Ja i segmentet billig og bra mc på gokartbane er Duken ett meget godt valg. Jeg er enig i at duken er veldig tøff, men den er og blir en sylindret og det blir fort gammelt nytt.Tobben84 skrev:For å lage litt kontrovers her:
Velg heller en Ktm Duke 690, helst R. Den er etter min mening mye tøffere, bøsere og tiltaler meg på en helt annen måte. At den er vanskelig å selge er tull. Jeg ble nedringt i desember 2014 når jeg solgte min. Fikk det jeg ville ha og vel så det. Rett ut av boksen kan du konkurrere med sykler til tredobbel pris rundt en trang bane. Jeg kjørte min nærmest umodifiserte Duke "ikke R" mye på min lokale bane, og pisket mange der. Fjæringskvalitet(WP, fullt justerbar på r-utgaven)chassis og bremser(brembo) er milevis bedre enn mt-07, det kan ingen diskutere med. Mt-07 er en tøff sykkel med tøff lyd hvis du setter på annet eksosanlegg, men i mine øyne nok en japsesykkel
Og jeg er også sær når det kommer til plass og komfort. På Duken sitter jeg på 183 og 90 kg som en konge og har kjørt 60 mil per dag uten problemer. Nydelig sittekomfort.
(Ps, jeg har kjørt over 10000km på Duke, samt prøvekjørt mt-09 flere ganger, men aldri kjørt mt-07, bare sittet på og kjørt tur sammen med)
Rett ut av butikken må den modifiseres med O2 mod og helst dreves om for å være semivennlig til hverdagsbruk men uansett hva du gjør klarer du ikke kvitte deg med nykkingen da det ikke er mulig med en endunker.
Driver du med køkjøring blir duken så varm at folk flokker til ktmforums og lurer på om noe er galt med sykkelen deres
Skal du få kul lyd på denne får du ett sett nye problemer med stopping på tomgang osv pga catdelete luftfilter etc, har sagt det før og sier det igjen hadde ett av japsemerkene vært produsent av LC4motoren hadde de fått tyn så det holder, men siden det er KTM er det liksom litt av sjarmen og litt sånn man må regne med.
Sitte stillingen på Duken er fin, det er bare så synd at du blir verdens største vindfang og hastigheter rundt 120 er slitsomt selv på MT07 er det passe ille.
Har hatt Duke selv og liker de egentlig men jeg føler at Dukeeire er spesielt flinke til å glatte ut ting som ikke er så bra når de skal fortelle andre om sykkelen.