Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Imponerende farger, skarphet og diffus bakgrunn. :prf Tydelig at Samsung har gjort noe riktig med S6 Edge :P :p
Et slikt kamera skulle jeg ønske jeg hadde på mobil, siden speilreflekskamera mitt veldig ofte ligger igjen hjemme.
Nå begynner det vel å bli vanskelig å se forskjell på bilder tatt med S6 og RX100 i godt dagslys?

McHans
Innlegg: 19
Registrert: 31 mai 2015, 22:50
Motorsykkelen din: Suzuki gsx 650 f 2014

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av McHans »

Jeg ble meget imponert over bildekvalitet i mørket, har du prøvd det enda?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Imponerende farger, skarphet og diffus bakgrunn. :prf Tydelig at Samsung har gjort noe riktig med S6 Edge :P :p
Et slikt kamera skulle jeg ønske jeg hadde på mobil, siden speilreflekskamera mitt veldig ofte ligger igjen hjemme.
Nå begynner det vel å bli vanskelig å se forskjell på bilder tatt med S6 og RX100 i godt dagslys?
I dagslys vil svårt få se forskjell på bilder fra S6 Edge og RX100 (Har jo RX100 også, men bruker det nesten aldri) Kameraet i S6 Edge er mer enn bra nok til å kunne brukes som eneste kamera på uhøytidelige turer etc. Til Alpene hadde jeg nok tatt med meg RX100 eller noe enda bedre, men her hjemme så duger Edge'n som bare det.

Det beste er at kameraet alltid er med deg (siden man jo alltid har med seg mobilen). :thumleft
Jeg ble meget imponert over bildekvalitet i mørket, har du prøvd det enda?
I mørkere belysning har man mulighet til å sette kameraet i "Pro mode" som gjør at man kan tvinge ned ISO verdien etc. Men det forutsetter at man er stø på hånden og det er ikke like lett som det er med et mer ergonomisk kamera. Men å ta bilder i mørket er noe man sjelden gjør uansett. Men jada.. det funker.

Her er ett bilde jeg tok nå nettopp i vinduskarmen, i full Auto mode:

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Det lover jævlig godt for en liten kjøretur i morgen på tørre veier og i fint vær :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Sitter fortsatt og leker meg litt med kameraet på Galaxy S6 Edge og har nettopp lastet ned en camera app som gjør at jeg kan ta bilder i RAW format med telefonen(!!)
Må si at dette imponerer selv en kresen fotosjel som meg... Absolutt mer enn bra nok å ha med seg dette som eneste kamera på tur :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ble nok sesongens siste tur i dag :thumleft
Kjørte en tur til Sverige, så tilbake og innom Høk, før jeg dro videre til Alf Graarud for å kikke litt. Ble vel i underkant av 10 mil i dag. Helt grei temperatur, men så klart litt småkjølig. Merker jeg er litt mer pinglete nå siden jeg ikke har kjørt så mye i det siste. :-)å

Ingen bilder, ingen tur, så her kommer dem:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

PMS'en begynner å snike seg på, så da benytter jeg heller tiden til å ta noen "testbilder" med Samsung'en. Faktisk overraskende fine bilder (til mobil å være) og jeg tør påstå at et godt mobilkamera er like bra som vanlige kompaktkameraer. Funker faktisk greit i litt dårlig belysning også..

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Sesongen er med stor sannsynlighet over for min del og i den forbindelse må jeg bare benytte sjansen og si hvor imponert jeg er over Angel GT dekkene. Jeg har nå kjørt 8.000km. med disse dekkene og som dere ser så har jeg MYE mønster igjen her!

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38207
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Sesongen er med stor sannsynlighet over for min del og i den forbindelse må jeg bare benytte sjansen og si hvor imponert jeg er over Angel GT dekkene. Jeg har nå kjørt 8.000km. med disse dekkene og som dere ser så har jeg MYE mønster igjen her!

Bilde
Kanskje dette er dekk jeg kommer til å prøve neste gang på 1290'en?
Er nemlig ikke overvettes imponert over slitestyrken på Metzeler Tourance NEXT dekkene...
Gode dekk å kjøre på, bevares! Men hadde forvente lenger levetid...
Bilder i morgen.

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Cutless »

Virkelig flotte dekk. Den tryggheten de gir er gull verdt.

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ZZR-Erling »

Angel GT sitt fremdekk er utslitt etter 8000km på min K1300S, så jeg blir ikke å kjøre mer på de. Det blir Michelin Road 4, neste gang i GT-versjonen, (iom at også på disse synes jeg fremdekket slites fort, dog ikke så ille som Angel GT).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Har helt glemt å sjekke fremdekket... men gjorde det nå. Litt mer slitt enn bakdekket, men fortsatt mye mønster igjen der også.

Bilde

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:Har helt glemt å sjekke fremdekket... men gjorde det nå. Litt mer slitt enn bakdekket, men fortsatt mye mønster igjen der også.

Bilde
Hmm..dette så jo bra ut....jeg kjører med 2,5 foran du da?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

2.6 forran og 2.9 bak :thumleft

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:2.6 forran og 2.9 bak :thumleft
Er det BMW sier i manualen til din?

Svar