Bestille klær på nett

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Haukland74
Innlegg: 14
Registrert: 02 jan 2016, 07:53
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 600 2007

Bestille klær på nett

Legg inn av Haukland74 »

Noen som har erfaring med motardinn.com ? Kommer det skatt å toll på klærne der. Sikler på dainese å de hadde kurante priser.

ZZR-Erling

Re: Bestille klær på nett

Legg inn av ZZR-Erling »

Alle pakker fra utlandet med en verdi over 300, blir ilagt moms og fortollingsgebyr ved adkomst Norge.
Det regnes moms slik:1,25( Innkjøpspris + frakt)
Fortollingsgebyret husker jeg ikke riktig, men det er 2-300.

I noen tilfeller blir lokal moms fratrukket før sending!

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Bestille klær på nett

Legg inn av Baffin »

En grei "hjelper" er importkalkulator'n til posten.

Importkalkulator – sjekk hva du må betale
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Toven

Re: Bestille klær på nett

Legg inn av Toven »

Haukland74 skrev:Noen som har erfaring med motardinn.com ? Kommer det skatt å toll på klærne der. Sikler på dainese å de hadde kurante priser.
Sjekk heller med fc-moto.de eller louis. Som regel billigere enn motardinn.com selv om de reklamerer med billige priser :)

Hos fc-moto og louis betaler du ikke tysk moms (eller EU moms), men må betale norsk moms når du henter pakken i Norge.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Bestille klær på nett

Legg inn av E-strom »

"Fribeløpet" er vel 350,- inkludert frakt, så hvis summen du betaler gjort om til norske kroner blir under 350,- så går pakken rett gjennom - hvis ikke blir det tillagt 25% moms på hele beløpet samt ett gebyr.

Akkurat denne 350-kroners grensa gjør at jeg ofte deler opp bestillingen. Det kan være billigere (og mye enklere) å få to forsendelser rett hjem enn å måtte på Posten og betale ut en større pakke.

Disse gebyrene varierer en del, selv har jeg betalt fra rett under hundrelappen til over tre hundre. Mye avhenger av beløpets størrelse og hvor mye "arbeid" Post, FedEx, DHL osv har med å beregne hvor mye du skal betale i tillegg (tror også gebyret varierer med pakkens verdi - du får google litt). Min siste forsendelse kom i to store esker fra Italia. Jeg betalte €275 i nettbutikken, og fikk regning fra FedEx på 25% moms pluss en liten hundrelapp i gebyr.

De fleste utenlandske nettbutikker trekker fra lokal moms i handlekurven, så i praksis betaler du ikke særlig mye mer enn "katalogprisen" uansett...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bestille klær på nett

Legg inn av AJ »

http://www.motoin.de er også en mulighet og godt alternativ.
Rimelige priser, men med dagens kronekurs vil man ganske sikkert oppleve like gode priser i mange butikker her i landet. Tror jeg... :8-[
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toven

Re: Bestille klær på nett

Legg inn av Toven »

AJ skrev:http://www.motoin.de er også en mulighet og godt alternativ.
Rimelige priser, men med dagens kronekurs vil man ganske sikkert oppleve like gode priser i mange butikker her i landet. Tror jeg... :8-[
Godt poeng :)

Svar