei til å selge/bytte ut S1000R'en, så jeg var innom BMW-salgsavdelingen der oppe og fikk grine meg til å låne en Urban GS :D Ta den, suckers! :D :D

Bilde

Bilde

Herlig lyd og feel i denne! Men den er vanskeligere å kjøre enn S1000R. Jeg sleit litt med og kjøre smooth og kraftoverføringen er veldig direkte. Litt rykk og napp ble det, og sinnsykt mye motorbrems.

Alltid uvant å gå fra sin egen sykkel til noe helt annet, selvfølgelig. Men den svinger som en drøm og knastedekkene kjenner man ikke noe til når man ligger i marsjfart. Men kunne jeg hatt denne som min daily driver? Humm..

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Med tørrclutchen og kardangen så blir det nok litt annerledes ja. Våtclutchene er mye jevnere å slure på. En vanesak egentlig.
For min del synes jeg Urban GS er litt sånn, så mye penger for "så lite".

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev:For min del synes jeg Urban GS er litt sånn, så mye penger for "så lite".
Akkurat det tenker jeg også. Så denne blir nok fortsatt litt overkill, og ikke helt det jeg er ute etter. Må nok innrømme det. Ser for meg enda litt mer brap og nesten halve prisen egentlig Bilde men jeg måtte prøve den for å vite helt sikkert. Skal kjøre den opp igjen når sykkelen min er ferdig, så jeg skal få en tur til.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Etter å ha kjørt Jawa 350 en periode, så merker jeg at "brap" ikke er noe jeg kunne kjørt hele sesongen på. Enten må man gi gass og aksellerere eller slippe opp og motorbremse. Det er ingen mellomting der. Så blir jo til at man pendler om en hastighet.

Om man ser på noe slikt som RNineT GS/Urban så tenker jeg heller at en R850R, R1100R eller R1150R kunne gjort en mye bedre jobb, i tilleg til at man kan reise litt på tur om man ønsker. En mer praktisk sak, ikke minst billig, etter min mening litt dølt kanskje.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 13 sep 2017, 09:46 Da var dagen her. Sykkelen er på 10.000km-service. Vi passerte 10.000km forrige uke, så det var god timing. Den er også ett år gammel nå, så de bytter også bremsevæske.

Det var noe mobbing her, fordi man får jo låne/leie denne fantastiske verksted-scooteren på MC Oslo imens man har service. Jeg har gjort det en gang før. Grøss og gru. Men nå er jeg på vei til å selge/bytte ut S1000R'en, så jeg var innom BMW-salgsavdelingen der oppe og fikk grine meg til å låne en Urban GS :D Ta den, suckers! :D :D



Herlig lyd og feel i denne! Men den er vanskeligere å kjøre enn S1000R. Jeg sleit litt med og kjøre smooth og kraftoverføringen er veldig direkte. Litt rykk og napp ble det, og sinnsykt mye motorbrems.

Alltid uvant å gå fra sin egen sykkel til noe helt annet, selvfølgelig. Men den svinger som en drøm og knastedekkene kjenner man ikke noe til når man ligger i marsjfart. Men kunne jeg hatt denne som min daily driver? Humm..
Har du bestemt deg for å selge S1000R????????? :O

Du likte den du også ja? Morsom sykkel å kjøre, må innrømme at det også gleder meg litt at jeg var den første til å kjøre den. :knegg

Men som dere var inne på, den er for dyr i forhold til hva man får etter min mening. Hva ser du for deg som neste sykkel da?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:Har du bestemt deg for å selge S1000R????????? :O

Du likte den du også ja? Morsom sykkel å kjøre, må innrømme at det også gleder meg litt at jeg var den første til å kjøre den. :knegg

Men som dere var inne på, den er for dyr i forhold til hva man får etter min mening. Hva ser du for deg som neste sykkel da?
Tja.. bestemt og bestemt. Jeg skal sette i gang med litt research i hvert fall. Jeg er ikke så keen på å selge privat, med prøvekjøring og alskens henvendelser, så jeg skal se nærmere på muligheten for en avtale med MC Oslo. Men jeg har ikke så lyst til å kjøpe sykkel nå. Blir til våren igjen. For jeg skal(!) ha sykkel.

Urban GS er kul å kjøre ja. Fet lyd og et heftig utseende. Men jeg følte kanskje at jeg satt litt mer bakpå enn "i" sykkelen. Også likte jeg ikke clutch/kardang-følelsen helt. Men det er jo bare en vanesak. Den er dønn solid bygd, men prisen er fortsatt veldig stiv. Enig i det. Også var den litt større og kraftigere enn jeg hadde sett for meg. Tror ikke boxermotoren er noen fordel i Oslo-trafikken.

Vanskelig dette. S1000R er perfekt på alle måter. Det blir en vanskelig avgjørelse.. vet ikke enda hva jeg vil ha som neste sykkel. Burde sikkert bare beholde den, men..

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Feilmelding etter oppdatering på S1000R software førte til denne glade gjenforeningen..

Bilde

Låst