Noen som har erfaring med Snell Powerlink X-ring kjeder fra XLMoto? Vurderer om jeg skal bestille nytt kjede med original lengde 118 lenker når jeg bytter drev og kjede.. har nemlig 2 EK O-ring kjeder på 90+ linker, og skrulåser som jeg kan bruke, men da blir det 2 skjøter...
Anbefalinger ?
Skulle også justert clutchen, da den slår inn et par cm før jeg slipper håndtaket helt ut.. Temmelig mange år siden jeg justerte slikt, så er ikke sikker på om dette kan justeres med vaieren, eller om selve cluchen bør justeres litt.. Eller kan det være på tide og bytte fjærer og lameller?
Fungerer helt fint ellers, ingen sluring, føler bare det er litt lite og gå på før den tar helt..
Clutchjustering og kjedespørsmål...
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6993
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Clutchjustering og kjedespørsmål...
Jeg har null erfaring med kjedet du nevner, kjører selv med DID.
Har ellers handla etpar ganger hos XL-moto, like misfornøyd begge gangene.
Clutchen lar seg helt sikkert justere sånn som du vil ha den.
Skaff deg litt dokumentasjon og begynn med selve clutchmekanismen, ikke wiren.
Lamellene trenger du nok ikke å tenke på, de er omtrent uslitelige.
Har ellers handla etpar ganger hos XL-moto, like misfornøyd begge gangene.
Clutchen lar seg helt sikkert justere sånn som du vil ha den.
Skaff deg litt dokumentasjon og begynn med selve clutchmekanismen, ikke wiren.
Lamellene trenger du nok ikke å tenke på, de er omtrent uslitelige.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Clutchjustering og kjedespørsmål...
:-) Da ser det ut som det går mot skjøting av kjedene, EK skal jo være godt nok...Jompa skrev: ↑06 aug 2017, 16:38 Jeg har null erfaring med kjedet du nevner, kjører selv med DID.
Har ellers handla etpar ganger hos XL-moto, like misfornøyd begge gangene.
Clutchen lar seg helt sikkert justere sånn som du vil ha den.
Skaff deg litt dokumentasjon og begynn med selve clutchmekanismen, ikke wiren.
Lamellene trenger du nok ikke å tenke på, de er omtrent uslitelige.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6993
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Clutchjustering og kjedespørsmål...
Når jeg skrev at clutchlamellene er omtrent uslitelige er ikke det helt sant.
Ved normal bruk holder de sikkert like lenge som resten av sykkelen, men jeg har sett dem som bruker clutchen nærmest som en converter,
høyt turtall og slure i gang de første 100 meterne. Det sliter på clutchen.
Ved normal bruk holder de sikkert like lenge som resten av sykkelen, men jeg har sett dem som bruker clutchen nærmest som en converter,
høyt turtall og slure i gang de første 100 meterne. Det sliter på clutchen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.