EL MC, Zero, noen som har erfaring med de?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
pkl
Innlegg: 24
Registrert: 20 okt 2013, 10:07
Motorsykkelen din: FZ6 s

EL MC, Zero, noen som har erfaring med de?

Legg inn av pkl »

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en MT 07, men det er umulig å finne en å prøvekjøre. I går testet jeg en Zero DS. Veldig solid og godt inntrykk av den, nok krefter også.

MEN er det noen her inne som har erfaring, hvordan er de å eie over tid? Takker for alle tips!

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 497
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: EL MC, Zero, noen som har erfaring med de?

Legg inn av MGR1 »

Jeg prøvekjørte en slik for ett år siden. Interessant opplevelse. Sykkelen gikk bra, men batteriet ble tappet raskt ved hard kjøring. Gikk fra 100% til 80% på ca. 15 km. Nå skal det sies at jeg kjørte den litt hardt da :-).

Detaljarbeidet på sykkelen kunne etter min mening ha vært bedre. Det manglet lakk på et par punkt på ramma bl.a.

Jeg så igjen den samme sykkelen nå i mai, på en utstilling som forhandleren var på. Det som sjokkerte meg litt var at flere steder på sykkelen var korroderte, bl. a. der hvor sidestøtta var skrudd fast til ramma og bremsekaliperne og skivene. Når jeg påpekte dette overfor forhandleren og spurte hva som hadde skjedd så såg han uforstående på meg (og på korrosjonen). Det hadde han ikke sett. Nå skal det sies at han er en bilforhandler og de har ofte ikke øye for detaljer på MC'er, er min erfaring. Litt usikker på hva korrosjonen skyldes, mulig den hadde stått ute.

Når det er sagt så snakket jeg med en på NTNU i Trondheim som hadde en eldre modell Zero, og han var veldig fornøyd med den. Han kjørte i all slags vær til/fra jobb, og det hadde ikke vært noe tull. Sykkelen såg rimelig grei ut også.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: EL MC, Zero, noen som har erfaring med de?

Legg inn av Bjerknez »

Har ikke kjørt en slik, men batterilevetiden er det som er det største aberet i dag. Det kommer så klart helt ann på hvordan man skal bruke den også. Liker du langturer så tror jeg ikke en Zero er veien å gå.

Men man sparer nok en del penger på service kostnader og den er jo så og si gratis i bruk med tanke på drivstoff. Kjører du kun t/r jobb eller til "onkel og tante" som bor i området så kan nok en Zero være et godt valg.

Når det kommer til kvalitet og driftsikkerhet så vet jeg ikke.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 659
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: EL MC, Zero, noen som har erfaring med de?

Legg inn av Nomade »

Kom over en slik Zero-kar i en mc gruppe på Facebook for en stund siden. Han har en kanal på YouTube https://www.youtube.com/channel/UCcB3ml ... 6g2QUYGXqQ

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: EL MC, Zero, noen som har erfaring med de?

Legg inn av HeHy »

Sett en del på YouTube på joegoe101 som hadde en slik. Han vil selge den nå med begrunnelsen at det er en pendlersykkel Pga batterilevetiden.
Når det gjelder mt-07, kan jeg rikelig anbefale basert på en kompis som har en, veldig gøy sykkel, godt drag og overraskende mye krefter og bunndrag.

Svar