Monstr skrev:Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer seg bra. Det eneste er at den oppleves som veldig tung.
Fordelen med Suzuki og Kawasaki er jo garantien. Der kommer Triumph til kort som bare har to år, mot 5 år hos de fleste andre.
Jeg ville helt klart gått for MT-07. Det er vannvittig kule sykler, en av Yamahas bestselgere. Billig forsikring, pent utseende, driftsikkerheten selv, 5 års garanti og koster 90 000,- :-)
Streeten er fin den, men koster jo endel mer. Ser også at flere sliter med elwktronikkfeil på bensinmåler osv på Triumphene.
MT07 er flotte sykler med fin V-twin lyd
Her er du på TYNN IS IGJEN.
Bedre å vite hva du skriver om enn å late som.
MT07 har ikke V-twin og hørere derfor ikke ut som en V-twin :-)å
Den har derimot en rekketoer, eller en parallell twin om du vil.
Monstr skrev:Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer seg bra. Det eneste er at den oppleves som veldig tung.
Fordelen med Suzuki og Kawasaki er jo garantien. Der kommer Triumph til kort som bare har to år, mot 5 år hos de fleste andre.
Jeg ville helt klart gått for MT-07. Det er vannvittig kule sykler, en av Yamahas bestselgere. Billig forsikring, pent utseende, driftsikkerheten selv, 5 års garanti og koster 90 000,- :-)
Streeten er fin den, men koster jo endel mer. Ser også at flere sliter med elwktronikkfeil på bensinmåler osv på Triumphene.
MT07 er flotte sykler med fin V-twin lyd
Her er du på TYNN IS IGJEN.
Bedre å vite hva du skriver om enn å late som.
MT07 har ikke V-twin og hørere derfor ikke ut som en V-twin :-)å
Den har derimot en rekketoer, eller en parallell twin om du vil.
Takk for rettelsen
Jeg har vertfall kjørt en MT07 og jeg synes den høres ut som en V-Twin
Hvis du i tillegg har kjørt den, burde du hvertfall merket forskjell.
De har jo totalt forskjellige motorkarakterer.
Men ja, lyden er forskjellig på twinner og 3 og 4 sylindre.
simpson skrev:Hvis du i tillegg har kjørt den, burde du hvertfall merket forskjell.
De har jo totalt forskjellige motorkarakterer.
Men ja, lyden er forskjellig på twinner og 3 og 4 sylindre.
Tja.. synes den vibrerte akkurat som en V-Twin og lyden var også sammenlignbar synes jeg da jeg har hatt en V-Twin selv. Dog av en annen kaliber (Yamaha XVS 1300)
Monstr skrev:Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer seg bra. Det eneste er at den oppleves som veldig tung.
Fordelen med Suzuki og Kawasaki er jo garantien. Der kommer Triumph til kort som bare har to år, mot 5 år hos de fleste andre.
Jeg ville helt klart gått for MT-07. Det er vannvittig kule sykler, en av Yamahas bestselgere. Billig forsikring, pent utseende, driftsikkerheten selv, 5 års garanti og koster 90 000,- :-)
Streeten er fin den, men koster jo endel mer. Ser også at flere sliter med elwktronikkfeil på bensinmåler osv på Triumphene.
MT07 er flotte sykler med fin V-twin lyd
Her er du på TYNN IS IGJEN.
Bedre å vite hva du skriver om enn å late som.
MT07 har ikke V-twin og hørere derfor ikke ut som en V-twin :-)å
Den har derimot en rekketoer, eller en parallell twin om du vil.
Ikkeno' unntak for denne i forhold til andre linjetoere/rekketoere med samme motorkonfigurasjon. Husker selv hvor god V-twin lyd det var i TDM'en jeg hadde :-) .
For øvrig er ikke rekketoeren i MT-07 en parallell twin slik begrepet forstås blant de aller fleste twinentusiaster :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Tipset mitt er velg med hjertet og velg den sykkelen du drømmer om så tror jeg du gjør det rette :)
Jeg lå i køen på veien hjem på E18 her for ikke lang tid tilbake også satt jeg i buret og kjeda meg , men så hører jeg noe som minner om ducati så tenkte jeg nå kommer det noe gromt for det dura godt inne i tunnelen men blei litt skuffa på en positiv måte når det bare var en mt07 :) en ting er sikkert eiern hadde eff anlegg og lyden var herlig :)
Men jeg syntes personlig sykkelen ser litt liten og spinkel ut jeg da .... Så der er ikke noe jeg drømmer om og skulle komme til å velge :)
Jeg har kjørt en del gsr750 men denne var riktig nok nedplombert men artig sykkel var det :) jeg har prøvd bjerknez sin gamle street triple r og den går mer en bra nok for en som er fersk :)
Velg den du liker utseende best på , selv så klarer jeg ikke helt utseende på street triple ...
Hvor lenge jeg skal ha den er vanskelig og si. Men håper jo jeg finner en sykkel jeg blir fornøyd med som jeg kan ha noen år:) både triump og GSR virker som lovende sykler. Men hørt noen si at GSR er gaske død på lav turtall. Vil jo ha en sykkel som går gått fra bånn av. Da det og kjøre i 180++ ikke betyr så mye for meg. Men draget opp som er morro:)
Du har jo gir på en sykkel så fokuset på bunndrag har jeg ikke forstått. Turtall og moment er faktorer i regnestykket for effekt, er kun for traktorer at moment har en verdi isolert sett.
Reodor Felgen skrev:Du har jo gir på en sykkel så fokuset på bunndrag har jeg ikke forstått. Turtall og moment er faktorer i regnestykket for effekt, er kun for traktorer at moment har en verdi isolert sett.
Dette er det nok mange meninger om!
Jeg er enig i at for traktorer er momentet viktig. Både på to og fire hjul.
Traktorfolket her inne har sykler som leverer høyt dreiemoment fra lave turtall. De tar forbikjøringer og møter seige motbakker bare ved på vri litt på rulla, giring er ikke nødvendig.
Mange liker å la motoren passere 10k+ rpm av og til. Kjekt det til lek og moro. Men på langtur er dette bare slitsomt. Da er det godt å ha krefter i bunn og bare røre litt på gassrulla av og til når det trengs.