Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Kristian1995 »

Ettersom hva dere skriver så blir valget mer og mer mot r sykkel, uansett om forsikring vil koste.
Kommer til å pendle 400-500 km en vei med den og mye av veien er motorvei så blir jo endel 110 nedover da og mye vind.
Er jo r sykkel jeg har hatt alltid lyst på så skal litt til å få meg mot streetfighterene, selv om dem ser ganske så greie ut, men kjører da ikke mye by jeg så hva skal jeg med det.
Hadde kanskje vært fint med streetfighter om jeg tar meg en kveldstur etter jobb nede på det svingete veiene i østfold, men tipper jeg kommer til å kose meg like mye på en r sykkel da å.
Takk for innspill og så får jeg se hva det blir :)
Men først får man tenke på oppkjøring i morgen og se hva som skjer da. Føler ikke alt sitter men, det som skjer, det skjer og håper jo på det best. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Bjerknez »

Det er jo til syvende og sist ditt valg. Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til med ny sykkel samt oppkjøringen :)

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Kristian1995 »

Takker.
Leter og ser etter sykkler på finn, men mange av det som ligger der har km.stand over 20 000, og jeg vil helst ha en med minst mulig.
Men får se hva som kommer iløpe av morgendagen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Bjerknez »

Er det noen spesiell R-sykkel du har sett deg ut da? Merke? Blir det 1000ccm.?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Bjerknez »


Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Kristian1995 »

Haha, blir bare mellomtung på meg, eller skulle jeg gjerne kjøpt meg tung :)
Blir nok Bmw S1000rr en gang når jeg får tung lappen, men skal kose meg med mellomtung nå i 2 år.
Har noen her peiling på hvordan Kawasaki z800 er? Er den sykkelen jeg har sett på om det blir nakensykkel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Bjerknez »

Ahh... sånn og forstå...

Har aldri kjørt denne, men tror nok dette er en veldig flott sykkel. Les i blader. Den er ofte testet samens med Ducati Monster, Triumph Street Triple R og Yamaha MT09 etc. Street Triple R er nok den som drar det lengste strådet hver gang, totalt sett. Fsva her inne har en Street Triple mellom tung. Du kan jo høre med han angående erfaringer.

Ellers så har du jo også Yamaha MT07. Vil du ha en mer cruiser lignende sykkel så har du Yamaha Bolt (XVS950) og Harley Davidson Iron 883.

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Kristian1995 »

Blir nok ikke cruise sykkel på meg dette året nei, cruising er ikke noe for meg enda :)
Får se litt videre og se om noe nytt kommer.
Gleder meg som en unge til å kunne begynne å kjøre.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av WikingTnT »

simpson skrev: Men en Streetfigheter er opprinnelig laget for streetracing og ikke roadracing
Men kjære deg - det er det vel ingen som har påstått heller :O ,her skytes det med hagle :eh vel -denne tråden er vel til de grader kuppet og beklager til trådstarter ,men blir litt engasjert når det kommer opp bastante meninger i hytt og gevær :roll
En viss konklusjon mht argumentasjon er vel at de fleste er fornøyd med sykkel-valget og det er vel det viktigste :thumleft

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Kristian1995 »

Går fint, koselig å få en liten diskusjon på ting :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Bjerknez »

Det med sykkelvalg må bare erfares. Den sykkelen man sikler på i dag blir kanskje forhatt om ett år eller to etter at andre sykler får deg på andre tanker etc. Personlig har jeg nok truffet ganske blink hver gang, selv om jeg har byttet beite fra Cruiser til Streetfighter.

Jeg har vert fornøyd med alle syklene jeg har hatt, men på hver sin måte. Fortsatt så kan jeg si at skal man føle at man er virkelig på tur med country på øret mens man ser solnedgangen når man kjører over Trollstigen så er det Cruiser som er tingen. Man sitter liksom i en naturlig "titte-posisjon".

Med en streetfighter så er man mer i "attack" mode og man fristes ofte til å kjøre burkaen av fotgjengerne, bare sånn på faenskap liksom. (litt overdrevet, men dog). Man får stor glede av den aktive kjøringen, men man er ikke like bedagelig anlagt som på en cruiser.

De som kjøper traktor (Adventure sykkel som BMW 1200GS etc.) får på en måte i pose og sekk, mer eller mindre. Oppreist sittestilling på en maskin som er langt mer moderne enn en cruiser samtidig som man har krefter nok samt lyd til å ha det gøy. Men så klart, disse er ikke akkurat vakre å se på (i mine øyne) og det blir liksom litt "gubbete". Men smaken er som baken, heldigvis :)

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av KevinmsR6 »

Hvordan gikk oppkjøringen?
Kjøp deg en gsxr 600 mellomtung:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Kristian1995 »

Oppkjøring er i morgen :) Hadde bare en generell dobbeltime å fikk øvd litt mere i kjøregården osv i dag:)

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av vim »

KevinmsR6 skrev:Hvordan gikk oppkjøringen?
Kjøp deg en gsxr 600 mellomtung:)
Ditto: Håper lappen gikk i boks!
Da jeg kjøpte min GSXR750 K9, var den registrert som mellomtung. Fryktelig mye sykkel for pengene og plenty kvikk.
GSXR er vel tett på en Swiss Army Knife, men kanskje ikke verdens mest sexy R sykkel :)

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Kristian1995 »

Fortsatt så har jeg skrevet at oppkjøringa mi er i morgen på onsdagen og klokkeslettet er 13:30, har ikke hatt noe oppkjøring i dag :P

Svar