Hei
Jeg snakket med snelligen cross senter ang oljeskift og ventiljustering på min 511. Ved vanlig veikjøring så kunne en bytte olja på 3000 og ventilsjekk/justering på 10 000. Ved hardere kjøring så kunne en gå ned på oljeskift men ventilsjekk skulle vistnok være safe på 10.
Ser i servicemanual på nettet at ventilsjekk er på 10 000 og oljeskift på 5000. Har selv byttet olje to ganger på min, en gang når sykkelen var gått 1000 og nå når den var gått 3000. Tenker jeg kommer til å legge meg på intervaller på ca 1500. Koster ikke stort å er fort gjort, så ser på det som en billig sikkerhet.
Supermotard er gøy, men har noen ulemper
+
Akser som en ulv opp til 100
Lett å svingvillig som pokker, faktisk mer en de berømte superraske traktorene
Bakhjulsvillig
-
Sal like komfortabel som en 2x4 rett fra sagbruket
Liten tank, liten rekkevidde (8,5l på huskyen) løses med bensinkanne i ryggsekken..
Vibrasjoner fra endunkeren, kan være plagsomt når en kjører mye på ett turtall type rett fram.
Husky 511 er litt vel kort giret, min blir nok drevet opp ett hakk neste vår.
Supermotard er i mine øyne ett rent leketøy som er kjekt i nærområde men lengre dagsturer er ikke aktuelt for min del. 20-30 mil er mer en nok for min kropp.
Fyr løs om du har noen spørsmål så skal jeg svare etter beste evne med den lille erfaringen jeg har :)