Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Jeg var en snartur innom garasjen der FJRen står og sparka litt på bakdekket jeg og i kveld... :prf

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Jeg var en snartur innom garasjen der FJRen står og sparka litt på bakdekket jeg og i kveld... :prf
Hehe, var det fortsatt mi dekket? Smurte du kjedet?
Hvis du sjekket det første og eller utførte det siste så er dte kun PMS'en. Ikke noe å bekymre seg over :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Uten tvil PMS! Jeg har jo ikke kjørt sykkel siden ulykken tidlig i juli, har ennå ikke kjørt en meter med FJRen.
Men å smøre kjedet blir det ikke noe av, her er det kardang :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Uten tvil PMS! Jeg har jo ikke kjørt sykkel siden ulykken tidlig i juli, har ennå ikke kjørt en meter med FJRen.
Men å smøre kjedet blir det ikke noe av, her er det kardang :thumleft
Ahh... kardang ja... :redface

Til sommeren kjellv... til sommeren...! :twisted :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:Uten tvil PMS! Jeg har jo ikke kjørt sykkel siden ulykken tidlig i juli, har ennå ikke kjørt en meter med FJRen.
Men å smøre kjedet blir det ikke noe av, her er det kardang :thumleft
Ahh... kardang ja... :redface

Til sommeren kjellv... til sommeren...! :twisted :knegg
:prf :thumleft :prop:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Sitter og teller på knappene angående når jeg skal sette inn sykkelen for sesongen, og innser at det er svært få/ingen dager igjen som innbyr til hygge på sykkelsetet. Det blir fort mørkt og da er det bare helgene igjen.

I morgen kan jeg dog se en lysning og en mulighet for å ta meg en tur, men forholdene tilsier jo bare at det blir en tur og ikke noen aktiv kjøring. Mye løv og dritt i veien og asfalten tørker sent etc.

Denne uken har sykkelen stått urørt og jeg merker jeg har blitt litt pingle når det kommer til det å takle de litt kaldere gradene. Vertfall hvis det er meningen at det skal være kos å kjøre...

Blir vel snart arkivert nå tenker jeg... :-)å

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Jeg har kjørt tur/retur jobb de to siste dagene. Det er ikke like artig å kjøre nå merker jeg.
Det er vått, kjølig, litt glatt/sleipt og lite lys ute. Jeg hadde nok kjørt bil om jeg hadde valget.

I morgen tar jeg en kjøretur (usikkert på hvor lang), og så blir det vask/shiningz og vinterdvale på Triumphen. :sk?

Greit å arkivere nå snart, så det ikke blir makulering pga. glatt veg :P :p :-k

Alternativt kan du være superkul og kjøpe sånne flotte, helt lovlige, dekk.
Bilde

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Monstr »

Fsva skrev:Jeg har kjørt tur/retur jobb de to siste dagene. Det er ikke like artig å kjøre nå merker jeg.
Det er vått, kjølig, litt glatt/sleipt og lite lys ute. Jeg hadde nok kjørt bil om jeg hadde valget.

I morgen tar jeg en kjøretur (usikkert på hvor lang), og så blir det vask/shiningz og vinterdvale på Triumphen. :sk?

Greit å arkivere nå snart, så det ikke blir makulering pga. glatt veg :P :p :-k
Like greit å komme seg inn før de begynner å salte også, så slipper du å ha en sykkel som flasser på motorblokka og med stygg alu :thumleft :D

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Monstr skrev:
Fsva skrev:Jeg har kjørt tur/retur jobb de to siste dagene. Det er ikke like artig å kjøre nå merker jeg.
Det er vått, kjølig, litt glatt/sleipt og lite lys ute. Jeg hadde nok kjørt bil om jeg hadde valget.

I morgen tar jeg en kjøretur (usikkert på hvor lang), og så blir det vask/shiningz og vinterdvale på Triumphen. :sk?

Greit å arkivere nå snart, så det ikke blir makulering pga. glatt veg :P :p :-k
Like greit å komme seg inn før de begynner å salte også, så slipper du å ha en sykkel som flasser på motorblokka og med stygg alu :thumleft :D
Hadde vært kjedelig med saltskader på sykkelen ja.. :-)å Heldigvis siste dag på jobben for i år, så da må jeg ikke kjøre mer :P :p

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Jeg har kjørt tur/retur jobb de to siste dagene. Det er ikke like artig å kjøre nå merker jeg.
Det er vått, kjølig, litt glatt/sleipt og lite lys ute. Jeg hadde nok kjørt bil om jeg hadde valget.

I morgen tar jeg en kjøretur (usikkert på hvor lang), og så blir det vask/shiningz og vinterdvale på Triumphen. :sk?

Greit å arkivere nå snart, så det ikke blir makulering pga. glatt veg :P :p :-k

Alternativt kan du være superkul og kjøpe sånne flotte, helt lovlige, dekk.
Bilde
Haha, jeg tror nok jeg er veldig langt unna noe slikt gitt :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ble en bitteliten "mimretur" i dag like før solen gikk ned. Kjørte den samme runden i dag som jeg gjorde den første turen med Cruiseren etter jeg fikk lappen. Stoppet også på samme sted for å nyte stillheten :thumleft

[video]https://www.youtube.com/watch?v=dUQqrJG ... e=youtu.be[/video]

JosteinN1984
Innlegg: 26
Registrert: 16 okt 2015, 23:27
Motorsykkelen din: 2012 Husqvarna Nuda

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JosteinN1984 »

Var ikke det jeg kom bak gjennom sarpsborg vel?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

JosteinN1984 skrev:Var ikke det jeg kom bak gjennom sarpsborg vel?
Nei, var nok ikke det. Kjørte bar een kort runde rundt her jeg bor i Fredrikstad. Kun en kort runde på 2-3 mil.

Men tar gjerne en kort tur sammens med deg en av de nærmeste dagene, slik at jeg får tatt Nuda'en din i nærmere ettersyn. Har litt småsansen for den sykkelen. Ikke noe jeg kommer til å kjøpe meg, men synes allikevel den virker litt bøllete og upolert. Noe jeg liker :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hey!!

2.november og 8 varmegrader kl. 06:00 på morgenen! Da kunne jeg ikke gjøre annet enn å ta sykkelen på jobb i dag gitt :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Tja... sesongen er på hell for alvor og jeg har tilbakelagt til sammen 18.000km. i år, noe jeg må annse som helt OK. Føler vertfall jeg har fått kjørt fra meg for i år. Jeg har prøvekjørt flere sykler (husker ikke alle) men den sykkelen som overrasket meg mest på godt og vondt var faktisk Yamaha R6. Mitt første møte med en rendyrket R-sykkel var faktisk en opplevelse som ga meg noen inntrykk jeg ikke hadde forventet.

Sittestillingen var faktisk ganske så grei. Ikke optimal, men det overrasket meg hvor godt jeg satt i forhold til hvordan jeg trodde det skulle bli. Kan helt klart se for meg at disse syklene trives på bane med lange slakke svinger i høy hastighet. Motoren var vel helt grei. Hadde kanskje forventet mer av en rendyrket R-sykkel, men den gikk godt. Spesielt når den fikk litt turtall. Ingen anntydning til hjulløft under gasspådrag og i det hele tatt ganske "trygg" å kjøre. Det som skuffet meg mest var hvor lite svingvillig den var. Faktisk den sykkelen jeg har kjørt som føltes minst svingvillig, og da sammenligner jeg med sykler som Explorer 1200(!). Helt ærlig hadde jeg forventet meg litt mer.

Vår gode venn Lordy byttet jo inn sin BMW S1000RR etter alpeturen i sommer da han mente på at dette ikke var egnet sykkel til slik kjøring og nå kan jeg faktisk forstå han... tror jeg.. Skulle jeg hatt en rendyrket banesykkel, så hadde det nok faktisk ikke blitt en rendyrket R-sykkel på meg...faktisk. Men igjen... sittestillingen overrasket meg positivt, selv om den så klart ikke var optimal for min del :thumleft

Den største oppturen jeg fikk i år med tanke på prøvekjørte sykler var Tommas sin nye SuperDuke 1290 og Olav K sin Speed Triple R. Begge var veldig gode på hver sin måte. Speed'en er en langtursykkel, ferdig snakka! Her sitter man jævlig godt, og lyden er bare hårlig. Jeg elsker også utseendet på den. Motormessig holder det i massevis, men så klart litt under pari sammenlignet med SuperDuke'n. SuperDuke'n er en kanonsykkel på alle måter. Ingen konkrete minussisder jeg kommer på med denne hvis man liker motorkarakteristikken. Artig leksak med mye moment. Ser bra ut gjør den også. Også lyden da :knegg

Edit:
Glemte jo helt og nevne V-Rod'en til Tor2502. Her kan både SuperDuke og Speed'en gå og legge seg når det kommer til lyd. Fy faen for en sinnsykt feit lyd i den sykkelen. Å da snakker jeg ikke om lyden fra potta, men lyden fra motoren i seg selv. Fantastisk! Drar bra gjør den også. Noen mener at V-Roden er en krysning mellom en gatesykkel og en cruiser og der kan jeg nok ikke helt si meg enig. Dette er mer en cruiser enn en gatesykkel. Den er tung, svingradiusen er enorm og den er ikke behagelig å kjøre i krypfart med. Men på landevei er dette en milsluker av dimmensjoner. Skal jeg ha meg en cruiser en gang som eneste sykkel så skal en slik V-Rod vurderes....faktisk.

Nei.. nå er det snart jobb her... kaffekoppen er tom og arbeidslysten kommer sigende :thumleft

Svar