Shoei Transition visir

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
ZZR-Erling

Shoei Transition visir

Legg inn av ZZR-Erling »


Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37907
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av AJ »

Bra saker, ser det ut som.
Rart det ikke er kommet før, egentlig... :-k
Skyldes sikkert at teknologien har vært for kostbar, regner jeg med...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av jongsanim »

Men... 2 minutter på å endre totalt? Sikkert fint når man kjører i overgang dag/natt, men for tunneler er det vel heller bortkastet?

Sent fra min SHIELD Tablet via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av ZZR-Erling »

I tuneller er det bare å lukke opp...og eventuelt vente 2min. Er ikke noe problem det da.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av ejs »

Hadde FogCity photocromatic innervisir for mange år siden. Kostet mye. Fungerte veldig bra i 2 sesonger.
Deretter ble det ikke like mørkt lenger.
Da skiftet jeg til Caberg hjelm med innvendig solvisir. :biker:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av Bjerknez »

Ser heller ikke helt det store poenget her egentlig. Lag et visir som kan reagere spontant på lysskifte (feks. tuneller etc.) så er jeg interresert.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av JohnnyTh »

Tipper 2 minutter er fra helt klart til helt mørkt. Jeg har kjørt mye med briller som skifter farge og det er utrolig behagelig. Tok langt mindre enn 2 minutter før de startet å skifte farge. Burde vel ikke være så ulik teknologi i dette visiret
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av LoneRider »

Jeg kjørte med dette i fjor, og selv om det fungerer fint under normale lysforhold her på Østlandet, var jeg ikke helt fornøyd. Tre situasjoner hvor visiret ga for dårlig sikt:

Tunneler: Det tar lang tid (>2 min) før visiret blir lyst nok til å brukes i tunneler med dårlig eller manglende lys. Ja, man kan løfte på visiret, men i lange tunneler er det ikke særlig behagelig å kjøre i flere minutter med iskald vind rett i øynene.

Sen ettermiddag med store kontraster, er visiret for mørkt i skyggepartier.

Litt for mørkt også i gråvær uten sol.

Det må nevnes at jeg er i en alder hvor verden er blitt en del mørkere, så det kan hende det oppleves annerledes for yngre og mer lysfølsomme øyne.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av Bjerknez »

Var akkurat det jeg tenkte ja. Når man kjører inn i tuneller så er det jo viktig at de nendrer seg rimelig kjapt. Man kan så klart lukke opp visiret, men da er jo vitsen borte. Hvordan fungerte den mot møtende trafikk foresten? Altså med tanke på lyset fra billys i mørket etc.?

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av gorbys »

Trur eg beheld det eg har, fortsatt raskere med klart visir og integrert solvisir. Og når en bur her så er det faktisk ganske viktig når det er VM i tunnelkjøring.


Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av Bjerknez »

Er nok enig med deg der gorbys. Selv kjører jeg stort sett kun Iridium visir på sommeren. Går greit i de fleste tuneller, vertfall her sør hvor det faktisk er lys i tunellene. Personlig har jeg ikke sansen for den innebygde solvisiret i min Schuberth C3 Pro. Blir som å ta på seg noen billige solbriller fra en kurv på svinesund.

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av LoneRider »

Bjerknez skrev:Hvordan fungerte den mot møtende trafikk foresten? Altså med tanke på lyset fra billys i mørket etc.?
Visiret reagerer ikke på lys fra biler, kun UV-stråler.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Shoei Transition visir

Legg inn av ejs »

AGV har vel LCD film på de dyreste visirene...
Skifter fra klart til mørkt på sekundet, med bryter.
Går på strøm (ulempe, 12 timer brukstid i mørk. så må det lades)noen hundre timer i hvilemodus.
If it ain't broke, I'll break it.

Svar