Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
-
- Innlegg: 148
- Registrert: 30 mar 2010, 09:10
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
- Sted: Ridabu
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Ja, det finnes detaljer det går an å stusse over. F.eks; Hvorfor levere en slik sykkel med så lav vindskjerm fra fabrikk? Vi som kjøper slike høyreiste sykler er gjerne over 180cm høye. Da har vi begge hælene i bakken når vi står stille med sykkelen. Jeg er 184cm på strømpelesten og føler sykkelen ble laget til meg. Men vindskjermen er så lav at luftstrømmen treffer meg med full styrke i halsregionen og lufta går inn og opp i hjelmen. Når jeg da selvfølgelig må heve skjermen til høyeste posisjon, treffer lufta rett i hjelmen. Jeg blir sittende og riste med hodet sidelengs. Det bråker også. Er det noen her som lurte på om jeg har bestilt en ny skjerm? Det ble Madstad nå igjen. Har god erfaring med slike fra tidligere sykler.
En annen ting. Toppboksen må festes med hjelpegrep innenfra. Jeg må altså trykke en hånd ned mot festet fra innsiden av boksen samtidig som jeg klemmer braketten oppover med den andre. Dermed må jeg fylle boksen etter at den er montert. Dette er GIVI, men Kawasaki har nøyd seg med B-vare.
Så var det bensinmåleren da. Måler og måler, fru blom... Den viser full tank til det er omlag 25% igjen i tanken. Så raser søyla nedover på de neste milene og blir pinlig nøyaktig på de to siste milene. Dette har jeg nå faktisk prøvd med reservekanne i sideveska! Elektronikken som beregner "range", altså rekkevidde før bensintom, er bare å glemme. Jeg har endt opp med å nullstille trippen hver gang jeg fyller slik vi holdt på med i gamle dager...
Men som også sjæfen "AJ" skriver, det er bare detaljer jeg også stusser på. Dette er sykkelen for meg og det vil bli i mange år!
En annen ting. Toppboksen må festes med hjelpegrep innenfra. Jeg må altså trykke en hånd ned mot festet fra innsiden av boksen samtidig som jeg klemmer braketten oppover med den andre. Dermed må jeg fylle boksen etter at den er montert. Dette er GIVI, men Kawasaki har nøyd seg med B-vare.
Så var det bensinmåleren da. Måler og måler, fru blom... Den viser full tank til det er omlag 25% igjen i tanken. Så raser søyla nedover på de neste milene og blir pinlig nøyaktig på de to siste milene. Dette har jeg nå faktisk prøvd med reservekanne i sideveska! Elektronikken som beregner "range", altså rekkevidde før bensintom, er bare å glemme. Jeg har endt opp med å nullstille trippen hver gang jeg fyller slik vi holdt på med i gamle dager...
Men som også sjæfen "AJ" skriver, det er bare detaljer jeg også stusser på. Dette er sykkelen for meg og det vil bli i mange år!
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Hele neste uke er det "Tracer Week" hos alle Yamahaforhandlere i Skandinavia. Noen som har lyst å prøvekjøre Tracer 700 eller 900, eller begge deler?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38005
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Oh yes !
Har lyst til å prøve begge, jeg !
Så da er det bare å finne ut hvilken Yamahaforhandler som er den nærmeste .
Traktor & Anlegg AS blir dessverre litt for langt unna...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Ja vi er nok det for mange av dere. Men vi er på hugget nå, og har begge modellene som demo i år. Var ute å fotograferte Tracer 900 i kveld. Her med Eresfjorden inn mot Eikesdal på andre sida av fjorden
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38005
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Stilig sykkel, ingen tvil om det!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Her er oversikt over de jeg har funnet interessante...
Roadshow Triumph 2017:
Hos Classic Motorcycles i Tønsberg, lørdag 22/4, 10-17:00
https://www.facebook.com/events/1814702632112477/
Kawasaki Roadshow:
http://www.kawasaki.no/no/news/kawasaki ... VhYUV8JCVs
KTM Roadshow:
Roadshow Triumph 2017:
Hos Classic Motorcycles i Tønsberg, lørdag 22/4, 10-17:00
https://www.facebook.com/events/1814702632112477/
Kawasaki Roadshow:
http://www.kawasaki.no/no/news/kawasaki ... VhYUV8JCVs
KTM Roadshow:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38005
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Ser ut til at det blir en tur til Lillehammer den 27., gitt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Jeg stikker til Triumph i Tønsberg på lørdag og KTM i Skien på tirsdag.
Bare synd at Kawa også er på tirsdag i Porsgrunn... Tror ikke jeg klarer å klemme plass til begge... Må ta det sånn delvis i arbeidstiden...
Bare synd at Kawa også er på tirsdag i Porsgrunn... Tror ikke jeg klarer å klemme plass til begge... Må ta det sånn delvis i arbeidstiden...
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Har vært å testet både Triumph Street Twin og Tiger 800 XR, og KTM 1090 Adventure og 1290 Super Adventure S den siste uka.
Jammen gøy å få prøvd litt forskjellig. Reiste ut og var egentlig helt innstilt på at det var de "høybeinte" som skulle passe meg best.
Må egentlig si at overraskende nok var det Street Twin jeg koste meg mest med, tross mindre enn 1/3 av hestene i KTM 1290. Dessverre hadde de ikke Bonneville på demo, så fikk ikke testet den større motoren som sitter i T120. Det var noe med gangen, lyden og sittestillingen som jeg syntes var veldig ålreit. Det var rett og slett mye enklere å kose seg med sykkelen og turen. Hadde overhode ikke noe behov for å krysse fartsgrensene, og det tar jeg som et godt tegn :)
For all del, KTM 1290 SA var helt rå og kjøre. En helt vanvittig motor. Jeg tok meg noen ganger i å lure på hvem som har behov for slike krefter, men det kommer nok bare av at det er noen år siden sist jeg har kjørt
Tiger 800 og KTM 1090 for også flotte maskiner. Passe med krefter, og veldig behagelig.
For min del penser jeg meg stadig mer inn på sykler ala Bonneville T120, Moto Guzzi V7 / V9 osv... Noen som har noe annet å anbefale? Vil helst ha 2-sylindret og litt klassisk utseende...
Jammen gøy å få prøvd litt forskjellig. Reiste ut og var egentlig helt innstilt på at det var de "høybeinte" som skulle passe meg best.
Må egentlig si at overraskende nok var det Street Twin jeg koste meg mest med, tross mindre enn 1/3 av hestene i KTM 1290. Dessverre hadde de ikke Bonneville på demo, så fikk ikke testet den større motoren som sitter i T120. Det var noe med gangen, lyden og sittestillingen som jeg syntes var veldig ålreit. Det var rett og slett mye enklere å kose seg med sykkelen og turen. Hadde overhode ikke noe behov for å krysse fartsgrensene, og det tar jeg som et godt tegn :)
For all del, KTM 1290 SA var helt rå og kjøre. En helt vanvittig motor. Jeg tok meg noen ganger i å lure på hvem som har behov for slike krefter, men det kommer nok bare av at det er noen år siden sist jeg har kjørt
Tiger 800 og KTM 1090 for også flotte maskiner. Passe med krefter, og veldig behagelig.
For min del penser jeg meg stadig mer inn på sykler ala Bonneville T120, Moto Guzzi V7 / V9 osv... Noen som har noe annet å anbefale? Vil helst ha 2-sylindret og litt klassisk utseende...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38005
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Moto Guzzi V7 III
Denne må du selvfølgelig få prøvd !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Helt klart en lekker sak. Var på CBP i går, men det virket mest som om de vat mest interessert i å pushe KTM framfor Guzzi selv om jeg sa tydelig fra om at jeg var interessert i disse. Mulig det var pga demodagen... Får ta en tur tilbake om noen dager og glane litt mer.
Nydelig sykkel ja, men fortsatt litt bekymret for motoren. Den er jo tilsvarende Street Twin, og den syntes jeg ble bittelitt tam. Derfor tror jeg f.eks T120 burde passe meg meget godt :)
Venter fortsatt på omtalen din av denne sykkelen
Nydelig sykkel ja, men fortsatt litt bekymret for motoren. Den er jo tilsvarende Street Twin, og den syntes jeg ble bittelitt tam. Derfor tror jeg f.eks T120 burde passe meg meget godt :)
Venter fortsatt på omtalen din av denne sykkelen
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Den nye vannkjølte Bonnevillen burde være midt i blinken da. Husker ikke navnet her og nå, men den har blitt tatt i mot som en ganske stor oppgradering fra de gamle luft/oljekjølte.olela skrev: ↑26 apr 2017, 20:10 Helt klart en lekker sak. Var på CBP i går, men det virket mest som om de vat mest interessert i å pushe KTM framfor Guzzi selv om jeg sa tydelig fra om at jeg var interessert i disse. Mulig det var pga demodagen... Får ta en tur tilbake om noen dager og glane litt mer.
Nydelig sykkel ja, men fortsatt litt bekymret for motoren. Den er jo tilsvarende Street Twin, og den syntes jeg ble bittelitt tam. Derfor tror jeg f.eks T120 burde passe meg meget godt :)
Venter fortsatt på omtalen din av denne sykkelen
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Det er nok Bonneville T120 du tenker på. Ble oppgrader til 2016, og det er blant annet den jeg sikler på ja :)
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Kom akkurat hjem fra Lillehammer nå, syntes jeg så en 1290 SA parkert ved traileren, varn din?
Ventetiden på ny sykkel blir ikke kortere etter at jeg fikk prøvd 1090 og 1090R
Det skal bli en interessant opplevelse å dra 1090R ut på grusveien, det var en ganske voksen sykkel
PS: Jeg var han grønnskolingen som gikk med ubrukt kjøredress med merkelappene på helt til noen kommenterte det og jeg fikk revet de av!!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38005
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Nope...
Ble ingen tur i det kjølige været i dag hvor det til og med snødde ganske tett tidvis i løpet av dagen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering