Overgang A2 til A

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
MCMorten
Innlegg: 1
Registrert: 25 jan 2016, 11:18
Motorsykkelen din: Suzuki GS 500

Overgang A2 til A

Legg inn av MCMorten »

Hei

Jeg skal gå over fra A2 til A, og har skjønt det er et kurs på 7 timer man må ta. Det jeg lurer på er om noen har noen erfaring med MC skoler som har dette kurset billig og holder til i Bergen eller Oslo området?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Overgang A2 til A

Legg inn av JK95 »

Prisen er ca den samme uansett kjøreskole, enklest er å sende personlig epost til de kjøreskolene du synes virker interessante, og spørre hva de skal ha for kurset. Gjerne om de tillater bruk av egen sykkel også, og om dette gir prisavslag.

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Overgang A2 til A

Legg inn av Duke944 »

Hola
Kurset er på minimum sju timer. Om læreren din mener du trenger fler enn sju timer, må han si ifra om dette før kurset er fullført

SMC RIDER
Innlegg: 32
Registrert: 08 jul 2015, 20:59
Motorsykkelen din: KTM 690 smc-r 2014

Re: Overgang A2 til A

Legg inn av SMC RIDER »

Er det noen som faktisk har tatt dette kurset som vet at man kan bruke egen sykkel?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Overgang A2 til A

Legg inn av JK95 »

En jeg kjører med gjorde det i fjor, null problem så lenge det var en laveffekter så han hadde lov å kjøre den ;-)

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Overgang A2 til A

Legg inn av Fjeldern »

Jeg hørte med to skoler, ingen av dem godtok bruk av egen sykkel, og begrunnet det at dem ikke kunne hundre prosent verifisere at sykkelen din var i tipp topp stand.
Dette var i Gjøvik og Kongsvinger som jeg hørte om dette. Prisen varierte også med tusen kroner i mellom Gjøvik og Kongsvinger.

Personlig så synes jeg hele kurset var unødvendig. Som kjørelæreren min da jeg tok MC-lappen sa: Hva er det man burde lære etter to år, som en ikke burde lært med en gang?
Jeg fikk høre at det IKKE var mulig å stryke. Altså så betaler man for en kjøretur på noen timer, for å høre hva man gjør feil. Og om man gjør alvorlig feil, så virker det ikke som dette ville ha noen konsekvenser.
Altså betaler man 4-6000 kroner for at vegvesenet skal få beskjed om at man har blitt to år eldre..

Brukeravatar
aledah4
Innlegg: 17
Registrert: 14 jun 2015, 18:05
Motorsykkelen din: Honda Cbr 600 F 04
Sted: Fredrikstad/ Stavanger

Re: Overgang A2 til A

Legg inn av aledah4 »

Jeg tok denne dyre mc-turen i april 2015. Brukte egen mc og betalte da kun 3000.- Jeg var sammen med en annen elev på kurset den første som tok denne overgangen fra A2 til A.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22987
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Overgang A2 til A

Legg inn av Bjerknez »

aledah4 skrev:Jeg tok denne dyre mc-turen i april 2015. Brukte egen mc og betalte da kun 3000.- Jeg var sammen med en annen elev på kurset den første som tok denne overgangen fra A2 til A.
Ser du bor delvis i Fredrikstad...?
Da burde det vel være obligatorisk med et kaffetreff eller ti i løpet av sesongen? :roll

Brukeravatar
aledah4
Innlegg: 17
Registrert: 14 jun 2015, 18:05
Motorsykkelen din: Honda Cbr 600 F 04
Sted: Fredrikstad/ Stavanger

Re: Overgang A2 til A

Legg inn av aledah4 »

Bjerknez skrev:
aledah4 skrev:Jeg tok denne dyre mc-turen i april 2015. Brukte egen mc og betalte da kun 3000.- Jeg var sammen med en annen elev på kurset den første som tok denne overgangen fra A2 til A.
Ser du bor delvis i Fredrikstad...?
Da burde det vel være obligatorisk med et kaffetreff eller ti i løpet av sesongen? :roll
Det må vi få til. Studerer i Stavanger, men skal da vel også være en god del i Fredrikstad :-)

Svar