Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Velta med Triumphen...

Legg inn av Fsva »

Royal Ja, støvler og bukser som hekter i pegsa er skummelt. Gikk greit med sykkelen?
De beskyttelsedekslene valgte jeg å ikke kjøpe i fjor fordi de kostet mer enn nytt motordeksel i tilfelle en velt. Uansett så ser de kule ut sammen med veltebøylene så vurderer å kjøpe det nå :P Kanskje jeg bare dropper nytt motordeksel i første omgang og dekker til skrapene med de beskyttelsesdekslene :-k

Sykkelen blir nesten 100% etter hvert, Bjerknez. Hvis hver eneste oppskrapede del skulle byttes med orginale kjedelige deler så ville det kostet nesten 6000kr bestilt fra bikebandit. (inkludert å bytte passasjerfothviler pga. det lille merket, noe som er helt uaktuelt :knegg )
Hadde uansett tenkt å bytte ut speil, blinklys (knuste venstre blinklys framme) og hendler. Så den kostnaden hadde jeg fått uansett. Greit at velten kom før jeg fikk kjøpt de tingene :knegg

I første omgang blir det nye hendler fra Evotech. Ca. 1500kr tror jeg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fsva [b L o g g] Velta med Triumphen...

Legg inn av Bjerknez »

Men motordeksel bør vel byttes først kanskje? Ikke særlig pent med oppskrapet motordeksel...

Sendt fra talartuten via tapatalk!

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Velta med Triumphen...

Legg inn av Fsva »

Bjerknez skrev:Men motordeksel bør vel byttes først kanskje? Ikke særlig pent med oppskrapet motordeksel...

Sendt fra talartuten via tapatalk!
Det blir ikke motordeksel i første omgang nei, det blir tatt etter hvert :P
Skrapa synes ikke når sykkelen står på støtta, og er vanskelig å se når man kjører :P
Jeg har ikke hatt noen skikkelig lønning etter at jeg slutta på skolen, så må prioritere litt de første mnd. :roll

Kanskje jeg gjør en quick-fix med sandpapir og lakk. :-k

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Fsva [b L o g g] Velta med Triumphen...

Legg inn av Royal »

Fsva skrev:Royal Ja, støvler og bukser som hekter i pegsa er skummelt. Gikk greit med sykkelen?
Slapp billig unna uten noen skader. Det kjipe var at alle i hele Oslo så en hvit Streeple velte i et lyskryss. Men det var egentlig bare stoltheten som fikk en skikkelig omgang :knegg

Lesson learned :roll

Jeg håper du får fikset opp Triumphen din 100% uten at du må selge noen nyrer eller slikt, vet jo at Triumph tar seg godt betalt.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Velta med Triumphen...

Legg inn av Fsva »

Legger ut et par bilder av sykkelen da jeg har handlet og montert nye speil og hendler for et par uker siden. Er fornøyd med utseendet, ser en del bedre ut nå uten de vingene/gamle speilene. De nye dekkene mine står hos Mr.Pitlane og jeg har avtale om å få lagt om kl 17 i ettermiddag. Så da har sykkel og spesielt felger, drev og kjede fått seg en grundig vask. :P

Bilde
Ny silhuett (før vask) :)
Bilde

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Fsva [b L o g g] Velta med Triumphen...

Legg inn av Royal »

Fsva skrev:Legger ut et par bilder av sykkelen da jeg har handlet og montert nye speil og hendler for et par uker siden. Er fornøyd med utseendet, ser en del bedre ut nå uten de vingene/gamle speilene. De nye dekkene mine står hos Mr.Pitlane og jeg har avtale om å få lagt om kl 17 i ettermiddag. Så da har sykkel og spesielt felger, drev og kjede fått seg en grundig vask. :P

Bilde
Ny silhuett (før vask) :)
Bilde

Ser du bedre bak deg med de nye speilene? De som er standard er veldig fine til å sjekke om innsiden av albuen din er skitten, men ikke brukbart til stort annet.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Velta med Triumphen...

Legg inn av Fsva »

Royal skrev: Ser du bedre bak deg med de nye speilene? De som er standard er veldig fine til å sjekke om innsiden av albuen din er skitten, men ikke brukbart til stort annet.
Speilarealet er mindre, men siden de er montert lavere og lengre ut ser man alltid noe uten å måtte flytte på overkroppen. Speilene virker også mye klarere og vibrere mindre. Dessuten ser jo sykkelen mye bedre ut uten de "vingene" som satt på orginalt :P

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g]

Legg inn av Fsva »

Da har jeg fått meg nye dekk , Pirelli Angel GT :) Takk til Mr.Pitlane for bra service :prf :D
Det ble en rolig kjøretur hjem, så har ikke noen formening om dekkene enda, bortsett fra at de ser kule ut :roll

Bilde


Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Nye dekk :)

Legg inn av Fsva »

Omg omg omg omg BildeBildeBildeBildeNy bokstav på førerkortet

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Toven

Re: Fsva [b L o g g] Nye dekk :)

Legg inn av Toven »

Wohooooooooooooooo :D

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Fsva [b L o g g] Nye dekk :)

Legg inn av Royal »

Fsva skrev:Omg omg omg omg BildeBildeBildeBildeNy bokstav på førerkortet

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gratulerer!

Skal du avstrupe sykkelen, eller blir det ny?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Nye dekk :)

Legg inn av Fsva »

Royal skrev:

Gratulerer!

Skal du avstrupe sykkelen, eller blir det ny?


Beholder sykkelen, fjerner plomba. Selvfølgelig :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fsva [b L o g g] Nye dekk :)

Legg inn av AJ »

Fsva skrev:
Royal skrev:

Gratulerer!

Skal du avstrupe sykkelen, eller blir det ny?


Beholder sykkelen, fjerner plomba. Selvfølgelig :)
Gratulerer med 100% lappen :twothumbs: !

And now, unleash the beast :twisted :yeyeye !!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fsva [b L o g g]

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Da har jeg fått meg nye dekk , Pirelli Angel GT :) Takk til Mr.Pitlane for bra service :prf :D
Det ble en rolig kjøretur hjem, så har ikke noen formening om dekkene enda, bortsett fra at de ser kule ut :roll

Bilde
Haha, når skriften på dekket er like fin når du kommer hjem så har det ikke gått hardt for seg nei :lol

Svar