Det er ikke usammenhengene, det er bare det at du ikke leser det du svarer på. Jeg har allerede forklart deg en gang at den delen av mitt innlegg handlet om den generelle påstanden "Trafikk er ikke sjenerende", at du ikke klarer å skille det fra hverandre er ditt egent problem. Trafikk har helsemessig effekt året rundt. Det er sant at "trafikk er sjenerende" er en selvfølgelig og generell påstand, men når folk klarer å protestere mot selv slike selvfølgeligheter, så må man begynne der. Pollen er ikke like sjenerende.Du, tydeligvis. I allefall fremstår den hoppende og usammenhengende argumentasjonen slik. Du går fra å påstå/ kreve at MC skal bli forbudt på offentlige veier til å trekke inn trafikken generelt i diskusjonen. Dermed leses argumentasjonen din inn i sammenheng tohjulinger. Følgelig faller du for din egen urimelighet. Om det er luftforurensing du sikter til, ja så har trafikken helsemessige konsekvenser i enorme knutepunkt som byer ( les oslo), og da på kalde vinterdager. På kalde vinterdager er motorsykler ikke engang en del av dette trafikkbildet som irriterer deg så voldsomt. Så å trekke inn dette som et argument for forbud av motorsykler blir fjollete. Trafikk er så mangt, og finnes ikke bare innafor ringene i byene, så påstanden "trafikk er sjenerende" blir altfor generaliserende og uproff. Pollen er like sjenerende.
Så nevnes en uklar skade på omliggende landskap. Gårdsbruk er ødeleggende for landskap og natur. By er ødeleggende.
Her har det blitt påstått i flere sammenhenger og i flere tråder at mc hører hjemme kun på bane. Påstanden har ikke noe logisk forankring, og vil ikke finne noe støtte i det hele tatt. Det hele lukter en eller annen agenda, og jeg kategoriserer det umiddelbart som idealisme, litt søkt og forbudspreget politikk.
Jo, påstanden har god logisk forankring, problemet er at du lar deg blinde av egne interesser. Et forbud mot å kjøre selv på offentlige veier har følgende fordeler:
- Mer praktisk for majoriteten av befolkningen
- Dramatisk mye færre ulykker
- Tryggere for myke trafikanter
- Mye mye bedre trafikkavvikling, nesten ingen kø osv.
- Noe mindre plage for omgivelsene.
Derfor ligger det i kortene at det kommer til å skje, fordi dette for majoriteten er viktigere enn "det er gøy å kjøre selv", og den dagen det blir forbudt å kjøre selv på offentlig vei er MC-kjøring slik vi kjenner det, også forbudt på offentlig vei.