xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Hva med en Husqvarna Nuda? :D
Servicen tar man hos Snellingen, som er SVÆRT dyktige på det de driver med.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100959116

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Royal »

FredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda? :D
Servicen tar man hos Snellingen, som er SVÆRT dyktige på det de driver med.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100959116
Tøffe sykler de der. Går som et uvær. BMW kvalitet har den også
Snellingen kan anbefales :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda? :D
Servicen tar man hos Snellingen, som er SVÆRT dyktige på det de driver med.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100959116
Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven da :knegg
Var høy pris på den der til ikke å være R, 5 år gammel allerede..
Det fine med KTM SMC 690 er prisen. Og utseendet. Om den er så pendlervennlig, vet jeg ikke. Rykker og napper og drar vel litt på lavt turtall den motoren der? Den er litt utålmodig på en måte?

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Royal »

xyvind skrev: 04 aug 2017, 11:58
FredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda? :D
Servicen tar man hos Snellingen, som er SVÆRT dyktige på det de driver med.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100959116
Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven da :knegg
Var høy pris på den der til ikke å være R, 5 år gammel allerede..
Det fine med KTM SMC 690 er prisen. Og utseendet. Om den er så pendlervennlig, vet jeg ikke. Rykkerog napper og drar vel litt på lavt turtall. den motoren der? Den er litt utålmodig på en måte?
Eier en Husqvarna 701 2016. Essensielt en KTM 690 SMC med lettere svingarm. Den kjeder seg på jevnt turtall og vil at man skal gi på litt hele tiden. Rykk og napp er mindre på de siste modellene av LC4 motoren, men det kommer man ikke unna på en så stor ensylindret motor.
Lc4 motoren har hatt mye "feil" over årene, og mye som enda ikke er utbedret. Men de er morsomme å kjøre og de siste modellene kan faktisk oppføre seg veldig pent ved normal kjøring. Men det å gå fra rekkefirer som summer ved jevne turtall til en stor endunker som rister er ganske drastisk

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Royal skrev: 04 aug 2017, 12:05
xyvind skrev: 04 aug 2017, 11:58
FredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda? :D
Servicen tar man hos Snellingen, som er SVÆRT dyktige på det de driver med.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100959116
Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven da :knegg
Var høy pris på den der til ikke å være R, 5 år gammel allerede..
Det fine med KTM SMC 690 er prisen. Og utseendet. Om den er så pendlervennlig, vet jeg ikke. Rykkerog napper og drar vel litt på lavt turtall. den motoren der? Den er litt utålmodig på en måte?
Eier en Husqvarna 701 2016. Essensielt en KTM 690 SMC med lettere svingarm. Den kjeder seg på jevnt turtall og vil at man skal gi på litt hele tiden. Rykk og napp er mindre på de siste modellene av LC4 motoren, men det kommer man ikke unna på en så stor ensylindret motor.
Lc4 motoren har hatt mye "feil" over årene, og mye som enda ikke er utbedret. Men de er morsomme å kjøre og de siste modellene kan faktisk oppføre seg veldig pent ved normal kjøring. Men det å gå fra rekkefirer som summer ved jevne turtall til en stor endunker som rister er ganske drastisk
Ja 701 fra Husqvarna hadde jeg helt glemt. Den er også veldig kul å se til.
Jeg har hatt en liten prøvetur på en SMC 690 en gang, og det var jo morsomt det, men jeg husker at den ikke ville gå så langt ned på turtallet. Jeg er ikke redd for den overgangen, eventuelt. Men måtte kanskje ha prøvekjørt litt hvis jeg skulle ha bytta ja.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg ville nesten valgt kværn ene og alene på grunn av Snellingen. Kjøpte mopeden min der som 15-åring og fikk meget god service. I Vinter var jeg innom med Öhlins-bakdempern min og fikk denne tilpasset(det ble grisebillig tross en del arbeidstimer). Blir en ny tur med demperen også denne vintern for å fikse en lekkasje(en kasse pils + en del vin, klær og utstyr for en helgetur i Sverige med 120-130km/h over fjelloverganger på humpete veier tålte den ikke..).

Videre opplever jeg nok en-dunkere på samme måte som Royal, det må gasses kontinuerlig.

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Royal »

xyvind skrev: 04 aug 2017, 12:09
Royal skrev: 04 aug 2017, 12:05
xyvind skrev: 04 aug 2017, 11:58
FredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda? :D
Servicen tar man hos Snellingen, som er SVÆRT dyktige på det de driver med.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100959116
Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven da :knegg
Var høy pris på den der til ikke å være R, 5 år gammel allerede..
Det fine med KTM SMC 690 er prisen. Og utseendet. Om den er så pendlervennlig, vet jeg ikke. Rykkerog napper og drar vel litt på lavt turtall. den motoren der? Den er litt utålmodig på en måte?
Eier en Husqvarna 701 2016. Essensielt en KTM 690 SMC med lettere svingarm. Den kjeder seg på jevnt turtall og vil at man skal gi på litt hele tiden. Rykk og napp er mindre på de siste modellene av LC4 motoren, men det kommer man ikke unna på en så stor ensylindret motor.
Lc4 motoren har hatt mye "feil" over årene, og mye som enda ikke er utbedret. Men de er morsomme å kjøre og de siste modellene kan faktisk oppføre seg veldig pent ved normal kjøring. Men det å gå fra rekkefirer som summer ved jevne turtall til en stor endunker som rister er ganske drastisk
Ja 701 fra Husqvarna hadde jeg helt glemt. Den er også veldig kul å se til.
Jeg har hatt en liten prøvetur på en SMC 690 en gang, og det var jo morsomt det, men jeg husker at den ikke ville gå så langt ned på turtallet. Jeg er ikke redd for den overgangen, eventuelt. Men måtte kanskje ha prøvekjørt litt hvis jeg skulle ha bytta ja.
Min er iallefall slik at man må gire litt. Du kan la den gå litt ned på turtallet, men den vil at du skal holde den i riktig gir. Det er en vanesak å venne seg til. Jeg ser på slike endunkere som entusiastsykler ettersom det er mye småting man må tåle i forhold til andre type sykler. Man kjører de ikke for komforten :knegg Heller for måten du kan slenge den igjennom bakveiene på landet. Det er få ting som kan holde følge med en supermoto i veldig agressive svingete veier, spesielt hvis du kaster oppoverbakker inn i miksen.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Royal skrev: 04 aug 2017, 12:20
xyvind skrev: 04 aug 2017, 12:09
Royal skrev: 04 aug 2017, 12:05
xyvind skrev: 04 aug 2017, 11:58
FredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda? :D
Servicen tar man hos Snellingen, som er SVÆRT dyktige på det de driver med.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100959116
Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven da :knegg
Var høy pris på den der til ikke å være R, 5 år gammel allerede..
Det fine med KTM SMC 690 er prisen. Og utseendet. Om den er så pendlervennlig, vet jeg ikke. Rykkerog napper og drar vel litt på lavt turtall. den motoren der? Den er litt utålmodig på en måte?
Eier en Husqvarna 701 2016. Essensielt en KTM 690 SMC med lettere svingarm. Den kjeder seg på jevnt turtall og vil at man skal gi på litt hele tiden. Rykk og napp er mindre på de siste modellene av LC4 motoren, men det kommer man ikke unna på en så stor ensylindret motor.
Lc4 motoren har hatt mye "feil" over årene, og mye som enda ikke er utbedret. Men de er morsomme å kjøre og de siste modellene kan faktisk oppføre seg veldig pent ved normal kjøring. Men det å gå fra rekkefirer som summer ved jevne turtall til en stor endunker som rister er ganske drastisk
Ja 701 fra Husqvarna hadde jeg helt glemt. Den er også veldig kul å se til.
Jeg har hatt en liten prøvetur på en SMC 690 en gang, og det var jo morsomt det, men jeg husker at den ikke ville gå så langt ned på turtallet. Jeg er ikke redd for den overgangen, eventuelt. Men måtte kanskje ha prøvekjørt litt hvis jeg skulle ha bytta ja.
Min er iallefall slik at man må gire litt. Du kan la den gå litt ned på turtallet, men den vil at du skal holde den i riktig gir. Det er en vanesak å venne seg til. Jeg ser på slike endunkere som entusiastsykler ettersom det er mye småting man må tåle i forhold til andre type sykler. Man kjører de ikke for komforten :knegg Heller for måten du kan slenge den igjennom bakveiene på landet. Det er få ting som kan holde følge med en supermoto i veldig agressive svingete veier, spesielt hvis du kaster oppoverbakker inn i miksen.
Skjønner. Jeg liker å gire. Blir mye giring her inne i Oslo allikevel.
S1000R er en veldig komfortabel sykkel, synes i hvert fall jeg, så overgangen hadde helt klart vært enorm :D Men jeg vet som sagt ikke.
Hadde kanskje vært like så greit med en litt mindre, lettere sykkel til mitt bruk, men allikevel noe som bråker og går litt. Og ABS vil jeg ha. Ellers er jeg ikke så kravstor. Tenker at hvis jeg skulle bytte sykkel en gang til så måtte jeg hatt en sykkel i et annet segment. Altså, ikke noe som ligner på S1000R og som er kjedeligere, men en helt annen type sykkel. Cruisere, traktorer og touringsykler er utelukket :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Av de tre syklene du nevner tidligere ville jeg i utgangspunktet gått for Ducatien, men med tanke på den rufsete driftsikkerheten JEG har opplevd andre har hatt i når omkrets med Ducati ville jeg holdt meg langt unna. Jeg kjørte en KTM 690SMC i fjor (tror det var i fjor) og den var uhyre leken og artig. Fikk nesten lyst til å dra rett til skogs med en gang.

XSR900 skal ikke undervurderes. Den går faktisk veldig bra og selv denne er nok "overkill" i forhold til hva du har i tankene tror jeg. Hjulet kommer lett opp i vertfall de første 2-3 girene helt uanstrengt. Den går som S1000R faktisk. Den den kommer til kort er toppeffekten, men den bruker man jo sjelden/aldri uansett. Faktisk en ganske flott sykkel :)

Jeg merker at etter hendelsen i sommer så går det noen tanker rundt oppe i hodet mitt rundt sykkelvalg. S1000R er rett og slett litt for rått til at man kan ha det morro vedrørende utnyttelse av kreftene, så der er jeg enig med deg. Hva min evt. neste sykkel blir vet jeg ikke, men det kan være at jeg begynner å snuse litt på cruiser segmentet igjen...faktisk.. Man er mer "på tur" med en cruiser.

Den følelsen når blålysene blir slått på bak deg og man bare vet at man har driti seg ut under jeg ingen. Men nå får jeg jo rundt ett halvår på og reflektere litt rundt dette :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: 04 aug 2017, 13:41 Av de tre syklene du nevner tidligere ville jeg i utgangspunktet gått for Ducatien, men med tanke på den rufsete driftsikkerheten JEG har opplevd andre har hatt i når omkrets med Ducati ville jeg holdt meg langt unna. Jeg kjørte en KTM 690SMC i fjor (tror det var i fjor) og den var uhyre leken og artig. Fikk nesten lyst til å dra rett til skogs med en gang.

XSR900 skal ikke undervurderes. Den går faktisk veldig bra og selv denne er nok "overkill" i forhold til hva du har i tankene tror jeg. Hjulet kommer lett opp i vertfall de første 2-3 girene helt uanstrengt. Den går som S1000R faktisk. Den den kommer til kort er toppeffekten, men den bruker man jo sjelden/aldri uansett. Faktisk en ganske flott sykkel :)

Jeg merker at etter hendelsen i sommer så går det noen tanker rundt oppe i hodet mitt rundt sykkelvalg. S1000R er rett og slett litt for rått til at man kan ha det morro vedrørende utnyttelse av kreftene, så der er jeg enig med deg. Hva min evt. neste sykkel blir vet jeg ikke, men det kan være at jeg begynner å snuse litt på cruiser segmentet igjen...faktisk.. Man er mer "på tur" med en cruiser.

Den følelsen når blålysene blir slått på bak deg og man bare vet at man har driti seg ut under jeg ingen. Men nå får jeg jo rundt ett halvår på og reflektere litt rundt dette :lol
Jeg ville vel også aller helst ha gått for Ducati Hypermotard, hvis jeg kunne velge. Men igjen, jeg er også usikker på driftsikkerheten.

KTM SMC 690 prøvekjørte vi vel samtidig den dagen i fjor :) Husker også at det var morsomt, men veldig uvant. Jeg kjørte jo Tracer på den tiden, og på den så hadde man jo veldig mye sykkel foran seg, mens på SMC'en så var det ikke så mye foran deg. Husker det var en veldig uvant feeling på den sykkelen.

XSR900 blir kanskje litt for lik S1000R'en, på en måte, men med en litt annen kvalitetsfølelse vil jeg tro. Jeg husker godt overgangen fra Tracer til S1000R. BMW scorer høyt på byggekvalitet, synes jeg. Så jeg kunne nok aldri ha gått over til XSR900, når jeg tenker meg om. Da beholder jeg heller S1000R'en.

Nå er jo hele greia med tanken på mulig sykkelbytte igjen her basert på at jeg så å si aldri har tid til å kjøre turer. Det blir mest bykjøring inn og ut av Oslo sentrum og rundt stor-Oslo, med noen fine kveldsturer og dagsturer i blant. S1000R fikser dette helt utmerket. Den er så komfortabel å kjøre. Så jeg beholder den nok mest sannsynlig. Men jeg kunne greid meg med en litt mindre, annen type sykkel, som er leken i bytrafikken, men som kan brukes til de kveldsturene og dagsturene også. Og da kanskje en litt rimeligere sykkel.

Og ja, kjører man for fort så kan lappen ryke. Sånn er det jo. Synd å høre at det skjedde, Bjerknez, men man kan jo bare takke seg selv når sånt no skjer :-k
S1000R går styggfort, hvis man vil, og det skal ikke så mye til med den sykkelen. Det er en del effekt der som jeg aldri vil greie å hente ut.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av hakhap »

Hva med shiver eller dorsoduro 900 fra Aprilia?

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

hakhap skrev: 04 aug 2017, 14:28 Hva med shiver eller dorsoduro 900 fra Aprilia?

misspelling with autocorrect
Måtte ha vært Dorsoduro i så fall, men jeg liker ikke den såååå godt :redface
Den har et litt traustere uttrykk enn Hypermotard. Liker ikke rompa på den heller. Også virker den litt stor og tursykkel-aktig?

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Royal »

Får du lyst til å prøve deg på en 701, så har jeg skrevet litt om den i følgende tråd:

https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=327568#p327568

Jeg liker å skrive om sykkelen på en måte som viker fra standard "markedsføringsteksten" som går igjen og igjen over hele nettet. Jeg kan fortsatt anbefale deg å booke en prøvekjøring når snellingen får inn 701 igjen. Det er et morsomt leketøy

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Royal skrev: 04 aug 2017, 14:37 Får du lyst til å prøve deg på en 701, så har jeg skrevet litt om den i følgende tråd:

https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=327568#p327568

Jeg liker å skrive om sykkelen på en måte som viker fra standard "markedsføringsteksten" som går igjen og igjen over hele nettet. Jeg kan fortsatt anbefale deg å booke en prøvekjøring når snellingen får inn 701 igjen. Det er et morsomt leketøy
Se der ja - mye bra info! Skjønner at det er litt mere plukk og muligens hikkemikk med en sånn sykkel. Oljeforbruk, varmgang, plast som smelter osv osv.. Nå hadde den nok ikke blitt hardkjørt så mye i mitt eie. I hvert fall ikke off-road. Vi får se om jeg booker en prøvekjørig.. :-k

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Royal »

xyvind skrev: 04 aug 2017, 14:58
Royal skrev: 04 aug 2017, 14:37 Får du lyst til å prøve deg på en 701, så har jeg skrevet litt om den i følgende tråd:

https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=327568#p327568

Jeg liker å skrive om sykkelen på en måte som viker fra standard "markedsføringsteksten" som går igjen og igjen over hele nettet. Jeg kan fortsatt anbefale deg å booke en prøvekjøring når snellingen får inn 701 igjen. Det er et morsomt leketøy
Se der ja - mye bra info! Skjønner at det er litt mere plukk og muligens hikkemikk med en sånn sykkel. Oljeforbruk, varmgang, plast som smelter osv osv.. Nå hadde den nok ikke blitt hardkjørt så mye i mitt eie. I hvert fall ikke off-road. Vi får se om jeg booker en prøvekjørig.. :-k
Det er ikke så fælt som man skal ha det til, men det er tilfeller som har hendt. Folk sverger til LC4 motoren og kjører verden rundt på de, men det er bedre å kunne være informert om slikt på forhånd. For hver person som har problemer så har man sikkert hundrevis som ikke har opplevd noe å skotte på. Jeg ville gitt det en sjanse for å sjekke om man liker slik sykkel. Hvis det er uinteressant, så er det jo ikke noe problem :P

Låst