Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjarne89 »

på jakt etter "ny" sykkel. Fersk fører:) har sett litt på triumph street triple r. Suzuki GSR750. Og kawa sin Z800. Noen som har noen erfaringer med disse:)? til nå så syns jeg Suzuki sin GSR 750 virker veldig bra. Budsjett er på Max 100.000kr.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av kjellv »

Yamaha MT-07 får du helt ny til denne prisen, og følger du godt med på finn.no så dukker det av og til opp en MT-09 som er nesten ny og ubrukt til ditt budsjett.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37976
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av AJ »

Bjarne89 skrev:på jakt etter "ny" sykkel. Fersk fører:) har sett litt på triumph street triple r. Suzuki GSR750. Og kawa sin Z800. Noen som har noen erfaringer med disse:)? til nå så syns jeg Suzuki sin GSR 750 virker veldig bra. Budsjett er på Max 100.000kr.
Hei Bjarne89 :vs ! Velkommen hit til MCsiden.no :thumleft .

Bjerknez her på siden hadde en Triumph Street Triple og skrøt hemningsløst av den :knegg . Før han kvittet seg med den og hoppet på en bimmer istedet... ;-) .

Har ikke sett så mye skrevet her på MCsiden om Suzuki GSR750 og Kawazaki Z800, men tror det er brukere her inne med disse syklene også.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Av de du nevner her så vinner Street Triple R hands down... I mine øyne.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har forøvrig kjørt en GSR750 og jeg kan med en gang si at Street Triple R oppleves som mye sprekere og morsommere.

GSR'en opplevdes som litt "lat". Bunndrag er omtrent fraværende. like så lyden... :-# :x

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjarne89 »

Okey:) tenkte jeg skulle ta en tur innom AMD i Oslo og prøve sitte en triple r:) syns den ser litt lav ut på bilder. Jeg er 185 høy.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er 182 høy og jeg satt helt fint på Street'en :thumleft
Z800 har jeg ikke kjørt men denne liker jeg vertfall bedre enn GSR'en ut fra hva jeg har sett og hørt.

Men Street Triplen er som sagt overlegen de to andre i mine øyne. Men som sagt, dette er min svært så subjektive mening etter å ha eid en Street :redface

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjarne89 »

Takker for svar:) skal dra og sjekke den ut:) kawan dro jeg dropper. Den var veldig tung. Merkes kansje ikke ved kjøring?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Bjarne89 skrev:Takker for svar:) skal dra og sjekke den ut:) kawan dro jeg dropper. Den var veldig tung. Merkes kansje ikke ved kjøring?
sikkert noen med Z800 her inne som kan hjelpe deg vil jeg tro :thumleft

Søk etter "test street Triple R" på youtube så finner du nok en del informasjon :knegg

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Monstr »

Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer seg bra. Det eneste er at den oppleves som veldig tung.

Fordelen med Suzuki og Kawasaki er jo garantien. Der kommer Triumph til kort som bare har to år, mot 5 år hos de fleste andre.

Jeg ville helt klart gått for MT-07. Det er vannvittig kule sykler, en av Yamahas bestselgere. Billig forsikring, pent utseende, driftsikkerheten selv, 5 års garanti og koster 90 000,- :-)

Streeten er fin den, men koster jo endel mer. Ser også at flere sliter med elwktronikkfeil på bensinmåler osv på Triumphene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Monstr skrev:Jeg synes utseendemessig at Kawaen klarer seg bra. Det eneste er at den oppleves som veldig tung.

Fordelen med Suzuki og Kawasaki er jo garantien. Der kommer Triumph til kort som bare har to år, mot 5 år hos de fleste andre.

Jeg ville helt klart gått for MT-07. Det er vannvittig kule sykler, en av Yamahas bestselgere. Billig forsikring, pent utseende, driftsikkerheten selv, 5 års garanti og koster 90 000,- :-)

Streeten er fin den, men koster jo endel mer. Ser også at flere sliter med elwktronikkfeil på bensinmåler osv på Triumphene.
Enig med deg at Kawa'en klarer sge bra designmessig. Absolutt en fin sykkel dette. Jeg syntes også at den føltes tung når jeg prøvesatt den, men jeg har som nevnt ikke kjørt den. MT07 er flotte sykler med fin V-twin lyd og helt sikkert en flott førstesykkel, men jeg tipper man vokser fort ut av denne. Den er veldig liten og motoren virker rett og slett daff i forhold til Street Triple R. Men billig...det er den. I dne prisklassen tror jeg nok MT07'en er det beste valget. Styr unna sykler som CB650F etc. Utrolig triste saker i mine øyne. MT07'en overgår disse med god margin.

Men dette er kun mine meninger. Andre kan så klart mene det stikk motsatte. Peace! :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2638
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Olav K »

En nyere brukt Street Triple R får du nå ned mot 100'.
Hadde en Striple R selv, en 13 model. Skiftet den ut med storebror Speed Triple R.
Med mine ynkelige 180cm satt jeg helt supert på den. Laaange fine dagsetapper på 40-50-60 mil gikk helt fint.
Z800 er fysisk større, men etter prøvekjøring valgte jeg lett Striplen, den oppleves som "sprekere". Z800 er mer på størrelse med Speed Triplen, men har ca 30 hk og en hel del mindre Nm.

Det blir sjelden feil med en Triumph :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Reodor Felgen »

Bjerknez skrev:Jeg har forøvrig kjørt en GSR750 og jeg kan med en gang si at Street Triple R oppleves som mye sprekere og morsommere.

GSR'en opplevdes som litt "lat". Bunndrag er omtrent fraværende. like så lyden... :-# :x
En 4'er høres da mye bedre ut IMO.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Reodor Felgen skrev:
Bjerknez skrev:Jeg har forøvrig kjørt en GSR750 og jeg kan med en gang si at Street Triple R oppleves som mye sprekere og morsommere.

GSR'en opplevdes som litt "lat". Bunndrag er omtrent fraværende. like så lyden... :-# :x
En 4'er høres da mye bedre ut IMO.
Street Triple R høres definitivt mye bedre ut enn S1000R'en vertfall :-)å

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Reodor Felgen »

Ganske subjektivt det med lyd, jeg mener 4 sylindra R sykler fra verste Vance & Hines tiden er det ultimate og synes alt annet er trist i forhold.

Svar