Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av xyvind »

hakhap skrev:S1000r klubben eh https://youtu.be/nlGclIZV5JQ :D.


misspelling with autocorrect
Det så da veldig koselig ut. Gode kamerater i hyggelig lag!
Neida. Nå fikk jeg ikke så lyst på klubb allikevel. Nå blir det ingenting av, dessverre :-(

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 01 jul 2017, 08:49 Klart du skal ha den sorte og røde :twothumbs:

Bilde
Hvis den finnes i kamuflasje- farger så hadde jeg gått for den :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Sikkert tøft, hvis man er ti år gammel :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 01 jul 2017, 08:59 Jeg vet nå ikke helt...

Bilde
Haha 😆

Var jo det jeg sa til deg også: jeg føler jeg har kjørt moped tidligere. Liker egentlig alle fargene, så vanskelig å bestemme seg synes jeg! :thumleft blir ikke noe bestilling i løpet neste uke, men kanskje uken etter der?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 01 jul 2017, 09:45
hakhap skrev:S1000r klubben eh https://youtu.be/nlGclIZV5JQ :D.


misspelling with autocorrect
Det så da veldig koselig ut. Gode kamerater i hyggelig lag!
Neida. Nå fikk jeg ikke så lyst på klubb allikevel. Nå blir det ingenting av, dessverre :-(
Vi kan ha en tøff klubb, med trehytte!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Reodor
Innlegg: 54
Registrert: 09 des 2016, 23:23
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
Sted: Nittedal

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Reodor »

Synes det var veldig synd at Ducati’en brøt sammen på en slik tur :-# :x . Hadde vært mye enklere hvis det hadde skjedd til eller fra jobb. Siden alt av elektroniske komponenter blir byttet, så regner jeg med at problemet er løst og at det ikke vil påvirke salgsprisen i negativ retning.

S1000R som etter min mening er en av de råeste syklene for gatebruk. Det blir det en skikkelig oppgradering.
Jeg har veldig sansen for Ducati både når det gjelder lyd og design, spesielt de mer sportslige modellene som Panigale. Synes det er supert at noen kjøper slike sykler slik at jeg kan nyte synet og lyden av disse kunstverkene, men jeg hadde ikke valgt å kjøpe en slik selv. Da er det tryggere med japanske og tyske merker.

S1000R har jo også rå lyd og jeg liker designen selv om den har skjeløyde lykter:
https://m.youtube.com/watch?v=LIj3G4r0b54

Har aldri prøvd noen av syklene du vurderte, men regner med at BMW’n føles lettkjørt og er helt på topp når det gjelder kjøreegenskaper, dempere og bremser. Motoren er arvet fra S1000RR og gjort mer gatevennlig med mer bunndrag og mellomregister, så dette er en rå motor :crazy:

Når det gjelder farge, så er dette selvfølgelig en smakssak, men jeg synes svart og rød ser helt rå ut. Hvit/blå/rød blir litt S1000RR/HP4 wannabe og passer ikke så bra på nakensykkelen etter min mening.

Lykke til med S1000R, tipper du blir kjempefornøyd :twothumbs:
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Reodor skrev: 01 jul 2017, 22:14 Synes det var veldig synd at Ducati’en brøt sammen på en slik tur :-# :x . Hadde vært mye enklere hvis det hadde skjedd til eller fra jobb. Siden alt av elektroniske komponenter blir byttet, så regner jeg med at problemet er løst og at det ikke vil påvirke salgsprisen i negativ retning.

S1000R som etter min mening er en av de råeste syklene for gatebruk. Det blir det en skikkelig oppgradering.
Jeg har veldig sansen for Ducati både når det gjelder lyd og design, spesielt de mer sportslige modellene som Panigale. Synes det er supert at noen kjøper slike sykler slik at jeg kan nyte synet og lyden av disse kunstverkene, men jeg hadde ikke valgt å kjøpe en slik selv. Da er det tryggere med japanske og tyske merker.

S1000R har jo også rå lyd og jeg liker designen selv om den har skjeløyde lykter:
https://m.youtube.com/watch?v=LIj3G4r0b54

Har aldri prøvd noen av syklene du vurderte, men regner med at BMW’n føles lettkjørt og er helt på topp når det gjelder kjøreegenskaper, dempere og bremser. Motoren er arvet fra S1000RR og gjort mer gatevennlig med mer bunndrag og mellomregister, så dette er en rå motor :crazy:

Når det gjelder farge, så er dette selvfølgelig en smakssak, men jeg synes svart og rød ser helt rå ut. Hvit/blå/rød blir litt S1000RR/HP4 wannabe og passer ikke så bra på nakensykkelen etter min mening.

Lykke til med S1000R, tipper du blir kjempefornøyd :twothumbs:
Takk for det Reodor :thumleft ja det var en møkkaopplevelse, særlig det at de ikke fikk fikset det og at jeg ikke fikk lånesykkelen med en gang var ganske surt. :sk? Det blir en veldig oppgradering, selv om jeg er veldig glad i utseendet på Monster og den er veldig god å kjøre, så var S1000R noe heeelt annet :crazy:

Takk for innspillet, jeg heller nok mot den fargen selv, men synes de alle er fine :twothumbs: leste en anmeldelse der anmeldere. Mente at den hvite koste ekstra for å avskrekke blinde idioter fra å kjøpe den :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Liker utviklingen her nå... :popcrn

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

uansett hva du ender opp med MÅ du ta av alle de grelle euro4 refleksene :sick:
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 02 jul 2017, 13:19 uansett hva du ender opp med MÅ du ta av alle de grelle euro4 refleksene :sick:
DET, er jeg enig med deg i :thumleft
Det har jeg faktisk glemt, så det er noe jeg må sette opp på gjøremålslisten... :redface

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 30 jun 2017, 22:02 Du får ta sjansen du også, som Stian87 gjorde :lol

En ting er vertfall sikkert... hvis jeg skulle fått motorhavari nå, så hadde jeg forsvunnet i stillhet :lol
Vet ikke hvordan det er med S1000R, men på RR har det vært flere tilfeller av at veiva har knekt :-k
Vet om en som opplevde det i 260 kmt på en tur i Tyskland.
Ble selvfølgelig ny motor på garantien da dette hadde skjedd på flere. Men du vet aldri, alt kan skje med alle sykler.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 02 jul 2017, 14:23
Bjerknez skrev: 30 jun 2017, 22:02 Du får ta sjansen du også, som Stian87 gjorde :lol

En ting er vertfall sikkert... hvis jeg skulle fått motorhavari nå, så hadde jeg forsvunnet i stillhet :lol
Vet ikke hvordan det er med S1000R, men på RR har det vært flere tilfeller av at veiva har knekt :-k
Vet om en som opplevde det i 260 kmt på en tur i Tyskland.
Ble selvfølgelig ny motor på garantien da dette hadde skjedd på flere. Men du vet aldri, alt kan skje med alle sykler.
Så klart alt kan skje med alle sykler. Men statistikken oppi hodet mitt ser slett ikke bra ut med tanke på hva jeg mener om Ducati. Jeg vet, MIN statistikk er nok ikke like troverdig som andre statistikker, men så langt ser det vertfall ut til at jeg har valgt riktig.

Så har det også veldig mye å si hva slags feil som oppstår. Lekk i en demper, en løs skrue, sprekk i et deksel, gnissemerker fra salen etc. er slike feil jeg regelrett driter i, så lenge det blir fikset. Men større problemer som at sykkelen stopper når den får vann på seg helt ut av det blå, som resulterer i flere uker uten sykkel og en mildt sagt treig forhandler etc. hadde vert nok til at det hadde kokt fullstendig over for meg.

Jeg har som saagt aldri opplevd motorhavari på noe jeg har eid som er motorisert. Det være seg gressklippere, snøfresere, gamle biler, poleringsmaskiner eller barbermaskiner. At jeg da kjenner flere som har hatt store problemer med Ducati i relativt nær omgangskrets og samtidig ingen med store problemer med andre merker så må jeg innrømme at jeg begynner å tvile på Ducati.

Jada, det kan være tilfeldig og jeg tar sikkert feil, men jeg har vertfall tilgode og oppleve motorhavari så langt og da mener jeg selv at jeg har valgt riktig.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 02 jul 2017, 13:19 uansett hva du ender opp med MÅ du ta av alle de grelle euro4 refleksene :sick:
Hva fjerner dere det med da?
Bjerknez skrev: 02 jul 2017, 13:42 [quote=AlleBrukernavnErTatt post_id=326193 time=<a href="tel:1498994355">1498994355</a> user_id=4968]
uansett hva du ender opp med MÅ du ta av alle de grelle euro4 refleksene :sick:
DET, er jeg enig med deg i :thumleft
Det har jeg faktisk glemt, så det er noe jeg må sette opp på gjøremålslisten... :redface
[/quote]

Ekstrautstyret du anbefalte var radiatorbeskyttelse? Tailtidy, grips og tankbeskyttelse? Og tankveske, hvor stor er den du har?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 03 jul 2017, 17:37
AlleBrukernavnErTatt skrev: 02 jul 2017, 13:19 uansett hva du ender opp med MÅ du ta av alle de grelle euro4 refleksene :sick:
Hva fjerner dere det med da?
Varierer kanskje ikke så mye fra sykkel til sykkel, mine var bare limt på med noe tullball. Vrikket litt på dem mens jeg satt med baksiden av tapetkniv og løsnet. Vasket av restene med rødsprit
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Oppdatering

Da er elektronikken byttet ut på sykkelen etter 16 timers hardtjobbende fra forhandler i helgen. Jeg fikk beskjed om at alt ser bra ut, men at de måtte ha reservenøkkelen min for å programmere motorsykkelen, så jeg sendte den i går og venter i spenning på neste oppdatering.

Jeg fikk samtidig en antydning av hva jeg kunne forvente i innbytte, så jeg gav denne informasjonen videre til forhandleren av bimmern som har kontaktet BMW for å finne ut av hva leveringstid er. De ba samtidig om en oversikt over utstyret jeg ville ha med.

Så endelig skjer det ting her :twothumbs:

Angående farge har jeg ikke helt landet enda, men det heller mot rød og sort. Den grå synes jeg også virker snasen, men det er tydelig at jeg er ganske alene om :lol

På privaten har jeg reist på ferie på hytta på fjellet, må si det er utrolig deilig å komme opp på fjellet etter en lang biltur, rolig og fredelig (hadde det ikke vært for trassunger, men jeg satser på at fjellufta også vil gjøre dem godt :thumleft ) på onsdag kommer svigersønn og blir her resten av uken med oss, foreldrene mine kommer også en tur på fredagen så blir full rulle på hytta, men det er bare hyggelig. Fordelen med å være på fjellet at det er så mye plass at man ikke går oppå hverandre (annet når alle skal være i hytta). Satser på at besteforeldrene tar med seg treåring på fisking slik at jeg kan slappe av litt også :prf
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar