Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
-
- Innlegg: 36
- Registrert: 16 jul 2015, 23:57
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 APRC
- Bosted: Oslo
Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Hei
Ser nå at Suzuki GSX-R1000R er blitt lagt ut til ca 309k av norske forhandlere. https://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=89313157
Kan noen forklare den høye prisen til meg? I USA koster denne ca $17k som er ca det samme som en "stock" Yamaha R1 og en Honda Fireblade. I Norge er den nesten 60.000 kroner dyrere enn disse syklene.
Er det norske forhandlere som priser seg høyt da det er en populær sykkel?
Ser nå at Suzuki GSX-R1000R er blitt lagt ut til ca 309k av norske forhandlere. https://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=89313157
Kan noen forklare den høye prisen til meg? I USA koster denne ca $17k som er ca det samme som en "stock" Yamaha R1 og en Honda Fireblade. I Norge er den nesten 60.000 kroner dyrere enn disse syklene.
Er det norske forhandlere som priser seg høyt da det er en populær sykkel?
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Koster jo litt for materialene til eksospotta
Dessverre ikke noe mer fornuftig svar fra meg.. :)
Dessverre ikke noe mer fornuftig svar fra meg.. :)
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Ikke sikkert at det er like modellbetegnelser.
Veldig ofte andre i Trumpland
Veldig ofte andre i Trumpland
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Husk at det er forskjell på R og RR, basis,odellen har kun en R, toppmodellen har to.
-
- Innlegg: 36
- Registrert: 16 jul 2015, 23:57
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 APRC
- Bosted: Oslo
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Her er samme modell med Amerikanske priser http://www.suzukicycles.com/Product%20L ... 1000R.aspx
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
I følge det jeg har lest så kommer den i et begrenset opplag. Mulig derfor den er så dyr?
Uansett, jeg hadde vertfall lett styrt unna. Den summen kan den umulig være verdt.
Uansett, jeg hadde vertfall lett styrt unna. Den summen kan den umulig være verdt.
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
http://www.erling-sande.no/nb-NO/2-hjul ... /Produkter
Her kan en lese om forskjellene mellom R og RR.
En ser på mange mc at de "brandes" forsjellig i ulike markeder. Når jeg leser forskjellene mellom r' ene. Så blir jeg litt målløs over hva relativt enkle dibbidutter prises med. Det litt usikre er hva den oppgraderte ABS er verd.
Med limited edition, er det kvoter til hvert land. Da blir det tilbud og etterspørsel som legger listen. Jo høyere pris, dess mer "lukrativ".
Her kan en lese om forskjellene mellom R og RR.
En ser på mange mc at de "brandes" forsjellig i ulike markeder. Når jeg leser forskjellene mellom r' ene. Så blir jeg litt målløs over hva relativt enkle dibbidutter prises med. Det litt usikre er hva den oppgraderte ABS er verd.
Med limited edition, er det kvoter til hvert land. Da blir det tilbud og etterspørsel som legger listen. Jo høyere pris, dess mer "lukrativ".
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Jeg synes rett og slett den prisen er helt hinnsides. Jeg synes også lillebroren er fryktelig dyr jeg da. Men nå har jeg ikke sjekket hva slags utstyr dem er levert med.
En BMW S1000RR koster jo 238.000,- og da skjønner jeg ikke hvorfor denne Suzukien skal koste over 300-lapper. Spesielt ikke med den varmtvannsberederen til potte...
En BMW S1000RR koster jo 238.000,- og da skjønner jeg ikke hvorfor denne Suzukien skal koste over 300-lapper. Spesielt ikke med den varmtvannsberederen til potte...
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Hvor mye koster HP4 da bjerknez?
Dette er vel ikke en standard GSX-R så vidt jeg forstår.
De fleste har en liten produksjon av spesialmodeller av sin superbike. Yamaha har RM1, BMW har HP4, Ducati har Panigale R.
Så dette er vel Suzuki sin versjon?
De andre merkene tar meget godt betalt i forhold til sine standardmodeller de også.
Dette er vel ikke en standard GSX-R så vidt jeg forstår.
De fleste har en liten produksjon av spesialmodeller av sin superbike. Yamaha har RM1, BMW har HP4, Ducati har Panigale R.
Så dette er vel Suzuki sin versjon?
De andre merkene tar meget godt betalt i forhold til sine standardmodeller de også.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Det skrev jeg vel over?simpson skrev:Hvor mye koster HP4 da bjerknez?
Neida... sikkert ikke. Men hva er forskjellen fra "lillebroren"? Hva er det man betaler ca. 40.000,- ekstra for?Dette er vel ikke en standard GSX-R så vidt jeg forstår.
Ingen tvil om det...De fleste har en liten produksjon av spesialmodeller av sin superbike. Yamaha har RM1, BMW har HP4, Ducati har Panigale R.
Så dette er vel Suzuki sin versjon?
Der svarte du vel egentlig på det jeg skrev. Dem tar seg meget godt betalt, og dermed mener jeg den er overpriset.De andre merkene tar meget godt betalt i forhold til sine standardmodeller de også.
EDIT:
Så nå at du skrev HP4. Hva den koster vet jeg ikke.
EDIT 2:
Ser at BMW HP4 koster 313-laken. Nesten 80-laken(!!!) mer enn lillebroren. Jeg mener det samme her. Ekstremt overpriset, selv om jeg ville valgt BMW'en fremfor Suzukien uansett da jeg TIPPER den har mer ekstra snacks å by på. Ren gjetning dog. Andre får svare på det
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Det som vanligvis er forskjellen på en standard og en litt råere versjon er stort sett lettere materialer, bedre bremser og dempere, that`s it.
Om det er verdt pengene er vanskelig å si hvis du ikke vil bruke de på nettopp det, men for de som tar seg råd en litt mer spesiell, mer racepreget versjon er det garantert verdt hvert øre, hvis ikke hadde de ikke gjort det.
Om det er verdt pengene er vanskelig å si hvis du ikke vil bruke de på nettopp det, men for de som tar seg råd en litt mer spesiell, mer racepreget versjon er det garantert verdt hvert øre, hvis ikke hadde de ikke gjort det.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
GSXR1000R koster mer enn GSXR1000 fordi den har:
- oppgraderte Showa dempere foran og bak (samme nivå som på std 2016 zx10r)
- Bi-directional qs, dvs kvikkshift som virker både på opp og nedgiring
- oppgradert elektronikkpakke med launch-control
- lettvektsbatteri
- lettvekts top trippleclamp
Disse forbedringene gjør sykkelen mer anvendelig for trackdays. For racing er den dyreste forbedringen (dempere) verdiløs, da dempere stort sett vil bli byttet til ktech, øhlins el.l. Det samme gjelder trolig QS.
- oppgraderte Showa dempere foran og bak (samme nivå som på std 2016 zx10r)
- Bi-directional qs, dvs kvikkshift som virker både på opp og nedgiring
- oppgradert elektronikkpakke med launch-control
- lettvektsbatteri
- lettvekts top trippleclamp
Disse forbedringene gjør sykkelen mer anvendelig for trackdays. For racing er den dyreste forbedringen (dempere) verdiløs, da dempere stort sett vil bli byttet til ktech, øhlins el.l. Det samme gjelder trolig QS.
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Hiver meg på her, men angrer kanskje senere...
Lettvekts trippleclamp... 2 pølser mindre før track days gir samme effekt.
Nå er det vel egentlig feil å mobbe de som liker slike ting, og mener det er greit å bruke penger på det. Tross alt er dette prøvemarkedet for nyvinninger, som kommer oss andre til gode om noen år.
Slike "Limited Edition" utgaver , uansett merke, blir fort til problemer senere, da det blir et lite delemarked for sære deler.
Markedet tar imot slike utgaver, og derfor vil de bli solgt, til så høy pris som mulig. Kawa jeg kjøpte før jul, har alt stæsjet ettermontert, også elektronikken. Kjempeflott, for jeg ville aldri brukt pengene på det.....men syntes det var helt topp å få det med på kjøpet.
MEN vi andre skal være glad for at andre baner (og betaler) veien, la oss rope heia for det!
Quickshift og launch control er relativt rimelige pakker å ettermontere. Det samme med lettvektsbatteri som i dag koster fra 1500-2000, altså ca 700-1000 mer enn vanlig gel batteri (sist jeg sjekket).cannon skrev:GSXR1000R koster mer enn GSXR1000 fordi den har:
- oppgraderte Showa dempere foran og bak (samme nivå som på std 2016 zx10r)
- Bi-directional qs, dvs kvikkshift som virker både på opp og nedgiring
- oppgradert elektronikkpakke med launch-control
- lettvektsbatteri
- lettvekts top trippleclamp
Disse forbedringene gjør sykkelen mer anvendelig for trackdays. For racing er den dyreste forbedringen (dempere) verdiløs, da dempere stort sett vil bli byttet til ktech, øhlins el.l. Det samme gjelder trolig QS.
Lettvekts trippleclamp... 2 pølser mindre før track days gir samme effekt.
Nå er det vel egentlig feil å mobbe de som liker slike ting, og mener det er greit å bruke penger på det. Tross alt er dette prøvemarkedet for nyvinninger, som kommer oss andre til gode om noen år.
Slike "Limited Edition" utgaver , uansett merke, blir fort til problemer senere, da det blir et lite delemarked for sære deler.
Markedet tar imot slike utgaver, og derfor vil de bli solgt, til så høy pris som mulig. Kawa jeg kjøpte før jul, har alt stæsjet ettermontert, også elektronikken. Kjempeflott, for jeg ville aldri brukt pengene på det.....men syntes det var helt topp å få det med på kjøpet.
MEN vi andre skal være glad for at andre baner (og betaler) veien, la oss rope heia for det!
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Jeg ville kjøpt den billige og brukt penger på helanlegg og ecu flash.
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Det virker som E Sande har lagt inn en saftig fortjeneste for de nye modellene. I England ligger prisen på Suzuki godt under tilsvarende Honda, her hjemme en god del høyere. Suzuki har foreløpig ikke en 'limited' model, tilsvarende Honda SP2.
GSX-R1000 £13,249, kr 269 900
CBR1000RR Fireblade £15,225, kr 254 990
GSX-R1000R £16,099. kr 309 900
CBR1000RR Fireblade SP £19,125, kr 299 990
GSX-R1000 £13,249, kr 269 900
CBR1000RR Fireblade £15,225, kr 254 990
GSX-R1000R £16,099. kr 309 900
CBR1000RR Fireblade SP £19,125, kr 299 990