Ny motorsykkel og lite tid foran pc skjermen.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Ny motorsykkel og lite tid foran pc skjermen.

Legg inn av Kristian1995 »

Hei på dere!
Mitt navn er Kristian å jeg 21 år.
Fikk nylig lappen på A2/mellomtung.
På denne loggen vil jeg prøve å legge inn bilder og turer jeg kommer til å kjøre.

Sitter nå på i bilen, på vei til drammen for å hente motorsykkelen min! En kawasaki z800e !
Gleder meg masse til å få satt meg på den og starte på første turen!
Skal kjøre direkte fra Drammen og videre ned til det fine sørland! Skal helt ned til Farsund så blir en tur på over 400 km! Håper alt vil gå bra og at jeg ikke får noen problemer nedover.
Bilde av sykkelen kommer senere når jeg får henta den.

Håper at det blir fint vær på første turen, men akkurat nå regner det litt.

Om noen av dere kjører mellom Farsund og Drammen i dag får dere hilse! :)

Kristian.
Sist redigert av Kristian1995 den 27 jul 2018, 18:31, redigert 5 ganger totalt.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Kristian's kawa logg.

Legg inn av Bjarne89 »

Gratulerer med lappen og en flott sykkel:) kjører selv en z800. Veldig fornøyd med den:) så bare å glede seg:):)

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Kristian's kawa logg.

Legg inn av Kristian1995 »

Da vart turen utsatt for noen dager siden kawaen ikke var helt ferdig! Får den iløpe av neste uke hørtes det ut som! Tenker å hente den på fredag tipper jeg da :)

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Kristian1995 »

I går fikk jeg endelig henta z800'en og er storfornøyd med kjøpet ! :D
Etter jeg hadde henta den. Satt jeg fra meg bilen og tok meg en fin førstgangs tur på litt over 400 km!
Mesteparten var motorvei, siden jeg kjørte fra Drammen til Farsund.
Fikk møtt på vinden når jeg kjørte rett inn på 110 sona på motorveien. Merka fort, at jeg ikke kommer til å orke å kjøre stort mer en 130!

Ellers en fin tur nedover med bare fint Vær og ikke noe regn. Fikk prøvd ut full lysene og syntes dem var veldig bra :D Vertfall i forhold til det jeg er vandt med fra bil så syntes jeg de funka strålende.
Hadde 2 stopp på veien, delvis for å fylle tanken, men merka ganske fort at det ikke var noe komfort i det sete akkurat ! :lol
Får bare håpe rompa tilvenne seg sete.

Får legge med et bilde av mcen også selv om med det ikke er verdens beste kvalitet siden det er tatt med mobil.
20160708_193834.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Geiroe »

Gratulerer med fin sykkel :prf Litt tresmak må man regne med i starten, er gjerne slik på starten av en sesong, men man får fort "kjøreræv". Tenk bare på de som sykler Trondheim-Oslo, da sitter du som en konge. Det blir gjerne litt slitsomt å kjøre over 110 uten kåpe ja, lettere å beholde førerkortet da. Ønsker deg en fin mc sesong, kjør fornuftig.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Kristian1995 »

Geiroe skrev:Gratulerer med fin sykkel :prf Litt tresmak må man regne med i starten, er gjerne slik på starten av en sesong, men man får fort "kjøreræv". Tenk bare på de som sykler Trondheim-Oslo, da sitter du som en konge. Det blir gjerne litt slitsomt å kjøre over 110 uten kåpe ja, lettere å beholde førerkortet da. Ønsker deg en fin mc sesong, kjør fornuftig.

Takker :)
Kan tenke meg at Trondheim-Oslo syklistene kjenner det dagen etterpå. Er ikke akkurat mykt det sete dem sitter på så klager ikke der.
Er jo en tilvenningsak.
Vet hvordan det er å være uten førerkortet å det er ikke veldig gøy, men har vel lært litt av det å :)
Ønsker deg også en fin mc sesong og nyt sommeren. :D

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Kristian1995 »

Hatt en fin kveldstur fra Farsund, videre til Lyngdal, Kvinesdal og videre inn til Åpta og deretter hjem i hus :)
Var fine veier ut til Kvinesdal, der jeg fikk prøvd sykkelen litt i svingene :D
Alt i alt en fin kveldstur på litt over 1 timer og i morgen tar jeg fatt på turen til drammen, redd det blir litt regn på turen, men håper det vil gå bra :)
Snapchat-2433222630366771490.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Hazard
Innlegg: 3
Registrert: 02 sep 2016, 12:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z800e

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Hazard »

Må bare spørre nå som du har hatt sykkelen litt, er du fornøyd? Har en Z800E i garasjen selv, ganske nyinnkjøpt men dessverre ikke oppkjøring før i slutten av måneden. Har du vendt deg til setet, eller er det like ukomfortbalet over tid? Vet at min lokale Kawasaki forhandler skal ha litt over 3000 for et "gel" sete som skal være mer komfortabelt på langtur, men ikke helt sikker på om det er verdt det? :eh
Fin sykkel forresten, fargekombinasjonen så finere ut på "Live" bilder enn fabrikkbildene :thumleft

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Zettexx »

Veldig positivt å få løpende oppdatering fra en entusiastisk "Førsteårssjåfør".

Fortsett å holde oss oppdatert.

Selv om du ikke får så mange kommentarene, så er det nok en del av seniorene som leser og kjenner igjen brusingen i blodet ..

A2 klassen med de nye HK grensene er nok redningen for mc miljøet. :prf

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Sesongstart

Legg inn av Kristian1995 »

Da har sesongen starta for meg .
Fredag: Turen gikk fra Sør-Fron til Farsund. Starta opp ved 9-tiden og var framme på hytta rundt 20-21-tiden.
Begynte å regne når jeg passerte Rudshøgda og selvsagt hadde det ikke kosta veien der, så sykkelen ble skitten...
Hadde da et lite frisørstop i Oslo.
Glemsk som jeg er, lar jeg nøkkelen stå i mcen når jeg går. Heldigvis var nøkkelen der, når jeg kom tilbake, 1 time senere.
Turen gikk videre sørover, med kø ut fra Oslo, og ved Larvik og selvfølgelig ved Brevik.
Nydelig vær, resten av turen og var framme på hytta i 9 tiden på kvelden.
Lørdagen gikk turen til Stavanger i konfirmasjon og tilbake. Friskt, men ellers fin tur fram og tilbake.
I dag gikk turen hjemover. Nydelig vær og fine veier. Selvsagt litt friskt, men skal ikke klage så tidlig på våren.
+ Sett endel mc folk ! Like koselig hele tiden.

20-22 timers sesongstart tur. Vondt i nakke og rompe, men det går over ettersom sesongen starter ordentlig! :)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av SverreOlsen »

Må kalles litt av en start :P Noen bilder på veien? :D

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Sesongstart

Legg inn av Kristian1995 »

Dårlig med bilder fra denne turen, ble mest bare transport etappe denne gangen her og fikk ikke kjørt noen veier utenom hoved veiene. Skal se om jeg får tatt noen bilder på ny tur senere i uka. Stor sannsynlighet for at det blir en tur til MC Messa til helga :D
Sist redigert av Kristian1995 den 30 apr 2018, 12:12, redigert 1 gang totalt.

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

sesongstart

Legg inn av Kristian1995 »

Bilde fra sørlande,bilde tatt før avreise.
Snapchat-1463658811.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Kristian1995 den 30 apr 2018, 12:12, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av Bjerknez »

Artig å lese om ferske mc førere som klinker til fra dag 1 med flotte turer. Jeg har selv vært der og de turene jeg husker best var de aller første turene alene. Har mange hyggelige turer etter dette også, men det er noe med de første turene som setter sitt preg.

Jeg kjørte transportetappe fra Eidsvoll til Fredrikstad i 2-4 varmegrader (på E6) og jeg har sjelden fryst mer enn jeg gjorde da. Når jeg kom til Moss så var jeg så frossen at jeg ikke klarte og unngå å sjelve. Da MÅTTE jeg rett og slett stoppe på en bensinstasjon. Jeg gikk inn på toalettet som var godt og varmt, slo på vamtvannet for å få litt varmt vann i trynet og ellers på overkroppen. Jeg kjøpte meg varm mat og drakk varm kaffe og satt der i ca. 20 minutter.

De siste milene hjem gikk greit, men du store så godt det var å slenge seg i dusjen når jeg kom hjem!

Ikke spesielt spennende tur, men jeg husker den godt :)

CaptChaos
Innlegg: 1
Registrert: 30 apr 2018, 07:18
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07
Sted: Sarpsborg

Re: Kristian's første år på Kawasakien.

Legg inn av CaptChaos »

Jeg er ny på forumet i dag. Som helt fersk MC-eier litt opp i årene, så har det vært artig å lese om andres erfaringer. Min motivasjon for å kjøpe MC er 2-delt:
1.) Frykelig morsomt
2.) Kunne ha kjøre opplæring med sønnen som også har kjøpt seg MC

Så det er godt å høre at det ikke bare er jeg som opplever "kjøreræv". Vi hadde forøvrig en flott tur opp til Elg fossen forbi Halden festning og inn mot Kornsjø i går. Mange fine svinger som man kan kose seg med.

Svar