Tung registert sykkel med A2 lappen
Tung registert sykkel med A2 lappen
Hei, har et lite spørsmål. Tok nylig overgang fra A1 til A2 og lurer på om eg kan kun kjøre sykkler som er registert A2 eller kan eg kjøre sykkler som er registert som tung sykkel,men har 35KW eller mindre effekt? Pga har en gammal suzuki savage som eg har lyst å køyre,men den er registert som tung.
Re: Tung registert sykkel med A2 lappen
Trenger bare tilfredsstille kravene til A2 sykkel. Må ikke være registrert som A2. En i denne tråden som sendte e-post til Statens vegvesen og spurte. En av di siste innleggene. /viewtopic.php?f=53&t=11357&p=311994&h ... +vegvesen
Sist redigert av Rune75 den 15 apr 2017, 17:51, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Tung registert sykkel med A2 lappen
Det skal ikke være noe problem fikk jeg beskjed om når reglene ble endret.
Klart det er enklere i en kontroll med uerfarene politi å ha riktig kode i vognkort men ordner seg så lenge den er innenfor:
§ 3-3.Førerett i klasse A2
Førerett i klasse A2 gjelder for:
1. Motorsykkel med eller uten sidevogn hvor motorsykkelen har en effekt på høyst 35 kW og et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt
2. Trehjuls motorsykkel med en effekt på høyst 15 kW
3. Moped.
I Norge omfatter føreretten også føring av tilhenger til motorsykkel med slagvolum over 125 cm³. Motorsykkelen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet.
0 Endret ved forskrifter 12 mai 2004 nr. 740, 31 mars 2006 nr. 395 (i kraft 1 juli 2006), 8 mars 2011 nr. 259 (i kraft 19 jan 2013).
Er du litt i tvil så reis innom SVV og hør om de kan lage et skriv til deg som sier at sykkelen oppfyller kravene til A2-eventuelt påskrift i vognkort.
Å omregistrere til A2 kan være en vanskelig prosess da sykkelen ble typegodkjent som "tung mc" og ingen endringer er utført.
Klart det er enklere i en kontroll med uerfarene politi å ha riktig kode i vognkort men ordner seg så lenge den er innenfor:
§ 3-3.Førerett i klasse A2
Førerett i klasse A2 gjelder for:
1. Motorsykkel med eller uten sidevogn hvor motorsykkelen har en effekt på høyst 35 kW og et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt
2. Trehjuls motorsykkel med en effekt på høyst 15 kW
3. Moped.
I Norge omfatter føreretten også føring av tilhenger til motorsykkel med slagvolum over 125 cm³. Motorsykkelen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet.
0 Endret ved forskrifter 12 mai 2004 nr. 740, 31 mars 2006 nr. 395 (i kraft 1 juli 2006), 8 mars 2011 nr. 259 (i kraft 19 jan 2013).
Er du litt i tvil så reis innom SVV og hør om de kan lage et skriv til deg som sier at sykkelen oppfyller kravene til A2-eventuelt påskrift i vognkort.
Å omregistrere til A2 kan være en vanskelig prosess da sykkelen ble typegodkjent som "tung mc" og ingen endringer er utført.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Tung registert sykkel med A2 lappen
Takk for hjelpen
Re: Tung registert sykkel med A2 lappen
Merkelig at Statens Vegvesen er så fleksible. Man skulle tro de ønsket å gjøre alt så vanskelig og rigid som mulig.Rune75 skrev: ↑15 apr 2017, 17:49 Trenger bare tilfredsstille kravene til A2 sykkel. Må ikke være registrert som A2. En i denne tråden som sendte e-post til Statens vegvesen og spurte. En av di siste innleggene. /viewtopic.php?f=53&t=11357&p=311994&h ... +vegvesen