Rar lyd i motor MT07

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Rar lyd i motor MT07

Legg inn av fjs »

Merk: Jeg er ikke mekaniker, og kan ingenting om motor.
Det er ikke noe så dumt som kjedestøy da? Min mt-07 har en del mer kjedestøy enn alle andre sykler jeg har kjørt/kjørt med.

https://www.youtube.com/watch?v=EikDqAp97l4

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: Rar lyd i motor MT07

Legg inn av arcticviking »

Geiroe skrev: 07 jul 2017, 16:34
arcticviking skrev: 07 jul 2017, 15:48 Har også en lyd i min nye mt 07 som gjør meg sprø.det er en "klirre" lyd som kommer ved gasspådrag spesielt i rundt 50-60km/t. Forestill dere en løs stoppskive på noe som vibrerer så er det samme lyd. Trodde først det var nøkkelringen på tenningen, men det er ikke den. Har bestilt førstegangs service om 2 uker så blir å ta det opp dær. Spørsmålet er vell om jeg kan kjøre med lyden. Ser mange er plaget med rare lyder i mt 07/09. Ja motoren har en karakteristisk lyd, men lyden jeg har er ikke fra selve motor.
Litt som om du hadde et nøkkelknippe i motoren? Det er jo en klassisk tenningsbank, trodde det var borte på motorer med datastyrt injection og tenning :-k . Kanskje bare en knocksensor som ikke er helt med? Rart du ikke får motorlampe hvis en sensor krangler.

Flere som plages med denne lyden inne på utenlandske forum. Dær blur det nevn noe i forbindelse med gir overføringen. Og at å bruke grease på noe dær har hjulpet.

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Rar lyd i motor MT07

Legg inn av Jona88 »

Etter litt søking på nettet og div youtube-filmer, ser det ut til at det bare er "standard-lyd" i min sykkel. Har smurt kjedet godt nå og det hjalp litt. Lyden i motoren går igjen i alle videoer jeg har sett av mt07, så jeg tipper at det ikke er noe galt med min sykkel :D

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 658
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Rar lyd i motor MT07

Legg inn av Nomade »

arcticviking skrev: 07 jul 2017, 15:48 Har også en lyd i min nye mt 07 som gjør meg sprø.det er en "klirre" lyd som kommer ved gasspådrag spesielt i rundt 50-60km/t. Forestill dere en løs stoppskive på noe som vibrerer så er det samme lyd. Trodde først det var nøkkelringen på tenningen, men det er ikke den. Har bestilt førstegangs service om 2 uker så blir å ta det opp dær. Spørsmålet er vell om jeg kan kjøre med lyden. Ser mange er plaget med rare lyder i mt 07/09. Ja motoren har en karakteristisk lyd, men lyden jeg har er ikke fra selve motor.
Hadde tidligere en Yamaha X-Max, den hadde en irriterende lyd fra skiltplaten/holderen faktisk. Kom bare på et visst turtall/fart, trodde først att selve registreringsskiltet satt litt løst. Men det gjorde ikke det, prøvde å bøye det litt og satte også på noen knotter bak på skiltet som skulle dempe vibrasjonen.
Ble litt bedre, men var fremdeles noe lyd. Skiltholderen satt også fast som den skulle, så etterhvert ga jeg bare blaffen i denne lille skurre lyden som kom i et visst turtallsområde.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1601
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Rar lyd i motor MT07

Legg inn av Kjellrf »

Har vært borti noen sykler (ike MT-07)som har hatt lyd fra framdrevet pga en tjukk skive som ligger på framdrevet, egentlig for å dempe kjedestøy.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: Rar lyd i motor MT07

Legg inn av arcticviking »

http://www.fz07oc.com/threads/jingling-sounds.58/
leste denne og måtte ut å sjekke på min. har en stoppskive som jeg lett greier å røre med fingeren.

Svar