Tur & treff 2016 - din oppsummering av ditt MC-år 2016

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37950
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Tur & treff 2016 - din oppsummering av ditt MC-år 2016

Legg inn av AJ »

Hva med en tråd hvor vi kan oppsummere MC-året 2016?

For egen del ble dette et år med like mye kjøring som de foregående. Og i all hovedsak et godt år med unntak av den første Europa-turen som var kald og våt det meste av turen, så lenge den varte.
Av forskjellige årsaker, værmessige og også helsemessige, valgte vi å avbryte på halvveien.

Men en drøy måned senere ble jeg invitert til å være med på en tur til Mandello del Lario i Italia, som jeg ikke kunne si nei til. Så da ble det to Europa-turer i 2016! En flott septembertur jeg kommer til å huske lenge.

Ellers ble det flere turer alene og sammen med kona i året vi legger bak oss.
Flere soloturer her i landet i år enn tidligere og det trives jeg også godt med.

Sykkelen har fungert over all forventning selv om jeg hadde håpet på noe lenger levetid på kjede og drev. Begge deler så seg best tjent med å bli byttet før den første Europa-turen.
Byttet til D.I.D som så langt virker å være av en helt annen kvalitet enn CZ kjedet som KTM'en originalt ble levert med.

Jeg må si jeg trives veldig godt med 1290'en, som både er sprek og komfortabel. Beste sykkelen jeg har hatt tett fulgt av Moto Guzzi Stelvio, min forrige sykkel.

2016 var også året da MCsiden.no endret utseende og jeg var veldig spent på hvordan dette ble tatt i mot av brukerne her inne. I all hovedsak var tilbakemeldingene positive, mens noen ikke likte det nye utseendet. Men slik er det allltid...
Mange brukere forsvant pga. uro og bråk på forumet høsten 2015.
Men mange nye har funnet veien hit og det gleder vi oss over!
Jeg har vært på dette forumet siden 2006, to år etter at det ble opprettet, og kan ikke huske å registrert større tilgang av nye registerte brukere enn i 2016. Det må jeg si lover godt, selv om jeg fortsatt ser at andre sosiale medier tar stadig større plass.
Men jeg håper og tror at det fortsatt er plass for dedikerte forum som MCsiden.no.

Ok, det var noen få av mine betraktninger etter å ha sett tilbake på 2016 i bakspeilet.
Nå er det deres tur, for de som er interessert.
Det er alltid interessant å løse om hvordan andre har opplevd MC-året vi nå er i ferd med å legge bak oss.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Tur & treff 2016 - din oppsummering av ditt MC-år 2016

Legg inn av kjellv »

Ja hvorfor ikke. En liten oppsummering på årets siste dag :thumleft

For meg var det meget høy forventning foran denne sesongen. Jeg fikk jo ødelagt nesten hele 2015 sesongen etter et leit uhell et par dager før ferien. Jeg klarte det mesterstykket å velte over meg min egen sykkel ved opplasting på henger, og knuste venstre legg og kne. Sykkelen var solgt, jeg skulle til Østlandet og overlevere denne til ny eier / hente min neste sykkel en Yamaha FJR1300. Da ble det i stedet en høst og vinter på rullestol og krykker, med en uprøvd motorsykkel tilgjengelig men som jeg på ingen måte hadde mulighet til å kjøre.

16 Mars ble første tur med FJR1300. Sesongstart er det kanskje vanskelig å kalle det, men anledningen var der og den måtte bare prøves. Den sto vinterlagret 5 km fra Atlanterhavsveien, og dit gikk første tur i skarve 4 plussgrader. Men kjekt var det :yeyeye
DSC_0111.JPG
Høydepunktene var mange denne sommeren, og sesongen ble lang. Ett av hovedmålene mine var å kjøre sykkel til Trondheim og St.Olavs for sluttkontroll med beinbruddet. Det fikk jeg til. 20 Juni var det ganske bra vær og temperatur, og jeg fikk turen på nærmere 50 mil denne dagen tur/retur Trondheim. Traff også på flere forummedlemmer, bl.a. WikingTnT og JK95. FJRen er rett og slett en fantastisk langtursykkel :yeyeye

Flere lengre dagsturer ble det på forsommeren, ikke godt å si hvilke som ble best. Tingvollfjorden rundt 1. Mai, Trollheimen rundt, delvis sammen med E-strom og josteinschei,
DSC_0300.JPG
Midsund rundt, 6 sykler+en ATV sammen med bl.a. Bjerknez
DSC_0010.JPG
et utall turer til Atlanterhavsveien, Trollstigen, Eikesdal.. Ikke lett å huske alt. Ei flott helg til Lillehammer på Andrè Villashow sammen med en slektning, E6 sørover og Venabygdfjellet på hjemtur var også helt i toppen opplevelsesmessig. Høyest på lista står selvfølgelig årets langtur. I varierende vær rv17 nordover til Nesna-Mo i Rana, Saltfjellet før hjem igjen langs E6 i dårlig vær. En fantastisk opplevelse tross været på deler av turen!
Sesongslutt ble 21 oktober da jeg kjørte sykkelen til vinterlager. Da er 30 000 km service utført, og alt er klart for sesongstart 2017
DSC_0005.JPG
Det er slett ikke mulig å få med alt. Men jeg må i alle fall si meg svært fornøyd med 2016 sesongen for min egen del.

Takk til alle dere forummedlemmer jeg har fått gleden av å hilse på, eller kjøre sammen med dette året. Takk også dere andre som gidder å lese det jeg skriver, kommenterer og ellers gjør det meningsfylt å bidra i MCSiden.no. La oss sammen gjøre dette forumet til en ennå bedre møteplass. Det er alle vi som ofte/av og til er innom og leser/skriver litt som gjør at forumet er levende. Jo flere som skriver, jo mer interessant blir det å kikke innom hyppig, og jo bedre blir forumet som samlingspunkt.

Ha et Riktig Godt Nytt År alle sammen.
Kjell Vidar
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 800
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tur & treff 2016 - din oppsummering av ditt MC-år 2016

Legg inn av Tore L »

Min var veldig kort, for den starta aldri, men i 2017 skal det bli mye mere å skrive om. :D
Riktig Godt Nytt År alle sammen :vs
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Svar