Yamaha MT-09 en suksess?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av simpson »

Du må ikke snakke om sykler du har prøvd og som du opplever som negative Bjernez.
Da er det deg det er noe galt med og ikke sykkelen, selv om du forteller om DIN OPPLEVELSE :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22999
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, er klar over det simpson.

Men den gangen JEG skal bytte sykkel og trenger litt hjelp så håper jeg andre er like ærlige og ikke bare snakker i min favør. Det er dte verste jeg vet. Jeg vil ha andre mennesker "sannhet". Til syvende og sist så er det jo jeg som må prøvekjøre og danne meg et bilde av en evt. sykkel. Det er MEG sykkelen skal passe :)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av simpson »

Skulle jeg ha hatt ny sykkel, hadde jeg ikke spurt noen, men funnet ut selv.
Men det er ganske lett, japser er utelukket, samme med amerikanske.
Så da er ikke så mange igjen å velge mellom.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22999
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

Delvis enig. Man finner jo sykkelen selv til syvende og sist, men man kan få noen gode tips med på veien. Lurer jeg på en spesiell modell så kan man få gode tips av dem som har samme sykkel fra før etc.

Jeg er nok litt mer "åpen" enn deg når det kommer til valg av sykkel. Hvor sykkelen er produsert er ikke spesielt viktig for min del. Det som er viktigst for meg er at den ser bra ut og at totalpakka er god i forhold til egne premisser. Det er også viktig at forhandlernettet er godt utbygd slik at jeg kan få hjelp selv når jeg er på ferie etc.

Jeg har nok ikke så mye til overs for Honda og Suzuki, men det går mest på utseendet. Synes de fleste syklene derfra ser ganske kjipe ut. Men gode sykler er det helt sikkert.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av supersic »

simpson skrev:Du må ikke snakke om sykler du har prøvd og som du opplever som negative Bjernez.
Da er det deg det er noe galt med og ikke sykkelen, selv om du forteller om DIN OPPLEVELSE :lol
Nei det er klart at når du opplever vann som tørt og alle andre opplever det som vått er det jo alle andre det er noe galt med.
Hva var det du sa om å holde kjeft for å ikke fjerne enhver tvil

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av simpson »

Du viser jo til stadighet at du ikke skjønner hva det det betyr.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av supersic »

simpson skrev:Du viser jo til stadighet at du ikke skjønner hva det det betyr.
Kom med ett eksempel

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av supersic »

Fortell litt om ventiljusteringsintervallene på 1098 igjen

kim.milde
Innlegg: 15
Registrert: 20 mai 2015, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2015

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av kim.milde »

Fra spøk til revolver så; For meg virker det som at det er gjort noe med gass responsen på MT-09 og MT-09 Tracer. Det virker som at traceren er mye snillere første cm ved gasspådrag, mens mt-09 gir mer i begynnelsen, nesten som standard mode på traceren er B mode på mt-09. Mye turbulent av vindskjermen..

Har selv MT-09 og bakdemperen er uten tvil myk, selv når man strammer den. Merkes for min del, så og si bare i svinger når det er humper.

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Reodor Felgen »

Er vel bare å bytte fjær hvis den oppleves som myk.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6979
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Jompa »

Iflg salgstallene er mt09 absolutt en suksess

http://www.bike.no/nyheter/sa-mange-mot ... solgt-i-ar
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22999
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

Hvis suksess kan måles i antall solgte sykler så har dem klart det ja. Er vel ingen tvil om det. Man kan jo ikke være uenig i at sykkelen er en bestselger, men hvorfor den er en bestselger kan man jo diskutere.

Jeg tror den er en bestselger grunnet tre ting.

- Det er Yamaha (et solid merke)
- Den har mye motor i forhold til pris
- Rimelig forsikring

Så kan man jo også nevne ulempene, men i frykt for å repetere meg selv så lar jeg være. Det er uansett bare snakk om MINE meninger uansett.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6979
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Jompa »

Du har nevnt tre suksessfaktorer, og at fjæringa er litt for bløt har både du og flere andre nevnt.
Hva du ellers mener om sykkelen har jeg lest uten at det har festa seg innenfor skallet.
Og selvsagt kan det diskuteres hvorfor den er en bestselger, og hvorfor den ikke skulle vært det.
Hvis ikke ble hele tråden meningsløs, ikke sant?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22999
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

Okay, jeg får repetere meg selv, men dette er bare mine egne meninger.

MT09 er som jeg skrev i mine øyne en fint priset sykkel i forhold til hva man får av krefter. En sykkel som får førstegangskjøperen til å måpe litt med tanke på motorkraft etter at han/hun har kikket på prislappen. Dempere og andre detaljer havner derfor litt i bakevja tror jeg.

Et malplassert speedometer som ligner mer på en utdatert Casio klokke, slappe dempere og en ellers litt småtrist sykkel rent designmessig. Yamaha har prøvd med slike neonfargede felger etc. for å trekke kjøpere, noe dem overraskende nok har klart, men jeg er nok ikke en som blir imponert av slikt. Det skal mer til enn kvikk motor og neonfargede felger til å veie opp for det jeg mener er svakhetene.

Men det forandrer ikke det faktum at MT09 er en suksess hvis man kikker på salgsstatistikken. Så ja, MT09 har vert en suksess, men ikke for meg. Det er vel den konklusjonen jeg har. Andre kan være uenig med meg og mene at tingene jeg drar frem er feil eller ikke rettferdig, men det forandrer uansett ikke mitt standpunkt.

Da synes jeg den nye XSR9 er en langt mer gjennomført sykkel. Samme motoren pakket inn i et mer spennende design og den casio klokken av et speedometer er byttet ut med noe som er mer riktig i 2016. Fortsatt er jeg skeptisk til fargevalgene man får også her, men i mine øyne en sykkel jeg mener er bedre enn MT09. Ja, jeg har prøvekjørt den. :)

Svar