Suzuki GSX-R 750 ønskes kjøpt!

For de som er ute etter ny brukt-MC.
Svar
Tajkern
Innlegg: 8
Registrert: 01 mar 2017, 16:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Suzuki GSX-R 750 ønskes kjøpt!

Legg inn av Tajkern »

Hei!

jeg er på jakt etter en Suzuki GSX-R 750. Ser for meg å bruke opptil 60 000,- på sykkel.
Svar her eller send meg pm om dere har noe som kan være interessant. :-)

Ronny

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-R 750 ønskes kjøpt!

Legg inn av Bjerknez »


Tajkern
Innlegg: 8
Registrert: 01 mar 2017, 16:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Suzuki GSX-R 750 ønskes kjøpt!

Legg inn av Tajkern »

Ja, har sett disse. Tenkte bare på om det er noen flere som går og tenker på å legge ut sin sykkel for salg. Jeg har sett meg ut den som står på Borgenhaugen til 49 000,-. Dette er import fra Sverige, så servicehistorikk er ukjent blant annet. Er det noe jeg bør tenke på når det gjelder sykler som er tatt inn fra Sverige? Jeg er forholdsvis fersk og dette blir min første sykkel, så det er nok bakgrunnen for at jeg er skeptisk til det meste ;-)

Men alle tips mottas med stor takk! :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-R 750 ønskes kjøpt!

Legg inn av Bjerknez »

Det første som slår meg er hvorfor det er nytt kåpesett på sykkelen og hvorfor det er satt på kåpesett som ikke er orginalt. Et nytt kåpesett som er orginalt hvis jeg tro er ganske dyrt. Jeg vill prutet ganske bra på denne. Jeg ville glatt prutet 10-lapper kun grunnet dette.

Hvis service historikk er kjent og kan kobles til sykkelen og det tekniske er i orden så er jo det greit. Sjekk også etter oljelekkasje etc. Den bør i mine øyne kjøres varm for så og sjekke om det er noen lekasjer noe sted. Sjekk også lekasje fra demperne etc. Altså gafflene.

Denne befinner seg jo bare et steinkast unna meg, men jeg er nok ikke kyndig nok til å foreta en vurdering av sykkelen. Er du over middels interresert i denne så ta kontakt med noen som har litt peiling som kan være med deg eller ta en titt på den for deg.

Uansett så må den prøvekjøres. Du må ikke finne på og kjøpe den uprøvd. Nok av eksempler på at det kan gå galt :)

Tajkern
Innlegg: 8
Registrert: 01 mar 2017, 16:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Suzuki GSX-R 750 ønskes kjøpt!

Legg inn av Tajkern »

Dette var akkurat en sånn tilbakmelding jeg var ute etter, mange mange takk!

I følge selger så er det byttet kåpe pga en stillestående velt, og selger skrev til meg at kåpen som er satt på er original. Jeg har dessverre ingen kunnskap for å kunne se om det er originalt eller uoriginalt.
Jeg får ha litt is i magen og vente på at det kommer noen flere sykler for salg.

Jeg setter veldig stor på at du tok deg tid :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-R 750 ønskes kjøpt!

Legg inn av Bjerknez »

Hvis kåpesettet ikke har riktige beskrivelser påtrykket så kan det vel umulig være orginalt i den forstand at dette er et kåpesett som er beregnet akkurat for denne sykkelen?

Jeg synes at man bør kunne kreve dette uansett alderen på sykkel at kåpen i det minste er orginal hvis man forventer listepris for sykkelen. Nå skriver han jo også at han er åpen for pruting og der hadde jeg glatt trekt fra 10-lapper på rappen uten å mukke :)

Det lå jo en anen på finn også fra Førde. En sort en. Denne så vesentlig bedre ut spør du meg. Litt eldre, men også gått mindre. Så ut til å være bra vedlikeholdt også. Dessuten så sparer du en del kroner. Den lå ute til 35.000,- og også han var åpen for pruting. :)

Svar