Dagens bilde

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Dagens bilde

Legg inn av Skogstrollet »

Grendel skrev: 28 jun 2017, 21:19
Godt å se at du velger rød og hvit sykkel når du skal kjøre forbi en rød og hvit hytte!

Flotte bilder!

8-D
Takker! Hehe, godt valg av sykkel der ja :P ;)

AlleBrukernavnErTatt skrev: 28 jun 2017, 21:26 Nei si det... tror det er mellom sarpsborg og Skiptvedt et sted :-k
Langs Fv114 et sted da? Ikke kjørt der selv ennå, men virker jo være en grei rute å ta :)



Uff, synes at det er skikkelig skummelt med disse bilistene som gjør alt annet enn å rette oppmerksomheten der den burde være. Har vært med om noen ubehagelige episoder selv (det har vi vel alle her inne kan jeg tenke meg, dessverre). Blir like irritert vær gang jeg ser noen som sitter å fikler med mobilen istedet for å se på veien.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Dagens bilde

Legg inn av Skogstrollet »

Ble en litt kortere runde i dag, lovet å være tilbake i tid for grilling...
Det var mye vind, og bitvis litt slitsomt, så det var kanskje like greit :roll


Veien mot Kåtebol var flott og svingete, med ny asfalt - og masser med grus i svingene :sk? Jo krappere sving, jo mere grus... Utrolig kjipt da veien hadde vært utrolig mye mere gøy å kjøre uten all den grusen. Heldigvis fant jeg mange flere svinger andre steder ;)
Bilde

Kort stopp ved Lanesund, på vei hjemover.
Bilde

Bjerknez skrev: 29 jun 2017, 03:52 Jeg synes den svenske landsbygda er ganske trivelig å kjøre i. Det er vanskelig å forklare, men jeg føler en slags fredelig stemning med tjern og innsjøer, smale og øde veier etc. I tillegg så er man jo liksom i "utlandet" og føler man er litt lenger borte.

Er ikke alle veiene som er like spennende, men noe ganger så tar jeg liksom fart og driter i det :)
I området rundt hjemmebygden min er det mange svingete veier, og de fleste er sparsomt trafikkert :twothumbs:
Det moro er at jeg ser på disse omgivelsene på en litt annen måte nå som jeg kjører MC - plutselig føles ikke alle disse småstedene så velig langt unna. Den fredelige følelsen du beskriver kan jeg godt relatere til - også når jeg kjører i norsk natur :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Dagens bilde

Legg inn av xyvind »

Så mye skriverier det ble om hun dama som satt med mobilen i hånda bortover hele Mosseveien da. Jeg er ikke redd for å legge ut slike bilder. Da får de i så fall modereres vekk, hvis de strider med noe regler. Jeg er blitt enda mer opptatt av trafikksikkerhet etter ulykka jeg hadde i oktober, der nemlig skurken ble så beskyttet at de ikke fant ut hvem han var og han slapp unna. Hvis en person kan kjøre rundt i trafikken på den måten, så tar jeg meg friheten til å filme og legge ut bilder og video av det. Det er min fulle rett, like mye som hun tar seg friheten å utsette alle rundt seg for livsfare. Jeg har et bilde til her, der en møtende Golf måtte svinge unna henne. Kjennemerkene er forøvrig ikke synlige.

Bilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Dagens bilde

Legg inn av BC45 »

Kan jo være litt dumt om alle bilistene med dashbord-kamera skal legge ut filmer av oss hver gang vi gasser på litt da :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Dagens bilde

Legg inn av xyvind »

BC45 skrev: 29 jun 2017, 23:43 Kan jo være litt dumt om alle bilistene med dashbord-kamera skal legge ut filmer av oss hver gang vi gasser på litt da :knegg
Det må de jo bare gjøre. Ingen er perfekte, alle kan gjøre dumme ting en gang i blant. Jeg kunne sikkert kjørt litt penere selv, men å sitte sånn med mobilen imens man kjører bil - det er ikke lurt. Hun var over gulstripa mange ganger. Til og med når det kom trafikk imot.
Men hvis noen synes det er verre å legge ut bilder av en bil som kjører vinglete pga. mobilbruk, enn det å faktisk sitte og bruke mobiltelefonen imens man kjører bil, så får de bare synes det. Jeg vet hva jeg synes. Det er lov å ha forskjellige meninger.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Dagens bilde

Legg inn av BC45 »

xyvind skrev: 29 jun 2017, 23:55 Det må de jo bare gjøre. Ingen er perfekte, alle kan gjøre dumme ting en gang i blant. Jeg kunne sikkert kjørt litt penere selv, men å sitte sånn med mobilen imens man kjører bil - det er ikke lurt. Hun var over gulstripa mange ganger. Til og med når det kom trafikk imot.
Men hvis noen synes det er verre å legge ut bilder av en bil som kjører vinglete pga. mobilbruk, enn det å faktisk sitte og bruke mobiltelefonen imens man kjører bil, så får de bare synes det. Jeg vet hva jeg synes. Det er lov å ha forskjellige meninger.
Jeg er helt enig i at denne damen ikke var helt trygg og kan være til fare for andre. Det at flere og flere filmer ute i trafikken, både bilister og mc-førere, fører jo til at uønsket adferd fort kan havne på youtube eller hos politiet for den saks skyld. Vet ikke helt om det er den utviklingen jeg ønsker.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Dagens bilde

Legg inn av xyvind »

BC45 skrev: 30 jun 2017, 00:06
xyvind skrev: 29 jun 2017, 23:55 Det må de jo bare gjøre. Ingen er perfekte, alle kan gjøre dumme ting en gang i blant. Jeg kunne sikkert kjørt litt penere selv, men å sitte sånn med mobilen imens man kjører bil - det er ikke lurt. Hun var over gulstripa mange ganger. Til og med når det kom trafikk imot.
Men hvis noen synes det er verre å legge ut bilder av en bil som kjører vinglete pga. mobilbruk, enn det å faktisk sitte og bruke mobiltelefonen imens man kjører bil, så får de bare synes det. Jeg vet hva jeg synes. Det er lov å ha forskjellige meninger.
Jeg er helt enig i at denne damen ikke var helt trygg og kan være til fare for andre. Det at flere og flere filmer ute i trafikken, både bilister og mc-førere, fører jo til at uønsket adferd fort kan havne på youtube eller hos politiet for den saks skyld. Vet ikke helt om det er den utviklingen jeg ønsker.
At man kan kjøre ned noen, stikke av og aldri måtte stå til rette for det man har gjort. Vet ikke helt om det er den utviklingen jeg ønsker. At man kan kjøre bil i flere kilometer imens man sender meldinger og sjekker facebook, kommer over i møtende kjørefelt, mest sannsynlig gjør dette stadig vekk. Vet ikke helt om det er utviklingen jeg ønsker. Så får vi alle bare passe på å mele vår egen kake etter beste evne. Vi har nok veldig forskjellige preferanser.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Dagens bilde

Legg inn av BC45 »

xyvind skrev: 30 jun 2017, 00:23 At man kan kjøre ned noen, stikke av og aldri måtte stå til rette for det man har gjort. Vet ikke helt om det er den utviklingen jeg ønsker. At man kan kjøre bil i flere kilometer imens man sender meldinger og sjekker facebook, kommer over i møtende kjørefelt, mest sannsynlig gjør dette stadig vekk. Vet ikke helt om det er utviklingen jeg ønsker. Så får vi alle bare passe på å mele vår egen kake etter beste evne. Vi har nok veldig forskjellige preferanser.
Ikke meningen å provosere :prf Debatten om overvåkning kan dras ganske langt, langt utover det som har med trafikk å gjøre. Jeg er ganske enkelt ikke for et samfunn der vi skal overvåkes til enhver tid. Jeg har kjørt bil og sykkel i 28 år og har pr. dags dato ikke hatt behov for å filme/bevise noe som helst i trafikken.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Dagens bilde

Legg inn av xyvind »

BC45 skrev: 30 jun 2017, 00:31
xyvind skrev: 30 jun 2017, 00:23 At man kan kjøre ned noen, stikke av og aldri måtte stå til rette for det man har gjort. Vet ikke helt om det er den utviklingen jeg ønsker. At man kan kjøre bil i flere kilometer imens man sender meldinger og sjekker facebook, kommer over i møtende kjørefelt, mest sannsynlig gjør dette stadig vekk. Vet ikke helt om det er utviklingen jeg ønsker. Så får vi alle bare passe på å mele vår egen kake etter beste evne. Vi har nok veldig forskjellige preferanser.
Ikke meningen å provosere :prf Debatten om overvåkning kan dras ganske langt, langt utover det som har med trafikk å gjøre. Jeg er ganske enkelt ikke for et samfunn der vi skal overvåkes til enhver tid. Jeg har kjørt bil og sykkel i 28 år og har pr. dags dato ikke hatt behov for å filme/bevise noe som helst i trafikken.
Jeg ble heller ikke provosert :prf Jeg er heller ikke født i går, så slike reaksjoner er forventet når jeg legger ut et bilde som jeg gjorde. Debatten om at man skal beskytte folk som setter andre mennesker i fare er jo ganske interessant.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Dagens bilde

Legg inn av KevinmsR6 »

Mobil bruk i bil er helt uakseptabelt, så om noen gjør slikt håper jeg de får sin straff... det er veldig enkelt og stoppe bilen om noe haster så mye.... når en er opphengt i noe helt annet enn trafikk bilde kan ting fort oppstå, det at noen helt uskyldige kan sitte igjen med skader for livet grunnet andres atferd er ikke OK når det kommer til noe så enkelt som mobil bruk. Fokuser på trafikken når man er i trafikken.. telefonen kan en ta frem når en er stoppet opp
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Dagens bilde

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 30 jun 2017, 01:04
BC45 skrev: 30 jun 2017, 00:31
xyvind skrev: 30 jun 2017, 00:23 At man kan kjøre ned noen, stikke av og aldri måtte stå til rette for det man har gjort. Vet ikke helt om det er den utviklingen jeg ønsker. At man kan kjøre bil i flere kilometer imens man sender meldinger og sjekker facebook, kommer over i møtende kjørefelt, mest sannsynlig gjør dette stadig vekk. Vet ikke helt om det er utviklingen jeg ønsker. Så får vi alle bare passe på å mele vår egen kake etter beste evne. Vi har nok veldig forskjellige preferanser.
Ikke meningen å provosere :prf Debatten om overvåkning kan dras ganske langt, langt utover det som har med trafikk å gjøre. Jeg er ganske enkelt ikke for et samfunn der vi skal overvåkes til enhver tid. Jeg har kjørt bil og sykkel i 28 år og har pr. dags dato ikke hatt behov for å filme/bevise noe som helst i trafikken.
Jeg ble heller ikke provosert :prf Jeg er heller ikke født i går, så slike reaksjoner er forventet når jeg legger ut et bilde som jeg gjorde. Debatten om at man skal beskytte folk som setter andre mennesker i fare er jo ganske interessant.
Personlig er jeg helt enig med deg i at det er greit at privatpersoner henger ut folk som utgjør en fare for andre eller tar seg til rette på andres bekostning.

Jeg er imidlertid uenig i at det er snakk om å beskytte lovbrytere, argumenter som at overvåkning bare skader de som gjør ulovlig ting er ganske åpenbart uriktige. Overvåkning påvirker samfunnet på et fundamentalt nivå, uansett om vi stort sett følger loven.

Jeg mener at det finnes grenser for hva man bør legge ut, selv om det er lov. Jeg synes imidlertid det er helt greit å legge ut bilder slik du gjorde, men kanskje begrense seg til å vise denne type situasjoner og andre særlig farlige situasjoner. Har sett en del roadrage videoer på youtube, hvor folk virkelig mister besinnelsen, etter min mening er det ganske drøyt det også :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
JosteinBever
Innlegg: 87
Registrert: 19 jun 2016, 15:36
Motorsykkelen din: INGEN At The Moment

Re: Dagens bilde

Legg inn av JosteinBever »

Stian87 skrev: 30 jun 2017, 07:29 Personlig er jeg helt enig med deg i at det er greit at privatpersoner henger ut folk som utgjør en fare for andre eller tar seg til rette på andres bekostning.

Jeg er imidlertid uenig i at det er snakk om å beskytte lovbrytere, argumenter som at overvåkning bare skader de som gjør ulovlig ting er ganske åpenbart uriktige. Overvåkning påvirker samfunnet på et fundamentalt nivå, uansett om vi stort sett følger loven.

Jeg mener at det finnes grenser for hva man bør legge ut, selv om det er lov. Jeg synes imidlertid det er helt greit å legge ut bilder slik du gjorde, men kanskje begrense seg til å vise denne type situasjoner og andre særlig farlige situasjoner. Har sett en del roadrage videoer på youtube, hvor folk virkelig mister besinnelsen, etter min mening er det ganske drøyt det også :)
Haddet det vært en "Liker" knapp her nå,så haddu du fått en. Bra innlegg. :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Dagens bilde

Legg inn av xyvind »

Jeg er enig med dere angående overvåkning av samfunnet. Jeg har aldri sagt at det er noe jeg er for. Men jeg har opplevd å være den forulykkede part i en ulykke, der han som kjørte på meg forlot meg i bevisstløs tilstand, liggende på asfalten. Jeg husker ikke noe fra selve ulykken, og den andre parten ble aldri funnet, selv om det var han som ringte ambulansen idet han stakk. Det ble politisak, men han ble beskyttet ved taushetsplikt i mellom etatene, og personalia for vedkommende ble aldri kjent, selv om de hadde telefonnummeret hans. Så jeg filmer hovedsakelig for å beskytte meg selv, om noe lignende skulle skje igjen. Jeg ville aldri hengt ut noen med synlig reg.nummer eller ansikt etc.
Jeg road-rager for øvrig heller aldri. Jeg er veldig kald og kontrollert i trafikken. Liker ikke disse road-rage-filmene, de får meg til å føle meg uvel.

Men når noen tillater seg å kjøre på denne måten, og regelrett driter i alle som befinner seg på og rundt veien, så gjør det ikke noe at jeg legger ut bilder av det. Jeg blir sjokkert over slik atferd.

Men nå skal ikke jeg bidra til å spore av denne bilde-tråden noe mer :-) God sommer og kjør forsiktig.

Brukeravatar
243
Innlegg: 22
Registrert: 29 jun 2017, 10:45
Motorsykkelen din: Honda CBF1000A

Re: Dagens bilde

Legg inn av 243 »

Noen bilder fra gårsdagens garasjegjerning. Det var på tide med nytt kjede- og drevsett på CBF1000. Bakdrevet var selvfølgelig ikke så ille, men fremdrev nærmet seg absolutt ferdig. Indikatoren var kjede på max lengde. Erstattet med JT-drev og DID-kjede. Bakhjul og drev-boss fikk nye lager, men det finnes det ikke bilder av. :)
20170628_223401.jpg
Fremdrevet var snart utslitt
20170628_223401.jpg
Bakdrev var fremdeles ganske brukbart
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I have a feeling we’re not in Kansas anymore

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Dagens bilde

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 30 jun 2017, 09:44 Jeg er enig med dere angående overvåkning av samfunnet. Jeg har aldri sagt at det er noe jeg er for. Men jeg har opplevd å være den forulykkede part i en ulykke, der han som kjørte på meg forlot meg i bevisstløs tilstand, liggende på asfalten. Jeg husker ikke noe fra selve ulykken, og den andre parten ble aldri funnet, selv om det var han som ringte ambulansen idet han stakk. Det ble politisak, men han ble beskyttet ved taushetsplikt i mellom etatene, og personalia for vedkommende ble aldri kjent, selv om de hadde telefonnummeret hans. Så jeg filmer hovedsakelig for å beskytte meg selv, om noe lignende skulle skje igjen. Jeg ville aldri hengt ut noen med synlig reg.nummer eller ansikt etc.
Jeg road-rager for øvrig heller aldri. Jeg er veldig kald og kontrollert i trafikken. Liker ikke disse road-rage-filmene, de får meg til å føle meg uvel.

Men når noen tillater seg å kjøre på denne måten, og regelrett driter i alle som befinner seg på og rundt veien, så gjør det ikke noe at jeg legger ut bilder av det. Jeg blir sjokkert over slik atferd.

Men nå skal ikke jeg bidra til å spore av denne bilde-tråden noe mer :-) God sommer og kjør forsiktig.
Helt enig med deg, etter å ha lest det som skjedde med deg har jeg bestemt meg for å anskaffe goPro sjæl. Sånn som han lastebilsjåføren som jeg møtte da han kjørte forbi en syklist i en sving på gamla. Hadde lett sendt det opptaket til aviser, politiet og sjefen hans
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar