Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Du kan sikkert få en boks med Ipone kjedesmørning av meg. Jeg fikk så det klarer seg, etter at jeg vant fotokonkurransen på MCforumet i fjor høst.
og min ringe erfaring sålangt er at den sitter meget godt sålenge den påføres et varm kjede.
Meget sjenerøst Onkel :twothumbs:
Men jeg tror jeg kjører en tur innom Graarud og kjøper meg litt Motul Road. Så jeg tror jeg skal spare deg bryet med å sende denne. Men ellers takk :thumleft :vs

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

I dag har Bjerknez virkelig gjort noe han overhodet ikke kan!!

Med tanke på at jeg har ti tommeltotter så bestemte jeg meg for å hoppe i det i dag. Jeg demonterte dekselet som inkaplser fremdrevet for å se om olje "lekasjen" kom derfra. Jeg skrudde først av dekselet og måtte koble av bryteren til støtten i samme slengen. FY FAEN så mye dritt det var der. Helt opplagt at oljen kom derfra. Det var minst 1cm. med tjukk kølsvart "kake" som jeg måtte bruke en trepinne for å pirke bort. Ganske tydelig at oljen måtte komme derfra! Jeg ser for meg når det blir varmt der så drypper det.

Jeg fikk det jaggu meg på igjen også! Jeg så det var litt locktite på skruene jeg tok ut og flaks som jeg hadde hadde jeg locktite gjengelås liggende. Jeg vasket skruene helt rene med parafin, lot dem tørke og påførte så litt locktite før jeg skrudde dekselet på igjen.

MEGET OPPEGÅENDE fra Bjerknez dette! Klapper meg selv på skulderen :twothumbs:

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Blaamand »

Bjerknez skrev:I dag var planen og kjøre en tur til Vinterbro for å besøke tor2502 og slå av en prat. Alltid hyggelig å besøke Tor og slå av en prat i solveggen mens konemor fikser kaffe :thumleft

Skulle treffe Xyvind på Tusenfryd som også skulel slå seg med på en kaffekopp hos Tor, men når jeg ankom Tusenfryd litt tidligere enn ventet så så jeg en "bølle" som drev og øvde seg på bakhjulskjøring på parkeringsplassen ved Tusenfryd, akkurat der jeg skulle vente på xyvind.

Han kom etter hvert bort til meg og slo av en prat og da spurte han etter noen minutter småprat: "Er du Bjerknez"? Ja, sa jeg overrasket, hvem er så du? Joda...det var selveste Blaamand :thumleft

Kalleklovn kom også en tur men bestemte seg for å kjøre hjemover igjen en annen vei.

Men så til det EGENTLIGE poenget:
I dag prøvekjørte jeg sykkelen til Blaamand som var en KTM 690SMC(?)
Jeg trodde ikke jeg skulle bli så positivt overrasket som jeg ble, men denne sykkelen var bare så fantastisk lettkjørt. Var nesten som å kjøre moped! (altså ikke motormessig) En artig sykkel med heftig lyd som overrasket stort i forhold til forventningene jeg hadde. Artig bøllesykkel dette :twothumbs: Jeg merket jo fort at denne var mer egnet samt nok hadde føltes tryggere på grusveier etc. Jeg likte også den noe høye setehøyden. Alt i alt en spennende sykkel :twothumbs:

En annen ting som skremte litt vannet av meg i dag var at Blaamand fant oljeflekker under sykkelen min. Vi kikket litt ekstra og fant ut at denne oljen nok kom fra kjedet. Jeg renset og smurte kjedet med rikelige mengder med WD40 for to dager siden samt smurte det med en Biltema kjedeolje som jeg hadde for hånden (har gått tom for Motul Road) Etter 45 minutter på E6 så var det nok en del oljeklin som hadde samlet seg rundt der framdrevet er og når det ble varmt nok så dryppet det nok derfra. Vertfall det jeg tror.

Kjørte også E6 hjemover og når jeg parkerte i garasjen hjemme så kom det bare en bitteliten dråpe. Jeg sjekket igjen etter 10 minutter og intet mer enn denne lile dråpen var kommet så jeg antar at det kommer fra kjedet/fremdrevet etc. Sikkert pakket seg mye dritt der. Er vel det eneste stedet jeg ikke har vasket da jeg ikke kommer til skikkelig.

Ja, var meget trivelig å møtes på søndag :thumleft

Og jeg må jo innrømme at jeg merket hvor lite utstyr og hvor mye støy/vibrasjoner det er i min sykkel da jeg prøvde din!
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av freddy123 »

Føøø faen bjerknez nå står ikke væra tel påske :)

Så jaggu nok en gang har du glemt bort bildene dine her :)

Var du så konsentrert og full i fett at du glemte det da ?

Når jeg kommer meg hjem så skal fz8 få seg en rens, da skal grenrøra polerer opp med autosol og kjede skal renses og smøres opp så er den klar til tur den også om 2 mnd når jeg får lappen .....

Skyt meg i leggen det er hardt å vente.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

"Konsentrert og full i fett"... ?? :lol :lol

Nei nå synes jeg det snart får være andre sin tur og få tatt noen bilder. Ta frem mopeden din og kom deg ut på tur og få tatt noen bilder selv. SÅ dårlige forhold er det ikke i Oslo akkurat nå. Var på Vinterbro i går og der var det aledels nydelige veier. :knegg

Nå har jeg servert dere bilder helt fra 9.februar i år, så nå fpr det være andres tur og bidra litt til felleskapet :P

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:I dag har Bjerknez virkelig gjort noe han overhodet ikke kan!!

Med tanke på at jeg har ti tommeltotter så bestemte jeg meg for å hoppe i det i dag. Jeg demonterte dekselet som inkaplser fremdrevet for å se om olje "lekasjen" kom derfra. Jeg skrudde først av dekselet og måtte koble av bryteren til støtten i samme slengen. FY FAEN så mye dritt det var der. Helt opplagt at oljen kom derfra. Det var minst 1cm. med tjukk kølsvart "kake" som jeg måtte bruke en trepinne for å pirke bort. Ganske tydelig at oljen måtte komme derfra! Jeg ser for meg når det blir varmt der så drypper det.

Jeg fikk det jaggu meg på igjen også! Jeg så det var litt locktite på skruene jeg tok ut og flaks som jeg hadde hadde jeg locktite gjengelås liggende. Jeg vasket skruene helt rene med parafin, lot dem tørke og påførte så litt locktite før jeg skrudde dekselet på igjen.

MEGET OPPEGÅENDE fra Bjerknez dette! Klapper meg selv på skulderen :twothumbs:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XVGMvA-m5Fw[/video]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Ja ett sted må man jo starte :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av xyvind »

Tommel opp her i hvert fall.. :thumleft
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Tommel opp her i hvert fall.. :thumleft
Bilde
Dæven, du tok bilde du ja, stemmer det :thumleft

Kunne du sendt meg orginalbildet er du snill?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
xyvind skrev:Tommel opp her i hvert fall.. :thumleft
Bilde
Dæven, du tok bilde du ja, stemmer det :thumleft

Kunne du sendt meg orginalbildet er du snill?
Jeg filmet faktisk. Dette er bare tatt ut fra filmen. Jeg har to filer jeg kan sende deg, hvis de ikke er for store. Er uredigert rett fra kameraet. Hadde ikke du en løsning for å sende litt store filer? Kan ta det på PM.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

PM er sendt :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:PM er sendt :)
Ditto.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av xyvind »

Jeg filmet forresten min test-runde på motarden til Blaamand også - trodde jeg. Har nok trykket på feil knapp eller noe, for det klippet ble det ikke noe av ](*,)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Jeg filmet forresten min test-runde på motarden til Blaamand også - trodde jeg. Har nok trykket på feil knapp eller noe, for det klippet ble det ikke noe av ](*,)
Æssæ... det ekke så farlig, bare videoen av meg kom med :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
xyvind skrev:Jeg filmet forresten min test-runde på motarden til Blaamand også - trodde jeg. Har nok trykket på feil knapp eller noe, for det klippet ble det ikke noe av ](*,)
Æssæ... det ekke så farlig, bare videoen av meg kom med :lol
Woops, der var klippene med deg på borte vekke også, gitt :scratch

Svar