Liten hendelse i dag som ga meg idéen til denne tråden, som jeg tror vi ikke har her inne fra før .
Ingen dramatikk, bare for å understreke det, men likevel verd å nevne.
Tenningsnøkkelen knakk nemlig ved styreutslag i gangfart på et sted hvor jeg skulle glane på noen MC'er.
Det viste seg at nøkkelknippet kom i klem og la såpass press på nøkkelen slik at den rett og slett knakk:
Går an å bruke den fortsatt, men det blir til at ny bestilles slik at jeg fortsatt har to.
Av dette har jeg lært (tror jeg...
![Rødmer :redface](./images/smilies/blush.gif)
) å ikke henge altmulig rart på nøkkelknippet heretter...
Hadde KTM kostet på seg nøkkelløs tenning så ville ikke dette skjedd...
Noen med lignende erfaring og som har peiling på hva ny nøkkel koster?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)