Kjenner ikke den Yamahaen, men veit at på enkelte eldre sykler (Suzuki) kobles den 3. viklingen inn når lyset slås på, er utkoblet når man kjører uten lys.
ellers er dårlige bensinpumper en gjenganger hos litt eldre Yamaha'er.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eletriske problemer kan være temmelig frustrerende:( Etter mye feilsøking idag, konkludere jeg med at spenningsregulatoren er gåen...IGJEN! Har skiftet 4 stykker de siste to sesongene. Da blir spørsmålet hva dette skyldes, det kan da ikke være tilfeldig? Har som sagt ikke brukt de aller dyreste regulatorne, men de bør da holde mer enn noen måneder. En liten ting som slo meg; første gang jeg skifet var regulatoren nærmest "limt" fast med noe hvitt stoff til en aluminiumsplate som den er montert på. Antar denne alu-platen er en del av kjølingen til regulatoren. Da jeg skiftet vasket jeg denne så den ble blank og fin. Burde det være ett eller annet mellom platen og regulatoren, kobberpaste kanskje, får å hjelpe til på kjølingen? Hva annet kan gjøre at regulatoren ryker så ofte?
Kjøling er viktig, sjekk kontaktene på regulatoren, det går store strømmer gjennom den. Litt dårlig forbindelse og du får nedsmelting. Sørg for at kontktene er rene.