Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Forum for fulleffekt tung-MC
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Bjerknez »

Stian skrev:Var innom Monsterbike i Drammen en tur på Lørdag i samme slengen jeg var der borte og kjøpte meg en Kajakk.

Hadde en liten tur på Suzukien da vi hadde det litt travelt.

Synes den virket meget kjekk, nå skal det sies at jeg ikke har allverdens erfaring med mc, men føltes meget greit, satt godt og følte det virket solid.

MEN, gassen! Hva i alledager har Suzuki gjort her? Synes den var veldig av&på, nå har jeg kjørt med ride by wire for det meste, men synes Suzukien var veldig brå.

Ang, S1000R synes jeg blir for dyr, også er jeg litt skeptisk til når alle disse fancy tingene begynner å gå istykker, for min erfaring fra MC-verksted så er det ingen av dem som har det travelt med å skaffe nye deler.

Så kom med tips om dere har noe?
krav: Mulighet for å 2 personer på, ABS & Antispinn.
Sykkelen vil i mesteparten av tiden brukes til og fra jobb alle mnd uten om når di salter.

Fyr løs, setter pris på alle tips :-) (Men prøv å tenk på at jeg er 27, så la det se litt "ut")
BMW'en koster ca. 30.000,- mer enn denne Suzuki'en ja, men selv om den koster 30.000,- mer så mener jeg du får mer sykkel for pengene. Du får Quickshifter, cruise control, adaptive dempere med elektronisk justering med knapp på styret, alarm, fire motor moduser, varmeholker samt at jeg tipper motoren er hakket mer spennende ut fra uttalelser jeg har sett samt artikler jeg har lest. BMW'en har jo også hentet ut fler hester og moment av sin motor.

På toppen av dette, så får du 3 års gratis veihjelp med i prisen hvis sykkelen skulle bryte sammen hvor du får dekket hotell/transport etc.

Både jeg, Tommas og Zadnez i forumet eier en S1000R og så vidt jeg vet så har ingen av oss hatt noen problemer med syklene. Vertfall ikke jeg.

Konklusjonen min er et ja, BMW'en er dyrere, men den er faktisk verdt det... i mine øyne :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av mortenolb »

Jeg merka ikke noe til det du sier om gassen, synes den var helt fin sånn. Også mer enn nok krefter, de bare kommer uvanlig høyt i registeret.. Dét, samt at den har for lite baksete til å egne seg til noe særlig bagasje, gjør at den ikke er høyt på lista over aktuelle kandidater hos meg.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg merka ikke noe til det du sier om gassen, synes den var helt fin sånn. Også mer enn nok krefter, de bare kommer uvanlig høyt i registeret.. Dét, samt at den har for lite baksete til å egne seg til noe særlig bagasje, gjør at den ikke er høyt på lista over aktuelle kandidater hos meg.
Men siden du har kjørt både min OG denne Suzukien mortenolb:
Hvordan føltes forskjellen i draget på lavere turtall på min kontra denne, eller motor generelt?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Jeg merka ikke noe til det du sier om gassen, synes den var helt fin sånn. Også mer enn nok krefter, de bare kommer uvanlig høyt i registeret.. Dét, samt at den har for lite baksete til å egne seg til noe særlig bagasje, gjør at den ikke er høyt på lista over aktuelle kandidater hos meg.
Men siden du har kjørt både min OG denne Suzukien mortenolb:
Hvordan føltes forskjellen i draget på lavere turtall på min kontra denne, eller motor generelt?

Sier seg nok selv at siden Suzuki må opp i turtall har BMW mer bunndrag :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Jeg merka ikke noe til det du sier om gassen, synes den var helt fin sånn. Også mer enn nok krefter, de bare kommer uvanlig høyt i registeret.. Dét, samt at den har for lite baksete til å egne seg til noe særlig bagasje, gjør at den ikke er høyt på lista over aktuelle kandidater hos meg.
Men siden du har kjørt både min OG denne Suzukien mortenolb:
Hvordan føltes forskjellen i draget på lavere turtall på min kontra denne, eller motor generelt?

Sier seg nok selv at siden Suzuki må opp i turtall har BMW mer bunndrag :redface
Mulig det, men JEG har jo ikke fått erfart dette da jeg ikke har kjørt Suzuki'en. At man må opp i turtall for å få mer drag kommer jo helt ann på hvilken sykkel man har som refferansepunkt for sammenligningen.

Er jo tross alt ikke sååå forskjellige på papiret S1000R og denne Suzuki'en. Som tidligere nevnt så har motorkarakteristikk vel så mye å si som antall hester og moment :redface

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Zadnez »

Tommas er den eneste (kanskje i hele verden) :knegg som har byttet ut en BMW S1000R etter 7500 km uten at det har vært økonomiske grunner til det (eller det er vel økonomiske grunner: han har for mye penger:))

Ingen tvil om at BMW er "mest for penga". Ingen hadde engang vurdert en SuperDuke om det var det som var hovedargumentet (gudskjlov er det ikke alltid fornuften som bestemmer). Men i dittt tilfelle bør fornuften avgjøre ift. japaneren.

I Tommas tilfelle hadde jeg også valgt etter hjertet om ikke kona hadde ment jeg har byttet ofte nok i de siste åra: :-)å
Sist redigert av Zadnez den 27 aug 2015, 08:07, redigert 1 gang totalt.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Tobben84 »

Stian skrev:Ser på utstyrslisten så klart S1000r vinner, men så koster den endel mer også, men klart når jeg først skal bruke så mye, så spiller 10-15000kr ikke så mye rolle igrunn, får det vel i bruktverdi?

Men igjen, når det begynner å nærme seg 200.000.- så er veien liten opp til S1000XR :P :p

Ducati er uaktuelt grunnet at vi ikke har forhandler i Stavanger, har som sagt KTM nå, og begynner å bli rimelig lei av å reise til kr.sand hver gang det er noe.
Har jo Sigma i Haugesund som et Ducati-forhandler, 1 drøy time en finværsdag. Hadde kjørt til Bodø jeg altså for å slippe å forholde meg til "den andre sjappa" her i byen, møkk lei.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:Tommas er den eneste (kanskje i hele verden) :knegg som har byttet ut en BMW S1000R etter 7500 km uten at det har vært økonomiske grunner til det (eller det er vel økonomiske grunner: jan har for mye penger:))

Ingen tvil om at BMW er "mest for penga". Ingen hadde engang vurdert en SuperDuke om det var det som var hovedargumentet (gudskjlov er det ikke alltid fornuften som bestemmer). Men i dittt tilfelle bør fornuften avgjøre ift. japaneren.

I Tommas tilfelle hadde jeg også valgt etter hjertet om ikke kona hadde ment jeg har byttet ofte nok i de siste åra: :-)å
Nja... det var en frisk påstand, men mulig du har rett :knegg

SuperDuke er så absolutt en sykkel jeg kunne byttet til i skrivende stund. Mer gamp, råere lyd, mer hooligan utseende etc. Skulle jeg byttet i DAG, så hadde det nok blitt SuperDuke. Men jeg beholder nok BMW'en en god stund til :knegg

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev: Mulig det, men JEG har jo ikke fått erfart dette da jeg ikke har kjørt Suzuki'en. At man må opp i turtall for å få mer drag kommer jo helt ann på hvilken sykkel man har som refferansepunkt for sammenligningen.

Er jo tross alt ikke sååå forskjellige på papiret S1000R og denne Suzuki'en. Som tidligere nevnt så har motorkarakteristikk vel så mye å si som antall hester og moment :redface
Referansepunktet mitt var rekkefirere generelt. Måtte høyere opp enn jeg har følt jeg har vært med noen andre rekkefirere før kicket kommer. Tror jeg hadde godt over 100 før forhjulet letta i andregir, men turtallet kikka jeg ikke så mye på, tok det bare på følelsen. Dog føltes det som det var en del kick lenger ned, bare at forhjulet ikke kom opp. Når du passerte det punktet så dro den noe inni helvete, men da har du jo allerede langt høyere fart enn hva som er greit på norske veier..

Stian
Innlegg: 36
Registrert: 10 nov 2014, 15:09
Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
Sted: Stavanger

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer? SYKKEL KJØPT

Legg inn av Stian »

Nesten et år gikk det før det sto en Suzuki GSXS1000 i garasjen.

Etter mye PM med Bjerknez og gått altfor mange runder falt valget på Suzukien.
Kom tilslutt i land med den deal både jeg og selger var happy med, og kontrakten ble skrevet.
Så ser frem mot en spennende sommer.

Ja s1000r er sikkert bedre på mange punkter, men om jeg finner ut at Suzukien ikke svarer til forventingene så er det jo bare å selge den igjen.
Hadde våre morsom med quickshift, men føler igrunn det går plenty fort nok uten også ;)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Olav K »

Grattis med sykkel, :twothumbs:
en venn og kollega av meg kjøpte seg en tilsvarende sykkel i fjor høst, men har selvsagt ikke fått kjørt så masse med den.
Men ang quickshifter.. det er fullt mulig å ettermontere en selv, det er flere merker der ute, men selv kjøpte jeg en Cordona QS til Speed Triplen min.
Lykke til med sesongen :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37906
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer? SYKKEL KJØPT

Legg inn av AJ »

Stian skrev:Nesten et år gikk det før det sto en Suzuki GSXS1000 i garasjen.
Gratulerer :hallo :bb_p: !

Aldri feil å bruke god tid på å velge sykkel som passert for nettopp deg :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... bedre lykke neste gang :lol

Neida.. gratulerer med ny sykkel :vs

Stian
Innlegg: 36
Registrert: 10 nov 2014, 15:09
Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
Sted: Stavanger

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Stian »

Hehe Bjerknez, noen må kjøpe Suzuki'ene også vet du ;)
Tror nok jeg vil få masse glede av den, samt at jeg sitter bedre på Suzukien kontra BMWen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Bjerknez »

Ja, BMW'en kan virke litt "hard" og "sportslig" sånn i første øyekast når man setter seg på den, men man blir vant til det. Selv jeg med to prolapser og noen kilo overvekt.

Uansett, det er jo slett ingen dårlig sykkel du har kjøpt deg. Håper vi treffes en gang til sommeren så vi kan sparke litt dekk :)

Svar