Nytt kjøreutstyr - hva velger man...

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Nytt kjøreutstyr - hva velger man...

Legg inn av LordShaft »

Jeg sitter å tråler nettet etter nytt kjøreutstyr.

Jeg har sett på de forskjellige size chartene, å det er ikke alltid til å bli helt klok på.

Jeg er som sagt riktig laget, men feil sammensatt.... Jeg er 198 høy, veier 110 kg (slank med litt muskler)
SÅ jeg er litt over gjennomsnittet når det kommer til å finne meg ny dress.

Har nå en skinndress i størrelse 58. Denne er litt knapp i total lengde, stram over brystet, løs rundt livet (men ikke for mye) og trang i armene.
Skal jeg kjøpe ny dress, vil jeg at den skal passe litt bedre, gjerne med mulighet til å ha litt klær under.
Er det andre med over gjennomsnitt høyde som kan komme med erfaringer?
Vil det bli merkbart bedre plass i en dress i str 60 eller vil den bare føles større rundt livet (magen) enn resten av kroppen.?

Vurderte å kjøre til tyskland i begynnelsen av sesongen, og kanskje prøve å finne meg bukse og jakke, vet at noen selger bukse og jakke i forskjellige størrelser som sett... i stede for standar settene.
Ja jeg skal ha todelt dress denne gangen.
Screen Shot 2014-02-01 at 23.30.24.png
Ser at GP Pro 2 dressen har muligheter for å stramme inn i livet. Dette kan jo være ålreit, men kan ikke se at atem dressen har samme mulighet.
Screen Shot 2014-02-01 at 23.34.32.png
Ser nå at de har dette på alle sine 2-delte dresser.... spenstig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38111
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt kjøreutstyr - hva velger man...

Legg inn av AJ »

Fortsetter på denne tråden i stedet for å starte en ny og endret tittelen fra "Nytt kjøreutstyr (2014)" til "hva velger man...".

Utvalget er stort for oss som tar sjansen på å handle på nett. Noe jeg har gjort med alt jeg har av kjøreutstyr. og som jeg stort sett har vært heldig med.
Kjører Held skinn store deler av sesongen og har gjort det de siste par sesongene. Har også en Held tekstildress, som etter hvert har sett sine beste dager.
Og siden det nærmere seg jul tenkte jeg det kunne passe med med førjulsgave tils eg selv :P :p .
Så da tok jeg sjansen på en dress fra Sharkspeed, som jeg har hatt blanda erfaringer med fra tidligere. Men akkurat denne falt jeg for, det må jeg bare innrømme :redface .
Fint design og gode spesifikasjoner, ser det ut til.
Så da skal det bli spennende å se når varene kommer :8-[ :

Bilde

Bilde

Hvorfor modellen med jakka ikke har tredd på seg tilhørende kjørebukse virker litt rart, men det gikk kanskje litt kjapt i svingene på foto skytinga... :dontknow .

Samlet pris: 3694 NOK.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 483
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Nytt kjøreutstyr - hva velger man...

Legg inn av Canutus »

Fortsetter tråden her..
Skal handle min første sykkel, og trenger fult utstyr. Har såvidt begynt å se i noen butikker, og blir da anbefalt Gore-Tex-laminert utstyr (dvs Gore-Tex i ytterstoffet). Kansje jeg har en formening om at det høres lurt ut, og dermed frister selgerne å spille på det.
I de to butikkene jeg har vært, har jeg havnet på en Scott og en Held (husker ikke modell). Scotten som var dyrest av disse hadde ikke lufting, mens Held kunne åpnes i front og lukkes med en mesh-klaff noe jeg likte.
Alternativt blir det skinn dress (delt) og med regndress.
Jeg tror nok stoffdress er lettere å regulere med klær under og enklere å bare hive på seg, mens skinn er noe sikrere.
Bruken jeg ser for meg nå er småkjøring, helgependling (4t) samt noen helgeturer.
Hjelm har jeg så langt kommet til Schuberth S2 Sport eller AGV K-3/5.
Støvler, hansker og skinne har jeg ikke sett så mye på, annet enn å tatt på en vest under jakken.

Noen som vil dele noen erfaringer? Gjerne andre alternativer.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38111
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt kjøreutstyr - hva velger man...

Legg inn av AJ »

Heisan Canutus og velkommen hit til MCsiden.no :vs

Har ingen erfaring med Scott og Schubert. Men kjenner rimelig godt til Held, tekstil med lufting og todelt skinndress i mer cruiserstil enn (kondom)racingstil.
Har hatt begge i flere år og de fungerer bra fortsatt.
Svakheten med begge er noen dårlige sømmer her og der. Men ikke verre enn at det er blitt fikset med nål og tråd og tekstillim...
Min erfaring tilsier at Held holder gjennomsnittlig god kvalitet til levelige priser.
Jeg har også Held Shaku støvler, som jeg også er fornøyd med. Holdt seg bra overraskende lenge.
Og til slutt; en Held carbon helhjelm, som er veldig behagelig å ha på, men som er for dårlig på lufting i tillegg til at visiret ikke heves høyr nok i åpen stilling slik at visirets nedkant kommer i veien for sikten.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar