Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Da var R6-en solgt Bjerknez
Men likegreit da jeg ikke trenger å tenke på vinterlagring. Kjørte sykkelen opp til Sarpsborg i dag, klokken 9 på kvelden. Må si det var litt kaldt, men ikke så ille. Underlaget føltes sleipt, så er nok ikke mer kjøring denne sesongen uansett.
Men likegreit da jeg ikke trenger å tenke på vinterlagring. Kjørte sykkelen opp til Sarpsborg i dag, klokken 9 på kvelden. Må si det var litt kaldt, men ikke så ille. Underlaget føltes sleipt, så er nok ikke mer kjøring denne sesongen uansett.
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Jøss!thewiz skrev:Da var R6-en solgt Bjerknez
Men likegreit da jeg ikke trenger å tenke på vinterlagring. Kjørte sykkelen opp til Sarpsborg i dag, klokken 9 på kvelden. Må si det var litt kaldt, men ikke så ille. Underlaget føltes sleipt, så er nok ikke mer kjøring denne sesongen uansett.
Hva blir det nå da? Blir det en slags motard på deg som du snakket om?
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Det vet jeg ikke enda. I det siste har jeg hellet mer mot Honda CBR1000RR.
Jeg får se når sesongen kommer igjen, jeg har egentlig lyst å kjøre MYE mer neste sesong, og da er kanskje ikke motard det beste mtp vedlikehold.
Jeg får se når sesongen kommer igjen, jeg har egentlig lyst å kjøre MYE mer neste sesong, og da er kanskje ikke motard det beste mtp vedlikehold.
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Men hvorfor en R-sykkel med tanke på det du fortalte meg ved siste møte?thewiz skrev:Det vet jeg ikke enda. I det siste har jeg hellet mer mot Honda CBR1000RR.
Jeg får se når sesongen kommer igjen, jeg har egentlig lyst å kjøre MYE mer neste sesong, og da er kanskje ikke motard det beste mtp vedlikehold.
Du mente min var mer svingvillig og muligens bedre med tanke på banekjøring grunnet sittestillingen. Den er nok også mer behagelig på langtur.
To fluer i en smekk kanskje?
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Tja si det. Jeg liker R sykler veldig godt. Jeg vil gjerne eie en 1000cc R før jeg begir meg over på noe annet. En naken sykkel er nok kjempeflott på bane, men føler R sykler blir mer plantet. På mitt nivå har det kanskje ikke så mye å si, men følelsen av R sykkel på bane er helt konge.
Hvis jeg skulle valgt naken / oppreist sykkel hadde det vært KTM 1290 Super Duke R uten tvil.
Når jeg prøvde S1000R-en din Bjerknes så var denne veldig forskjellige fra hva jeg trodde en sånn sykkel var. Styret var veldig bredt for meg. Føltes unaturlig nesten. Ellers var det en kjempesykkel.
Hvis jeg skulle valgt naken / oppreist sykkel hadde det vært KTM 1290 Super Duke R uten tvil.
Når jeg prøvde S1000R-en din Bjerknes så var denne veldig forskjellige fra hva jeg trodde en sånn sykkel var. Styret var veldig bredt for meg. Føltes unaturlig nesten. Ellers var det en kjempesykkel.
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Akkurat det er nok en vanesak vil jeg tro?thewiz skrev:Tja si det. Jeg liker R sykler veldig godt. Jeg vil gjerne eie en 1000cc R før jeg begir meg over på noe annet. En naken sykkel er nok kjempeflott på bane, men føler R sykler blir mer plantet. På mitt nivå har det kanskje ikke så mye å si, men følelsen av R sykkel på bane er helt konge.
Hvis jeg skulle valgt naken / oppreist sykkel hadde det vært KTM 1290 Super Duke R uten tvil.
Når jeg prøvde S1000R-en din Bjerknes så var denne veldig forskjellige fra hva jeg trodde en sånn sykkel var. Styret var veldig bredt for meg. Føltes unaturlig nesten. Ellers var det en kjempesykkel.
Men på en bane så vil vel en sykkel som jeg har oppleves mer som en R-sykkel enn en Superduke?
Uansett... Blir nok noen prøvekjøringer på deg til neste år vil jeg tro
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ja, det meste blir vanesak. Så kunne nok godt hatt S1000R.
Nå har jeg ikke prøvd SuperDuke, trodde disse var rimelig like bortsett fra motor.
Ja, det skal prøvekjøres neste år. Gjerne da Superduke, Panigale, CBR1000RR og en motard eller to
Nå har jeg ikke prøvd SuperDuke, trodde disse var rimelig like bortsett fra motor.
Ja, det skal prøvekjøres neste år. Gjerne da Superduke, Panigale, CBR1000RR og en motard eller to
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Joda, men siden du liker R-sykkel så tror jeg nok motorkarakteristikken i min passer deg bedre. To like raske sykler, men på hver sin måte. Superduken siter man mer oppreist på enn S1000R'en. Litt mer vibrasjoner. Den liker seg ikke under 3000rpm. Begge er knallgode sykler, men befinner seg alikevel ganske langt fra hverandre.thewiz skrev:Ja, det meste blir vanesak. Så kunne nok godt hatt S1000R.
Nå har jeg ikke prøvd SuperDuke, trodde disse var rimelig like bortsett fra motor.
Ja, det skal prøvekjøres neste år. Gjerne da Superduke, Panigale, CBR1000RR og en motard eller to
S1000R er en snikskytter rifle, og SuperDuken er en pumpehagle
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Etter en lang prosess i helsevesenet så har jeg nå endeleig blitt "godkjent" for operasjon. Blir 100% sykemeldt litt fremover nå og med tanke på værprognosene så kan dette medføre noen fine dagsturer
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Så bra .Bjerknez skrev:Etter en lang prosess i helsevesenet så har jeg nå endeleig blitt "godkjent" for operasjon. Blir 100% sykemeldt litt fremover nå og med tanke på værprognosene så kan dette medføre noen fine dagsturer
Så lenge det du skal opereres for ikke hindrer deg i å kjøre sykkel
Ser ut til at du får noen fine kjøredager framover, ja .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Skal operere i ryggen, men det er snakk om å slipe bort litt av ryggmargen på et punkt slik at det ikke blir så "trangt" for nerven som gjør at jeg får vondt nedover i beinet. Et ganske enkelt ingrep i følge kirurgen og rekreasjonstiden er bare noen få dager. Dog er det ikke mer enn 50% sjanse for at jeg blir 100% bra i beinet. Selve prolapsen får dme ikke gjort noe med. Men det er strålingen nedover i beinet som er hovedproblemet.AJ skrev:Så bra .Bjerknez skrev:Etter en lang prosess i helsevesenet så har jeg nå endeleig blitt "godkjent" for operasjon. Blir 100% sykemeldt litt fremover nå og med tanke på værprognosene så kan dette medføre noen fine dagsturer
Så lenge det du skal opereres for ikke hindrer deg i å kjøre sykkel
Ser ut til at du får noen fine kjøredager framover, ja .
Så sykkel kan jeg fint kjøre
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Bra!Bjerknez skrev: Så sykkel kan jeg fint kjøre
Mulig jeg har nevnt det tidligere her inne, men en gjentakelse skader neppe.
Jeg hadde store ryggproblemer for noen år siden som førte til lengre sykmeldinger siden den minste feil bevegelse ga store smerter.
Mye bilkjøring bedret ikke situasjonen, snarere gjorde den verre.
Men mirakuløst så skjedde det noe i en bedre periode jeg hadde og falt for det stadig tilbakevendende ønske om å kjøre MC igjen.
Jeg kjøpte sykkel, en kliss ny Yamaha TDM 900, og etter kort tid forsvant alt av ryggplager!
Og de har holdt seg borte siden da, dvs. fra høsten 2006. Nesten ikke til å tro!
Så at jeg kjører sykkel så lenge det er mulig er kanskje ikke så rart .
Så for meg har MC-kjøring faktisk hatt en helbredende effekt på ryggen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Du har nok et poeng AJ. Jeg har vertfall ikke blitt noe værre av å kjøre sykkel. Problemet kommer først når jeg går eller står mye.
Uansett... PMS sesongen kommer krypende (selv om jeg ikke har gitt meg helt ennå...) og da synes jeg det var greit å gå i innkjøp av en Samsung Galaxy S6 Edge. Nå er jo jeg en gammel foto entusiast som har eid noe av det grommeste man kan få for penger innen speilrefleksverden med Canon fullformat kamera og alskens L-optikk, men allikevel må jeg si at bildene fra S6 Edge imponerer meg...
Uansett... PMS sesongen kommer krypende (selv om jeg ikke har gitt meg helt ennå...) og da synes jeg det var greit å gå i innkjøp av en Samsung Galaxy S6 Edge. Nå er jo jeg en gammel foto entusiast som har eid noe av det grommeste man kan få for penger innen speilrefleksverden med Canon fullformat kamera og alskens L-optikk, men allikevel må jeg si at bildene fra S6 Edge imponerer meg...
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Noen flere testbilder (eller PMS bilder kan vi vel kanskje si...)
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Driver fortsatt og leker meg litt med Galaxy'en...