ZX9R mye vibrasjon fra motor
ZX9R mye vibrasjon fra motor
Hei
Har en zx9r 98 mod som har mye vibrasjon fra motoren, dette kommer ved 6000rpm stillestående( N ) og i fart.
Noen tips til hva det kan være?
Er ikke voldsom risting, er mer sånn høy frekvens risting.
Har en zx9r 98 mod som har mye vibrasjon fra motoren, dette kommer ved 6000rpm stillestående( N ) og i fart.
Noen tips til hva det kan være?
Er ikke voldsom risting, er mer sånn høy frekvens risting.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38917
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Kan godt være jeg tar feil, men er det ikke slik at mange Kawamotorer har nettopp dette karaktertrekket at de vibrerer ganske merkbart i enkelte turtallsområder...?
Mener jeg har lest dette i flere tester av forskjellige Kawasakimodeller.
I så fall er det ingenting å bekymre seg for. Irritasjon derimot...
Ja, se det blir en annen side av saken... .
Mener jeg har lest dette i flere tester av forskjellige Kawasakimodeller.
I så fall er det ingenting å bekymre seg for. Irritasjon derimot...
Ja, se det blir en annen side av saken... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Rister den ved 14000rpm? Isåfall har du fått en mandagsbike? Løsningen er å holde fullt i 12min i N!
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Heisann.
Dette er et kjent problem på denne sykkelen.
I 1998 så slanket Kawasaki denne syklen med over 20kg i forhold til 97 modelen. En av tingene for å få ned vekten var å fjerne en balanse aksel i motoren. Noe som førte til en motor som vibrerer ganske så mye i forhold til tidligere modell.
Hsr selv eid en zx9r 1998 modell. Min vibrerte markant ved 5500 til noe over 6000 rpm for så gi seg. Men altså litt vibrasjon og litt rufsete gange er helt normalt på 98 og 99 modellen.
Men zx9r er en god motorsykkel hvis en kan overse litt vibrasjoner
Dette er et kjent problem på denne sykkelen.
I 1998 så slanket Kawasaki denne syklen med over 20kg i forhold til 97 modelen. En av tingene for å få ned vekten var å fjerne en balanse aksel i motoren. Noe som førte til en motor som vibrerer ganske så mye i forhold til tidligere modell.
Hsr selv eid en zx9r 1998 modell. Min vibrerte markant ved 5500 til noe over 6000 rpm for så gi seg. Men altså litt vibrasjon og litt rufsete gange er helt normalt på 98 og 99 modellen.
Men zx9r er en god motorsykkel hvis en kan overse litt vibrasjoner
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
takk for svar:)EasyRider skrev: ↑18 mar 2017, 21:32 Heisann.
Dette er et kjent problem på denne sykkelen.
I 1998 så slanket Kawasaki denne syklen med over 20kg i forhold til 97 modelen. En av tingene for å få ned vekten var å fjerne en balanse aksel i motoren. Noe som førte til en motor som vibrerer ganske så mye i forhold til tidligere modell.
Hsr selv eid en zx9r 1998 modell. Min vibrerte markant ved 5500 til noe over 6000 rpm for så gi seg. Men altså litt vibrasjon og litt rufsete gange er helt normalt på 98 og 99 modellen.
Men zx9r er en god motorsykkel hvis en kan overse litt vibrasjoner
Ja, vet at c'en er en del lettere en B'en:) Er knall fornøyd med sykkelen:) stemmer at den forsvinner etter 6-7k rpm!
Sist redigert av KawaGreen den 18 mar 2017, 22:46, redigert 1 gang totalt.
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Å kjøre KASSEMEDVRAKI er en livsstil...jeg er nybegynner i det, og det er mye "sjel" å vende seg til.
- Kjellrf
- Innlegg: 1611
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Gå over og etterdra alle motorfester. Ikke sikkert det hjelper, men veit om flere som har fått mindre vibrasjoner på sykkelen sin (ikke ZX9R) etter det.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
En viss Willard Huedepohl i Chicago hadde for noen år siden passert 200000 miles på sin '98 zx9.KawaGreen skrev: ↑18 mar 2017, 22:36takk for svar:)EasyRider skrev: ↑18 mar 2017, 21:32 Heisann.
Dette er et kjent problem på denne sykkelen.
I 1998 så slanket Kawasaki denne syklen med over 20kg i forhold til 97 modelen. En av tingene for å få ned vekten var å fjerne en balanse aksel i motoren. Noe som førte til en motor som vibrerer ganske så mye i forhold til tidligere modell.
Hsr selv eid en zx9r 1998 modell. Min vibrerte markant ved 5500 til noe over 6000 rpm for så gi seg. Men altså litt vibrasjon og litt rufsete gange er helt normalt på 98 og 99 modellen.
Men zx9r er en god motorsykkel hvis en kan overse litt vibrasjoner
Ja, vet at c'en er en del lettere en B'en:) Er knall fornøyd med sykkelen:) stemmer at den forsvinner etter 6-7k rpm!
Dvs mer enn 360 000 km. Ingen store reparasjoner. Så, om sykkelen er bra passet på burde den forhåpentligvis vare lenge. Historien om hans sykkel finnes lett vha nettsøk.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
"En viss Willard Huedepohl i Chicago hadde for noen år siden passert 200000 miles på sin '98 zx9.
Dvs mer enn 360 000 km. Ingen store reparasjoner. Så, om sykkelen er bra passet på burde den forhåpentligvis vare lenge. Historien om hans sykkel finnes lett vha nettsøk."
Den må jeg lese. Vanligvis er det å være raus med ojle, filter, og å gjemme pisken det som forlenger livet. Sørge for godt batteri sparer starteren. Riktig justert kjede sparer lagere. Tenk på hestene som foler som skal temmes og ikke piske til fråde.
Hver gang en kjører, så smøres hele sykkelen. Når den sår stille, tørker det ut.
Jeg er av den oppfatningen at dess mer en mc kjøres desto flere km vil den glede. Under forutsetning om grunnleggende vedlikehold, er det nærmest utrolig hvor langt en moderne mc motor kan kjøres.
Dvs mer enn 360 000 km. Ingen store reparasjoner. Så, om sykkelen er bra passet på burde den forhåpentligvis vare lenge. Historien om hans sykkel finnes lett vha nettsøk."
Den må jeg lese. Vanligvis er det å være raus med ojle, filter, og å gjemme pisken det som forlenger livet. Sørge for godt batteri sparer starteren. Riktig justert kjede sparer lagere. Tenk på hestene som foler som skal temmes og ikke piske til fråde.
Hver gang en kjører, så smøres hele sykkelen. Når den sår stille, tørker det ut.
Jeg er av den oppfatningen at dess mer en mc kjøres desto flere km vil den glede. Under forutsetning om grunnleggende vedlikehold, er det nærmest utrolig hvor langt en moderne mc motor kan kjøres.
- biker7
- Innlegg: 1308
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Knakandes god sykkel ZX9R -98mod og nyere Hadde for noen år siden en -99mod. Merket vel som du sier litt "kawa-"vibrasjoner, men ikke noe spess plagsomt synes jeg. Men hadde skikkelig "brombrom-anlegg", så mulig det var derfor vibrasjonene kom litt i bakgrunn Dette er en sykkel jeg mener er/var undervurdert. Sprek, holdbar både sport- og tur-sykkel Km-stand sto på 76000km når jeg solgte den høsten 2012, og sykkelen var like god
Den jeg hadde:
Den jeg hadde:
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
ja, er fornøyd med sykkelen:) men den er jo gammel nå så noe nytt frister:) Ser faktisk for meg en mt09biker7 skrev: ↑19 mar 2017, 11:40 Knakandes god sykkel ZX9R -98mod og nyere Hadde for noen år siden en -99mod. Merket vel som du sier litt "kawa-"vibrasjoner, men ikke noe spess plagsomt synes jeg. Men hadde skikkelig "brombrom-anlegg", så mulig det var derfor vibrasjonene kom litt i bakgrunn Dette er en sykkel jeg mener er/var undervurdert. Sprek, holdbar både sport- og tur-sykkel Km-stand sto på 76000km når jeg solgte den høsten 2012, og sykkelen var like god
Den jeg hadde:
har jo blitt en del timer skruing på den, men nå begynner den og bli virkelig bra:) Den har gått 50.000km.
Legger ved en liten film!
Noen som vet om ventilene må justerest utifra lyden, eller er det normal gange på denne sykkelen?:)
https://www.youtube.com/watch?v=KyAm5Sl ... vonorway89
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Slettet
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:41, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
gsx750_80 skrev: ↑19 mar 2017, 09:50En viss Willard Huedepohl i Chicago hadde for noen år siden passert 200000 miles på sin '98 zx9.KawaGreen skrev: ↑18 mar 2017, 22:36takk for svar:)EasyRider skrev: ↑18 mar 2017, 21:32 Heisann.
Dette er et kjent problem på denne sykkelen.
I 1998 så slanket Kawasaki denne syklen med over 20kg i forhold til 97 modelen. En av tingene for å få ned vekten var å fjerne en balanse aksel i motoren. Noe som førte til en motor som vibrerer ganske så mye i forhold til tidligere modell.
Hsr selv eid en zx9r 1998 modell. Min vibrerte markant ved 5500 til noe over 6000 rpm for så gi seg. Men altså litt vibrasjon og litt rufsete gange er helt normalt på 98 og 99 modellen.
Men zx9r er en god motorsykkel hvis en kan overse litt vibrasjoner
Ja, vet at c'en er en del lettere en B'en:) Er knall fornøyd med sykkelen:) stemmer at den forsvinner etter 6-7k rpm!
Dvs mer enn 320 000 km. Ingen store reparasjoner. Så, om sykkelen er bra passet på burde den forhåpentligvis vare lenge. Historien om hans sykkel finnes lett vha nettsøk.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Her står det om 200 000 miles Kawasakien: http://accelerate.presspublisher.us/iss ... ticle/200kZettexx skrev: ↑19 mar 2017, 10:27 "En viss Willard Huedepohl i Chicago hadde for noen år siden passert 200000 miles på sin '98 zx9.
Dvs mer enn 360 000 km. Ingen store reparasjoner. Så, om sykkelen er bra passet på burde den forhåpentligvis vare lenge. Historien om hans sykkel finnes lett vha nettsøk."
Den må jeg lese. Vanligvis er det å være raus med ojle, filter, og å gjemme pisken det som forlenger livet. Sørge for godt batteri sparer starteren. Riktig justert kjede sparer lagere. Tenk på hestene som foler som skal temmes og ikke piske til fråde.
Hver gang en kjører, så smøres hele sykkelen. Når den sår stille, tørker det ut.
Jeg er av den oppfatningen at dess mer en mc kjøres desto flere km vil den glede. Under forutsetning om grunnleggende vedlikehold, er det nærmest utrolig hvor langt en moderne mc motor kan kjøres.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80