Hei
Jeg ser på ulike eldre sportssykler, sent syttitall og tidlig åttitall.
Noen som sitter inne med erfaringer de har lyst å dele?
Jeg har grei skruerfaring og planlegger pusle med det meste selv.
For øyeblikket har jeg sett spesielt på Kawasaki z1000 og gpz 750.
Kjøp av veteran sportssykkel
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 13 apr 2016, 22:07
- Motorsykkelen din: Ducati Monster 695
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Har ingen erfaring å snakke om når det gjelder dette, men benytter anledningen til å ønske deg velkommen hit til MCsiden.no .
Regner med at du vil få mer utfyllende og kloke svar fra andre her inn etterhvert...
Regner med at du vil få mer utfyllende og kloke svar fra andre her inn etterhvert...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjellrf
- Innlegg: 1611
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Jeg har gammal Z1000 (den første). Meget bra sykkel, selvfølgelig finns det fallgruber på en gammel sykkel, så alt må sjekkes. Deler for å holde den gående, er relativt kurant ennå. Med min har jeg kjørt raske runder på bane, hatt 220 på meteret på autobahn med oppakning, kjørt på ferietur med kona bakpå og kjørt i 140 på grusvei med bagasje, så det er en allsidig sykkel både når det gjelder fart og turbruk.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Hehe.. 140 km/t på grus, med en slik..Kjellrf skrev:Jeg har gammal Z1000 (den første). Meget bra sykkel, selvfølgelig finns det fallgruber på en gammel sykkel, så alt må sjekkes. Deler for å holde den gående, er relativt kurant ennå. Med min har jeg kjørt raske runder på bane, hatt 220 på meteret på autobahn med oppakning, kjørt på ferietur med kona bakpå og kjørt i 140 på grusvei med bagasje, så det er en allsidig sykkel både når det gjelder fart og turbruk.
- Kjellrf
- Innlegg: 1611
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Ja, blei litt væl gøy innover i skauen... (på vei til Hammertreffet 1995)gsx750_80 skrev:Hehe.. 140 km/t på grus, med en slik..Kjellrf skrev:Jeg har gammal Z1000 (den første). Meget bra sykkel, selvfølgelig finns det fallgruber på en gammel sykkel, så alt må sjekkes. Deler for å holde den gående, er relativt kurant ennå. Med min har jeg kjørt raske runder på bane, hatt 220 på meteret på autobahn med oppakning, kjørt på ferietur med kona bakpå og kjørt i 140 på grusvei med bagasje, så det er en allsidig sykkel både når det gjelder fart og turbruk.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Z 1000 og resten av Z-serien er mekanisk enkle og greie sykler uten særlig avanserte løsninger.
Svært få mekaniske feil, er min erfaring.
Grei tilgang på deler, både originale og uoriginale.
Også får du masse stil og image på kjøpet..........
Svært få mekaniske feil, er min erfaring.
Grei tilgang på deler, både originale og uoriginale.
Også får du masse stil og image på kjøpet..........
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- haakeik
- Innlegg: 731
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Må ikke glemme sykler fra Ducatiens hjemlandarcticespen skrev:Hei
Jeg ser på ulike eldre sportssykler, sent syttitall og tidlig åttitall.
Laverda 1000, Laverda Jota, Laverda SFC er sykler med mer testosteron enn japsesykler fra den tiden.
Mekanisk enkle, motoren er bombesikker og elektronikken er tysk og japansk (Bosch og Nippon Denso). Deler er ikke vanskelig å få tak i.
Og lyden av en Laverda er ubeskrivelig
(Nå er jeg litt forutinntatt, da jeg har en Laverda selv :) )
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Vel, Laverdaen slår jo Kawasaki på stil og image, såvidt
Hva slags Laverda har du ?
Hva slags Laverda har du ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Stor-Oteren
- Innlegg: 46
- Registrert: 11 apr 2016, 21:23
- Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
- Bosted: Nord Trøndelag
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
arcticespen skrev:Hei
Jeg ser på ulike eldre sportssykler, sent syttitall og tidlig åttitall.
Noen som sitter inne med erfaringer de har lyst å dele?
Jeg har grei skruerfaring og planlegger pusle med det meste selv.
For øyeblikket har jeg sett spesielt på Kawasaki z1000 og gpz 750.
Vi må ikke glemme at Honda har noen pene, potente sykler med masse fin lyd, ifra denne tidsepoken, de peneste etter min mening er fra første halvdel av 70-tallet.
Enkelt å få tak i originale (nos) deler til en fornuftig pris, kan spesielt annbefale: David Silver Spares i UK, har handlet med dem mange ganger, og er veldig godt fornøyd med service etc.
- haakeik
- Innlegg: 731
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Laverda 750 SF2Jompa skrev:Vel, Laverdaen slår jo Kawasaki på stil og image, såvidt
Hva slags Laverda har du ?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Den skulle vi gjerne sett noen bilder av !haakeik skrev:Laverda 750 SF2Jompa skrev:Vel, Laverdaen slår jo Kawasaki på stil og image, såvidt
Hva slags Laverda har du ?
Gjerne i denne tråden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Kjøp av veteran sportssykkel
Syttitalls-tidlig åttitalls sportssykler er noe som har fanget min oppmerksomet også. Spennende design og teknologi, samtidig som de er realtivt moderne og driftssikre (har jeg inntrykk av).
Holder fremdeles på med lappen, men leser det jeg kommer over av informasjon om BMW R90S/ R100S eller Moto Guzzi LeMans. Det dukker opp noen på Finn.no innimellom, men Laverda er det lite av. Flotte sykler, synd at Laverda har "gått i dvale". :-)
Holder fremdeles på med lappen, men leser det jeg kommer over av informasjon om BMW R90S/ R100S eller Moto Guzzi LeMans. Det dukker opp noen på Finn.no innimellom, men Laverda er det lite av. Flotte sykler, synd at Laverda har "gått i dvale". :-)