R sykkel eller ikke?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Tommas »

ZZR-Erling skrev:Skulle jeg kjørt så fort som mulig her og der, hadde jeg lånt mors S1000RR
Kunne ikke noe for det, men lo godt av denne :thumleft

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av L-NA »

Synd at denne tråden tar så fullstendig av, og da i en helt annen retning en det Trådskriver her gjerne vil ha en liten diskusjon om kring...og da leeeeenge før PMS`n har gjort seg gjeldende....og når en da første er i det "seriøse" hjørne, så kan jeg jo like godt innrømme at den lille 650 til kona, ikke hadde hatt de helt store problemer med å kjøre fra min Super Tenere i det allerfleste tillfeller..(ja ikke hårnålsvinger da selvfølgelig......:redface

Men da ikke med meg som sjåfør....jeg kan rett og slett ikke kjøre fort...og ikke vil jeg lære det heller...selv om jeg har den største, beste. fineste, raskeste.....ja, sykkel altså.... :D :D :vs

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av tor2502 »

Been there done that og alt det der, hadde en cbr600 i 11 år , idag skjønner jeg ikke hva jeg holdt på med men det er en annen sak ,
et mareritt å kjøre i lavere hastigheter (60-80) 120+ da kommer den til sin rett da fåt man nok lufttrykk i brystkassa til at man ikke får sånn belastning i håndledda.

Når det gjelder Bjerknes sin Bmw s1000r er den jammen ikke langt unna en R-sykkel, en fantastisk motor ,går som f... og vel så det , men en mye mere behagelig kjørestilling enn de berømte RRRR.
skulle jeg ifgjen ha har noe i r segmentet hadde det nok blitt en slik en, men tror jeg holder meg til vrod, etter mitt skjønn det beste av to verdener.

600 klassen er råtten på lave turtall cbr'n våknet virkelig til sin rett etter 7-8000.

Men følg hjerte dïtt, få prøvd litt forskjellige før du bestemmer deg.

Vrod er tingen spør du meg , der kan du cruise avgårde i 50-60 og bare kose deg eller vri på rulla, da stopper ikke turtelleren før den kommer til 10500 på en harley er det banebrytende og et moment i motoren som er helt sinnsykt ,på en japansk R har den så vidt fått opp dampen, der stopper ikke turtelleren ofte før du passerer 14k. Og for ikke å nevne den lyden gutter ,det får man ikke på en Japansk R bare så det er sagt.

Lykke til med det valget du havner på.

Just my 2cents og litt egne erfaringer.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Reodor Felgen »

En japansk R har da uendelig mye tøffere lyd enn en HD.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av tor2502 »

Enkelte mener nok sikkert det , jeg tilhører ikke den gruppen.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Bjerknez »

I utgangspunktet er jeg enig med Reador Felgen, men når det gjelder V-Rod'en til tor2502 så kan de fleste sykler bare å gå og legge seg med tanke på tøff lyd. Jeg snakker da ikke om lyden som kommer ut av potta, men lyden fra selve motoren. Helt fantastisk lyd og den må ikke forveksles med lyden fra andre vanlige HD'er eller cruisere.

Svar