Motorsykkel inne - Bør jeg ta noen forhåndsregler?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Motorsykkel inne - Bør jeg ta noen forhåndsregler?

Legg inn av Erik.H.M »

Hei.
Nå er sånn tårlig på tide å sette inn sykkelen her på Østlandet, og i den sammenheng tenkte jeg å ha sykkelen inne i huset i vinter. Grunnen til det er fordi det ser kult ut, og fordi jeg har en litt fuktig garasje....
Det jeg lurer på er om det kan være helsefarlig å ha sykkelen i et rom der man oppholder seg mye. Tenker da på bensingasser o.l.
Jeg har tenkt å tappe sykkelen for bensin (da for forsikringsgrunner hvis det skulle begynne å brenne eller noe slikt).
Noen formeninger?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

ZZR-Erling

Re: Motorsykkel inne - Bør jeg ta noen forhåndsregler?

Legg inn av ZZR-Erling »

Ja..du må få ut all bensin. Både med tanke på helsa de og brannsikring, og regler rundt det.

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Motorsykkel inne - Bør jeg ta noen forhåndsregler?

Legg inn av Erik.H.M »

Holder det med å tappe bensinen?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: Motorsykkel inne - Bør jeg ta noen forhåndsregler?

Legg inn av Lasse Liten »

Jeg hadde sykkelen inne en vinter, utrolig upraktisk med tanke på plassen den tok. Jeg fylte tanken full, stengte kranen og demonterte tanken. Satte tanken i boden, kjørte forgasserne tomme og trillet sykkelen inn i leiligheten.
Det ble med den ene gangen, skjønte ikke vitsen husstøv er enda verre å få vekk en garasjestøv og i garasjen er det lite av det ettersom det der kan la seg forsvare å ha over et gammelt strechlaken.. I stuen må det jo synes kan skjønne :p
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Motorsykkel inne - Bør jeg ta noen forhåndsregler?

Legg inn av Voksen »

Her i min bygd var det en som hadde MC inne i stua en vinter for ca 20 år siden. Det husker folk han for fortsatt.
Bare vær klar over at noen kommer til å lure litt, men vi skal jo ikke alltid bevege oss "mot normalt". ;-)

Svar