Et eksempel på Kina-metall

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av CB9 »

kjellv skrev:
CB9 skrev:jeg tror uansett de aller fleste eldre lever like godt med sertifiserte varer fra merkebutikken, som unge lever godt med kinavarer.
forskjellen er prisen og stilen og der tror jeg de unge slår gamlingene.
Kinabling = stil?
stil blir kanskje å ta i men jeg prater egentlig ikke om rosa muttere og mini-hendler. mener bare det er mye kule ting å få både her og der og kvaliteten er det ikke noe problem med. sier ikke alt er bra men mye funker utmerket.

dessverre har det nå blitt sånn at folk må på verksted for å bytte lyspære på bilen sin. vet ikke om det er sånn på mc men det kommer vel dit og.
Sist redigert av CB9 den 20 apr 2016, 07:40, redigert 1 gang totalt.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av CB9 »

Jompa skrev:
CB9 skrev:ja beklager. jeg blir kvalm når det blir for koselig
Akkurat ja, så det er derfor du kommer med kvalme oppgulp til stadighet.
nei jeg er bare lei kamelspisende rumpeslikkere som unnskylder seg for å bumpe tråder og i det hele tatt. er ikke vondt ment

stari-vujadin
Innlegg: 10
Registrert: 11 mar 2016, 22:17
Motorsykkelen din: DL650

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av stari-vujadin »

Tenk på de som kjører kinesiske MC eller scootere! :crazy:
MCer: MZ ETZ 250, Yamaha XT600, Suzuki DL650 Adventure

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av kjellv »

CB9 skrev: dessverre har det nå blitt sånn at folk må på verksted for å bytte lyspære på bilen sin. vet ikke om det er sånn på mc men det kommer vel dit og.
Ja dette er blitt virkeligheten for svært mange nye biler. Det er fort gjort å skaffe seg store ekstrakostnader ved å forsøke seg som mekaniker selv. Ikke alle bør gjøre det. Til og med lyspærebytte kan by på store problemer selv om man regner seg for ganske nevenyttig.
Vi er nok omtrent der for de mest avanserte motorsykler også. Selv i utgangspunktet enkle operasjoner kan by på store utfordringer, og risiko for å ødelegge andre ting er store.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av CB9 »

kjellv skrev:
CB9 skrev: dessverre har det nå blitt sånn at folk må på verksted for å bytte lyspære på bilen sin. vet ikke om det er sånn på mc men det kommer vel dit og.
Ja dette er blitt virkeligheten for svært mange nye biler. Det er fort gjort å skaffe seg store ekstrakostnader ved å forsøke seg som mekaniker selv. Ikke alle bør gjøre det. Til og med lyspærebytte kan by på store problemer selv om man regner seg for ganske nevenyttig.
Vi er nok omtrent der for de mest avanserte motorsykler også. Selv i utgangspunktet enkle operasjoner kan by på store utfordringer, og risiko for å ødelegge andre ting er store.

jeg tror de gjør det med viten og vilje for å loppe oss for maks mulig. frustrerende irriterende egentlig.

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av vim »

MGR1 skrev:Det ser ut som at den har knekt pga. vibrasjoner. Litt vanskelig å se detaljer utifra bildet, men jeg vil si at braketten ser underdimensjonert ut.
Ingen tvil om det. Den var slapp og vinglete fra dag 1 og åpenbart alt for tynt (og sprøtt) gods.
Lokket derimot, er blytungt :roll

Og til de som lar seg irritere over at ungdommen "troller" litt i trådene: Ta det som underholdning - det er bedre med litt støy, enn fora uten følgere :crazy:
Og CB9 kan kanskje heller glede seg til at Dreamworks lanserer filmen om de opprinnelig danske Lykketroll ("Trolls"): [video]https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 5492,d.bGg[/video]
Skurkene i filmen er forresten bergensere...
Her er kanskje noe annet å trolle om for noen: Er det tilfeldig, at Hollywood har fanget opp at bergensere markerer seg som litt "skarpe"??? :-k

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av gsx750_80 »

Bergensere, skarpe? Aldri hørt om det. Bråkete, detimor.. ;-)
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av gsx750_80 »

Derimot, ikke detimor. Har nok tatt for mye Møllers tran.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av kjellv »

CB9 skrev:
kjellv skrev:
CB9 skrev: dessverre har det nå blitt sånn at folk må på verksted for å bytte lyspære på bilen sin. vet ikke om det er sånn på mc men det kommer vel dit og.
Ja dette er blitt virkeligheten for svært mange nye biler. Det er fort gjort å skaffe seg store ekstrakostnader ved å forsøke seg som mekaniker selv. Ikke alle bør gjøre det. Til og med lyspærebytte kan by på store problemer selv om man regner seg for ganske nevenyttig.
Vi er nok omtrent der for de mest avanserte motorsykler også. Selv i utgangspunktet enkle operasjoner kan by på store utfordringer, og risiko for å ødelegge andre ting er store.

jeg tror de gjør det med viten og vilje for å loppe oss for maks mulig. frustrerende irriterende egentlig.
Det er nok mest et resultat av den enorme utviklingen som hele tiden skjer. Konkurransen mellom produsentene om de beste og mest avanserte løsningene, samt at vekten må ned. Alle tilgjengelige hulrom utnyttes, og det er ikke lenger allemannskunnskap og forstå hvordan alt henger sammen.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: RE: Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av CB9 »

kjellv skrev:
CB9 skrev:
kjellv skrev:
CB9 skrev: dessverre har det nå blitt sånn at folk må på verksted for å bytte lyspære på bilen sin. vet ikke om det er sånn på mc men det kommer vel dit og.
Ja dette er blitt virkeligheten for svært mange nye biler. Det er fort gjort å skaffe seg store ekstrakostnader ved å forsøke seg som mekaniker selv. Ikke alle bør gjøre det. Til og med lyspærebytte kan by på store problemer selv om man regner seg for ganske nevenyttig.
Vi er nok omtrent der for de mest avanserte motorsykler også. Selv i utgangspunktet enkle operasjoner kan by på store utfordringer, og risiko for å ødelegge andre ting er store.

jeg tror de gjør det med viten og vilje for å loppe oss for maks mulig. frustrerende irriterende egentlig.
Det er nok mest et resultat av den enorme utviklingen som hele tiden skjer. Konkurransen mellom produsentene om de beste og mest avanserte løsningene, samt at vekten må ned. Alle tilgjengelige hulrom utnyttes, og det er ikke lenger allemannskunnskap og forstå hvordan alt henger sammen.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

det er samme prinsippet dem kjører på iphones og denslags. går ikke an å bytte batteri og løsningen blir å kjøpe seg nytt.
det kalles planned obsolence eller noe i den dur.

"Other products, such as the iPhone, may contain rechargeable batteries that are not user-replaceable after they have worn down, so that consumers are required to pay for the manufacturer to replace the battery, or to buy a new product."

Svar