Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Da er det snart på tide og bestille fersk gummi til sesongstart, men har fått et lite problem. Det er Pirelli Angel GT jeg er ute etter da jeg har vert ekstremt fornøyd med disse, men ser at det finnes flere versjoner.

På motorsykkeldekk.com så finnes både Angel GT, Angel GT A og Angel GT D. Hva er forskjellen på disse og hvem bør jeg velge?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Du skal ha de vanlige GT, ikke A eller D versonen som er laget for større og tyngre sykler.

Pirelli har en dekkvelger og den sier at du skal ha: http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motor ... el_gt.html
BMW S1000R 2015
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL - 2.5 BAR FRONT
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL - 2.9 BAR
Velger man feks. Ducati Multististrada ser du at de anbefaler D-versonen.

Hentet fra http://www.canyonchasers.net/reviews/ti ... ngelgt.php
"Typically GT means the tire was designed for heavier bikes, but with the Pirelli the GT is the "base" model. It also comes in an A-Spec for heavier bikes like FJRs and ST’s or riders who ride with a passenger most of the time. There is also a D-spec designed specifically for the Ducati Multistrada GT, although nobody seems to be able to tell us exactly what is different between a traditional GT and D-spec."

edit: Selv så aner jeg ikke akkurat hva som er forskjellen, bortsett fra at A og D sannsynligvis er tyngre og stivere for å takle mer vekt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ahh... takk :thumleft

Da blir det bestilling ganske snart. Jeg klarer nok glatt 3-4.000km. til på bakdekket, men fremdekket har ikke langt igjen til slitemerket. Synes det er greit å bytte begge dekkene samtidig uansett, så slipper jeg flere turer til Eidsvoll enn nødvendig :sk?

Så får jeg bare håpe at Mr.Pitlane er fit for fight når sesongen står for lur :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... På denne dagen i fjor, så kjørte jeg og Cutless sykkel... Ser ut til at vi må vente noen uker til...

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Det er vel ganske mildt i Fredrikstad for tiden, er det mangel på tørr asfalt som stopper deg?
Februar er generelt mye tørrere enn januar, så om et par uker er det forhåpentligvis mulig å kjøre noen turer..

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Skal være meget bart før jeg gidder å dra ut droget :P Men i år hadde det vært morsomt å vært tidlig nok ute til høye brøytekanter over gaustatoppen og ymse :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Det er vel ganske mildt i Fredrikstad for tiden, er det mangel på tørr asfalt som stopper deg?
Februar er generelt mye tørrere enn januar, så om et par uker er det forhåpentligvis mulig å kjøre noen turer..
Joda, men føler vel ikke at været er stabilt nok til at jeg vurderer å dra den frem enda. I fjor på denne tiden var dte mer kjørbare fohold.

Er jo meldt kuldegrader igjen snart nå også. I fjor så tror jeg ikke det var kuldegrader i det hele tatt etter 28.februar...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

I disse PMS stunder så sitter jeg å tester ut Evernote, noe jeg har gjort flere ganger før, dog noe halvhjertet. Nå har jeg derimot lest meg opp litt samt testet ut tjenesten skikkelig over tid og jeg har bare en ting å si. Fy f*** for et fantastisk opplegg!

Jeg er foreløpig fersk i gamet men føler jeg kunne skrevet en bok om dette.

De fleste va dere har sikkert hørt om Evernote. Dem er vel ganske alene der ute med tanke på mulighetene man har. Evernote er kort fortalt et helt superenkelt og genialt system for nedskribling av notater etc. Med Evernote Web clipper installert så kan man med to tasteklikk lagre skjermdumper av forskjellig grad rett inn i Evernote for så og etterbehandle notatet i etterkant ved å legge til mer info, flere bilder etc. før man flytter det til egnet mappe og gir de rette tagger etc.

Perfekt for oss som driver litt research på nettet, leter etter mc deler, roter rundt på finn, tar screenshot i forum etc. Perfekt til handlelister/huskelister, oppbevaring av kvitteringer, ja regelrett det meste. Evernote fungerer sømløst på alle enheter som Android, PC, iOS etc. og koster i utgangspunktet ingenting.

Et scenario:
Man skal ut på mc tur. Man gjør research ved å sjekke hyttepriser på forskjellige steder. Med to klikk så lagrer man ecreenshot/link etc. til hytten man ser på i Evernote og man kan klikke seg videre til neste hytte for å sjekke pris etc. Slik kan man fortsette til man blir grønn i trynet og etterpå kan man gå inn i Evernote og arbeide videre med det man har funnet ved å legge til flere notater eller evt. slette de som ikke faller i smak.

Alt av booking detaljer og kvitteringer sender man rett inn i Evernote og har tilgang til dette over alt hvor det finnes nett tilgang. Man kan så klart også dele ønskede notater med andre på en enkel måte og man kan også dele "mapper" slik at flere kan arbeide samt feks. planlegge turen live. Nevnte jeg at det også finnes en innebygget chat funksjon etc.?

Det tok litt tid før jeg fikk øynene opp for Evernote, men etter ett par dager så er jeg overbevist. Ingen over, ingen ved siden :)

Å nei... jeg får ikke betalt for å skrive dette :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Toven skrev:Skal være meget bart før jeg gidder å dra ut droget :P Men i år hadde det vært morsomt å vært tidlig nok ute til høye brøytekanter over gaustatoppen og ymse :)
Mener den veien åpnet i mai i fjor, så ikke noe stress ;-)

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Jada, 15 mai i fjor. Det var noen få dager etter at veien åpnet over Gaustadtoppen ;-)

Bilde

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Tommas skrev:Jada, 15 mai i fjor. Det var noen få dager etter at veien åpnet over Gaustadtoppen ;-)
Se der ja :thumleft Satse på en fin 17 mai tur jeg da. Tilbringer kun et par timer med familie før jeg vil ut å kjøre den dagen uansett (om været holder) :P

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

halla bjerknez :vs

du som har hatt både sota og iridiumvisir, hvilket anbefaler du da videre ? lurer på å kjøpe enten sota eller iridium til min skybert c3pro :thumleft men syntes det iridium visiret ser fetest ut, hvordan er det å kjøre med blir det for mørkt ?

:scratch

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Bjerknez har hatt leggetid før barnetv hele sesongen, pga frykt for mørke... Så tror du burde kjøpe vanlig visir ;-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Lurer på om han ikke også slet litt med sikten inn i mørke tunneler... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Bruk pengene på noe annet!
Jeg har C3 pro, og har også et irridiumvisir. Ganske kult å se på, men jeg vil ikke anbefale det annet enn til varme soldager og kjørestrekninger fritt for tuneller og hjemme igjen før det blir tussmørkt.
Jeg bruker knapt mitt, nettopp fordi det er for mørkt.
Nei kjør med solvisiret nede hvis solen skinner, og fell det opp akkurat når du kjører inn i en tunell. Bruk pengene på noe mer fornuftig :thumleft

Svar