Oppkjørings ruter på Risløkka?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Oppkjørings ruter på Risløkka?

Legg inn av Bjarne89 »

Noen som har kjørt opp på Risløkka i Oslo de siste årene som kan fortelle litt om hvor de har kjørt osv?
Har oppkjøring i mai, så tenkte jeg skulle ta med noen runder med bil å kjøre litt i område for å bli litt bedre kjent der:)

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Oppkjørings ruter på Risløkka?

Legg inn av Bjarne89 »

Ingen som har hatt oppkjøring på Risløkka de siste årene?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Oppkjørings ruter på Risløkka?

Legg inn av cannon »

Ikke jeg. Men jeg kjenner noen. De har kjørt i ulike retninger, noen med bil og noen på MC. Ryen/Sentrum. Østre Akervei/Strømmen/Lillestrøm. Gjelleråsen/Nittedal. Økern/Ring3. E6/Vålerengtunellen/Mosseveien. Du må m.a.o. kjøre rundt i Oslo og omegn hvis du vil øve.

Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Re: Oppkjørings ruter på Risløkka?

Legg inn av Tiger »

Bjarne89 skrev:Noen som har kjørt opp på Risløkka i Oslo de siste årene som kan fortelle litt om hvor de har kjørt osv?
Har oppkjøring i mai, så tenkte jeg skulle ta med noen runder med bil å kjøre litt i område for å bli litt bedre kjent der:)
Kjørte opp i august i fjor. Kjørte ut på Ø.Akervei mot byen, tok av til Risløkka og videre til høyre og under Ø. Akervei slik at vi endte ut på Ø.akervei nordover. Fulgte denne helt til Grorud. Kjørte Grorudveien opp til Grorud og derfra ut på Tr.heimsveien mot byen. Tok av til Linderud, kjørte Erich Mogensonsvei forbi Bjerke VGS ned til Brobekkveien. Fulgte denne ned til Ø.Akervei igjen og inn til Trafikkstasjonen. Grei rute, sensor på egen sykkel bak. Kjørte opp på siden av meg en gang for å sjekke armstilling (strake - ikke strake armer) ellers holdt han seg bak.

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Oppkjørings ruter på Risløkka?

Legg inn av Royal »

Jeg kjørte til venstre ut fra Risløkka, ut igjennom boligfeltet. Så ut på Økernveien og ut på refstadveien. Derfra var det ut på trondheimsveien, majorstua og opp i sinsenkrysset. Ut mot gjøvik, bjerkebanen,refstadsveien og inn på østre aker vei og tilbake på risløkka.

Var en grei tur, mye felt man på kjøre riktig inn på og en del vikeplikt man må huske. Ellers ok!

Svar