Fullstendig SYKE bøte satser!!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hva syns dere om denne da?
http://www.an.no/nyheter/article1630239.ece

:shock:
Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ronny skrev:Jeg er uenig med deg her rogg. Bøtene er det MANGE som ikke har råd til.

3000,- i bot for en alenemor med anstrengt økonomi, som glemte å blinke i ei rundkjøring!?!

Den kjøper jeg ikke... :roll:

Og hvorfor skulle jeg "tvinges" til å melde meg inn i NMCU, for å gjøre noe med disse syke bøtene. Det kan da ikke være meningen?

For å være helt ærlig, så klarer jeg ikke helt å se hvorfor jeg skulle melde meg inn i NMCU. Har ikke noe mot NMCU eller noe sånt, men jeg har ennå ikke tenkt: "- Aha! Nå skulle jeg ha vært medlem av NMCU gitt".Men jeg er åpen for overtalelse jeg
:D
Håy..
Dette jeg skrev om god råd osv, var ironisk sett fra min side. Men tror det er mange som tenker slik også. Det vil alltids være noen som ikke har råd i vårt skjeve demokratiske sammfund.
Har jo selvfølgelig tru på en aksjon mot høye og urimelige bøtesatser. Men er redd for at de er kommet for å bli. Mest sannsynlig blir bøtene for andre kriminelle handlinger bare øket for å utlingne.

Ingen må melde seg inn i NMCU. Dette står en fritt til, selvfølgelig. Dette var ikke ment som en vervekampanje. Mener bare at med økte midler ville NMSU ha mere og drive med ved politiske fora, for dette er politikk.

Men for all del, hvis noen ville starte en underskriftskampanje, er jeg selfølgelig med. Man får ingen ting gjort med å sitte hjemme og furte eller være forbandet.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

Ronny skrev:Jeg er uenig med deg her rogg. Bøtene er det MANGE som ikke har råd til.

3000,- i bot for en alenemor med anstrengt økonomi, som glemte å blinke i ei rundkjøring!?!

Den kjøper jeg ikke... :roll:

Og hvorfor skulle jeg "tvinges" til å melde meg inn i NMCU, for å gjøre noe med disse syke bøtene. Det kan da ikke være meningen?

For å være helt ærlig, så klarer jeg ikke helt å se hvorfor jeg skulle melde meg inn i NMCU. Har ikke noe mot NMCU eller noe sånt, men jeg har ennå ikke tenkt: "- Aha! Nå skulle jeg ha vært medlem av NMCU gitt".

Men jeg er åpen for overtalelse jeg :D
Det meldes om kraftig økning i inkassosaker på grunn av de høye bøtesatsene. Mange mennesker lever på grensen, og en liten forglemmelse kan føre til økonomiske problemer i lang tid. Inkassokrav blir fort mange ganger så store hvis man ikke klarer å betale for seg. Jeg er altså helt enig med deg - argumentet om at "dette har vi råd til", det gjelder dessverre ikke alle som bor i dette landet.

Når det gjelder NMCU, overtaler jeg deg gjerne til å bli medlem :D .

NMCU arbeider i stor grad på det politiske plan, noe som dessverre ikke er så godt synlig for motorsyklister til daglig. Det er faktisk det NMCU sliter mest med; at folk ikke vet hva de driver med.

NMCU er med på å øke den statlige og kommunale forståelsen for motorsyklisters utfordringer. NMCU jobber med å få lavere forsikringspremie. NMCU jobber med å endre holdningene til folk flest, holdninger som dessverre alt for ofte er negative.

Det er med trygg visshet om at NMCU jobber for deg og meg og alle fremtidige motorsyklister, at jeg gladelig betaler kontigenten hvert år.

Da er det bare å melde seg inn, Ronny :lol:
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Gode argumeter du har der Kyrre ;)

Ser ut som om jeg kanskje får gripe sjansen neste gang de er i "nabolaget" mitt.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Det er slik at disse bøtene vil ikke gå ned igjen. Det er ikke sikkert at Bondevik etter valget går av. Det norske folket stemmer disse inn gang på gang.
Hvis vi får nytt styre det er mer sannsynlig at bøtesatsene beholdes eller økes enn å minkes.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Ronny skrev:Gode argumeter du har der Kyrre ;)

Ser ut som om jeg kanskje får gripe sjansen neste gang de er i "nabolaget" mitt.
Jeg hjelper til Ronny og det helt gratis. :mrgreen: Jeg ringer Wenche i NMCU kontoret i dag og sier at Ronny Aas savner et innbetalingskort..... så slipper du å vente til de er i nabolaget.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Så hyggelig da. Jeg skal med glede betale medlemskapet, og så får vi se om min skepsis forsvinner nok til at jeg betaler neste år også.

Kanskje på tide at NMCU begynner å synliggjøre arbeidet sitt litt bedre da, selv om dere jo er meget gode ambassadører :D
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Indian skrev:Jeg hjelper til Ronny og det helt gratis. :mrgreen: Jeg ringer Wenche i NMCU kontoret i dag og sier at Ronny Aas savner et innbetalingskort..... så slipper du å vente til de er i nabolaget.
Trodde din faste tariff var en kasse pils jeg.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ronny skrev:Så hyggelig da. Jeg skal med glede betale medlemskapet, og så får vi se om min skepsis forsvinner nok til at jeg betaler neste år også.

Kanskje på tide at NMCU begynner å synliggjøre arbeidet sitt litt bedre da, selv om dere jo er meget gode ambassadører :D
Håy..
Som medlem i NMCU får du et medlemsblad fire ganger i året, og her står det litt om arbeid de driver med. MC-avisa har også innlegg fra NMCU. Ja og så finner du mere stoff her http://www.nmcu.org/
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Re: Fullstendig SYKE bøte satser!!

Legg inn av GSXR »

Ronny skrev:Nå synes jeg nesten at grensa er nådd. Jeg ble KRAFTIG provosert over de nye bøtesatsene.
Pass på blodtrykket for her kommer mer til irritasjon.

Les

Svar